Thread zonder onderwerp :D
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
2 Fast 4 U;201728 schreef : Mijn vrouw: 46 kamelen, 6 geiten en 0 schapen, niet slecht :humor:
v0lv0freak;201729 schreef : haha 49 kamelen, 3 geiten en 9 schapen
:halo: ja maar hoe oud is jou vrouw?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik heb even gebeld, maar een Volvo 340 is ook goed. Overdracht bij de grens met Marokko...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Volgens mij bestaan er geen kamelen die er zo leuk uitzien en ook nog zo slim zijn, dus 40 of meer van die dieren is al helemaal een slechte deal :+
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;201744 schreef : ik hou de mijne lekker
Volgens mij bestaan er geen kamelen die er zo leuk uitzien
laat staan dat ze kunnen koken!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Afgelopen dondermorgen moest in n dorpje in de buurt van Biel,Zwitserland een draai/frees machine lossen.Aangezien dat apparaat 5,5 ton weegt moest daar een kraan bij aan te pas komen om die te kunnen lossen.
Losafspraak was om 10:00 maar meestal zorg ik dat ik wat vroeger ben,dan kan ik al het een en ander voorbereiden.Dak open maken,spanbanden losmaken en opruimen en nog zo wat klotereitjes.
Stipt om 10:00 kwam de kraanwagen het terrein op rijden........Ik dacht even dat ik in een museum terecht gekomen was........
:wtf::wtf::wtf::wtf:
Mag ik even voorstellen .. Een Saurer-Berna.Bouwjaar 1977 !
Met een beste kraan dr op..
EN.......
jep geen koppeling maar een door Saurer zelf ontwikkelde automatische versnellingsbak......met PIENTER POOKJE
Trilex wielen.
Lekker drama als je dr 1 moet wisselen.Tot voor kort was dit trouwens nog vrij normaal in zwitserland en wordt ook nog steeds op nieuwe vrachtauto's geleverd(indien gewenst)
Deze kraan wordt nog dagelijks gebruikt en de chauffeur was helemaal trots op de auto en vertelde honderd uit tydens het lossen.Natuurlijk is hier en daar wel te zien dat de tand des tijds begint te knagen
Iets van luxe kun je hier wel helemaal vergeten.De ramen kun je niet open draaien en electrische ramen no no no :no: je kunt ze open schuiven!
Op de vraag of er nog makkelijk aan onderdelen te komen is krijg kreeg ik als antwoord :we hebben er nog 3 staan en een schuur vol onderdelen!!!!Komt dat fff bekend voor zeg!
Saurer-Berna is overigens begin 80er jaren op de fles gegaan maar op de zwitserse wegen nog altyd een veel voorkomend merk,wat wel wat zegt over de kwaliteit!
- V300 register
- Verbannen
-