Even de topsnelheid testen.....
- V300 register
- Verbannen
-
(in een woonwijk met veel drempels).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;33456 schreef : 170 bij 4500 toeren? Volgens mij heeft-ie een gigantische tellerafwijking.
Als ik 4500 tpm maakte in mijn 460 1.8i (90 pk) zat ik net op de 150 ofzo.
Maar die bakken zijn niet t zelfde toch (qua verhoudingen)...
Als ik met de Voyager van mn pa 150 rijdt draait ie amper 3000 toeren, misschien n?t... dus ja:hmmz2:
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;33550 schreef : Maar die bakken zijn niet t zelfde toch (qua verhoudingen)...
Als ik met de Voyager van mn pa 150 rijdt draait ie amper 3000 toeren, misschien n?t... dus ja:hmmz2:
Dat is inderdaad appels met peren vergelijken
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ik denk dat 170 bij lange na niet de snelheid is die je daadwerkelijk reed. Mijn 460 kon op hogere snelheden ook goed liegen (150 op de teller, 140 echt). GPS'je eraan (TomTom c.s.) en je weet het zeker.
- V300 register
- Verbannen
-
en ik kan het weten

in nijmegen op de tomtom 50 rijden, dus 55 ofzo op de teller. en tadaa plof. conrad reed 54 met de benz
volgens de foto Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wat nou luchtweerstand?

Konrad W op lage snelheden zijn ze niet zo precies idd.. en je tellerafwijking is maar heel klein bij 50..! Ga je 125 rijden zal je nooit geflitst worden waar je 120 mag.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit was wel n lekkere cruise-snelheid zo richting Assen.
- V300 register
- Verbannen
-
Het hangt er vanaf hoeveel satellieten hij op dat moment kan bereiken, hij heeft er minimaal 2 of 3 nodig ofzo.. maar hoe meer hoe preciezer. Zou kunnen zijn dat toen hij niet de juiste snelheid aangaf, dat hij toen contact had met weinig satellieten ( las ik in de Autoweek..
- V300 register
- Verbannen
-
want er is gewoon geen kracht meer over om door de luchtweerstand heen te komen
tja, je kunt je natuurlijk altijd door krachten van buiten de auto laten helpen. en dan heb ik het nog niet eens over "the force" (zou ook wel helpen, dat wel). Tijdens mijn lange vakantierit vanuit Hongarije terug naar huis, moest ik op de Duitse snelweg natuurlijk proberen hoe hard mijn 1.4 automaat loopt. Met 4 volwassenen erin + bagage, en wat hulp van de zwaartekracht
Maarreh...dus nog wel heelhuids naar huis gekomen. Gelukkig geen gedoe met blauwe plof of alle koelvloeistof die ineens het blok in verdwijnt. Kruissnelheid 130-140, ook wel fijn
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;35351 schreef :
Dit was wel n lekkere cruise-snelheid zo richting Assen.
stefan... jij hebt zeker een 5 bak?
ik heb t met een 4 bak gedaan, en dan maakt ie toch ff heel wat meer herrie