Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 15:22 #891408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Ben net weer mijn sociale plicht nagekomen. 'k Zag iemand met een lekke band rijden, ben erachter aan gegaan en heb het tegen die mevrouw (uiteraard ;)) gezegd. Als ze van plan was de snelweg op te gaan had ik het bij een stoplicht gedaan, nu helemaal meegereden tot aan haar huis :+ Moest de auto toch droog rijden (gewassen). Laatst ook al een vrouw (uiteraard ;)) 'aangehouden' die helemaal geen verlichting achter had ('s avonds).

In beide gevallen kreeg ik een reactie: "oh meent u dat nu? ik vond al dat de auto 1. scheef trok 2. geen verlichting op het dashboard had."

En toch gewoon doorrijden h?? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 15:26 #891409 door V300 register
Had ik laatst ook, iemand verloor z'n wieldop! dus ik er maar even achter aan gekacheld, met groot licht seinen en toeteren.. (ze dachten wss, wat is dat voor aso) maar ze stopten uiteindelijk toch :)

haha, of laatst.. toen reed ik achter een oude 142, en die draaide in een keer 180 graden in de bocht, toen ook maar even gewacht, maar het bleek om een mislukte drift te gaan :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 15:30 #891410 door V300 register
Ze kijken altijd wel alsof je ze gaat beroven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 15:35 #891411 door V300 register

punkazz;187980 schreef : Ze kijken altijd wel alsof je ze gaat beroven.

Ik dacht even dat dat sloeg op Black Uhuru :o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 20:37 #891427 door V300 register

Lucluc;187972 schreef : Soms maken mensen een fout en doen dat dus niet met opzet. (...)

Ik weet dat sommigen een fout maken, maar dit hoorde daar ZEKER niet onder. Die doorgetrokken streep stond daar al minimaal 100 meter, en je moet heel bewust eerst naar LINKS om uberhaupt op die strook te komen. Typisch gevalletje van asociaal 20 auto's voorbij proberen te steken, want ja jij bent natuurlijk wel belangrijker dan al die anderen die ook op hun werk proberen te komen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 21:12 #891431 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Als ik zie dat mensen bewust later invoegen dan komen ze er niet tussen. Gewoon ritsen is veel effectiever, dan dat er plotseling 5 auto's boven op de rem moeten of helemaal tot stilstand komen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 21:25 #891432 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
ik werd vanavond gesneden door een vent in een vrij nieuwe mercedes E240, bij deze situatie voor de rotonde.
ik pakte vanaf Nieuwegein vrij snel de invoegstrook om rechtsaf de rotonde over te slaan, het was wat verkeer betreft vrij rustig en ik reed met een gangetje van 60. nou toen dook die Mercedes vrij dicht langs mn voorbumper dezelfde strook op, nou doet met dat normaal niet zo heel veel maar het scheelde echt niets of ik werd van de weg gedrukt.. dus ik schakelde terug en vloog er links langs de rotonde op; driftend over de rotonde de eerste afslag naar rechts en in z'n 3 op de toerenbegrenzer prak ik em er zo vlak voor z'n neus tussen, HEERLIJK!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 21:51 #891436 door V300 register

Erik;188002 schreef : Als ik zie dat mensen bewust later invoegen dan komen ze er niet tussen. Gewoon ritsen is veel effectiever, dan dat er plotseling 5 auto's boven op de rem moeten of helemaal tot stilstand komen.

Op dit punt zie je heel vaak het tegenovergestelde. Mensen gaan veel te vroeg massaal naar rechts omdat ze weten dat ze verderop moeten invoegen. Nu is dit een heel druk punt, en dus pleit ik daar juist voor zo lang mogelijk de maximale ruimte benutten. Niet een kilometer voor dit punt al naar rechts gaan, want daar is ruimte nodig voor invoegend verkeer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 22:09 #891438 door V300 register
Laatst had ik iets aso, kwam er een Golf van links achteruit een oprit af op een 70km weg gedraaid. Het was dat ik nog de fietspad op kon knallen, anders had ik er met 70km/h achterop gezeten... Dan kom ik toch ook aan mijn claxon, en gaat er een vinger omhoog :snif:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2011 22:22 #891439 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D

punkazz;188007 schreef : Op dit punt zie je heel vaak het tegenovergestelde. Mensen gaan veel te vroeg massaal naar rechts omdat ze weten dat ze verderop moeten invoegen. Nu is dit een heel druk punt, en dus pleit ik daar juist voor zo lang mogelijk de maximale ruimte benutten. Niet een kilometer voor dit punt al naar rechts gaan, want daar is ruimte nodig voor invoegend verkeer.

Dat klopt, maar dan moet je het lef als invoeger hebben om met dezelfde snelheid vanaf het punt waar de blokmarkering begint tot aan het einde te rijden. Dan krijg je meestal vanzelf wel de ruimte om in te voegen. Dat heet ritsen.

Moderators: Mark Smeets