Thread zonder onderwerp :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:03 #794739 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
en als ze dat doen krijgen ze de volgende keer op hun flikker omdat ze dan geen waarschuwing maar een melding geven en heel nederland dus in de teringzooi zit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-08-2009 13:24 #794745 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Wat ze ook voorstelde is om het regionaal te doen. Lijkt me ook beter dan een nationaal weeralarm. Zo hagelde het bij jullie bijvoorbeeld, maar hier heeft het alleen geonweerd en wat geregend, niet eens hard. Het waaide wel wat meer dan normaal, maar takken of iets dergelijks zijn niet naar benenden gekomen.

En ik ben het wel met je eens Anjo, MAAR dit was niet de eerste keer dat het weeralarm 'voor niks' werd afgegeven. Gevaar dat hierbij dreigd is dat niemand meer erop reageerd! Hetzelfde als wat ik meemaakte met het brandalarm op mijn middelbare school en het bedrijf waar ik vakantiewerk deed. Dit ging afentoe voor niks af. De mensen waren er zo aan gewend dat echt totaal NIEMAND er nog naar omkeek en gewoon doorging met werken.
Als men zich met het weeralarm nog een paar keer vergist zal dit ook hiermee gebeuren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 13:31 #794749 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat weeralarm is gewoon een lachertje. Vroeger werd er 'gewoon' gewaarschuwd voor windstoten tijdens het weerbericht, nu moet het ineens een ALARM zijn. Idem met al die filealarmen, smogalarmen en andere bullshit. Ik sla zelfs al geen acht meer op dat standaard noodsignaal dat elke eerste maandag van de maand afgaat.

Je kunt als KNMI dit soort geintjes een paar keer flikken maar op een gegeven moment is het gewoon klaar met die onzin. Bij mij in het dorp was het even donder en bliksem en een partij water uit de lucht, en dat was het dan. Dat heet in mijn boek gewoon een 'flinke onweersbui', of ben ik dan gek?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:32 #794750 door Anjo van den Akker
ja mark; ik ben het wat dat betreft volledig met jou eens. een regionaal weeralarm is beter omdat er zo beter ingespeeld kan worden op wat waar gebeurd en het risico van een foutmelding word op die manier ook aanzienlijk verkleind.

ook is het idd zo dat bij foutieve meldingen er niemand meer reageerd; zo haal ik al m'n schouders op als die sirenes elke eerste maandag van de maand om 12 uur gaan loeien; terwijl dat pas ook een keer om 3 uur 'smiddags was en er toen wel wat in de lucht hing. niemand deed wat, iedereen ging rustig verder met z'n bezigheden..

het is natuurlijk wel zo dat zodra zo'n instantie een alarm afgeeft, hun verantwoording eindigt; zei houden de boel immers in de gaten en op het moment dat het alarm afgegeven wordt hebben zei hun werk gedaan. mocht er wat fout gaan en het alarm is afgegeven; dan ligt de verantwoording bij de burger, bedrijven en instanties om de waarschuwing op te volgen; of te negeren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:33 #794751 door Anjo van den Akker
hahah grappig dat we allebei tegelijk over die sirenes aan 't typen zijn Niels :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 13:35 #794754 door V300 register
Great minds think alike zeggen ze dan :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:42 #794756 door Anjo van den Akker
dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 13:49 #794757 door V300 register
Echt veel effect heeft het dan niet meer inderdaad.

In Oostenrijk reed ik van Salzburg richting Wenen, toen er op de radio opeens gewaarschuwd werd voor zwaar onweer in de regio waar we toen reden + mogelijjkheid tot hagel en zware regenval en dat het verkeer op moest letten en hun snelheid aanpassen.

Leek toch vrij zonnig, niets aan de hand, maar binnen 5 minuten groen/zwarte lucht - en REGEN! Ik reed 50km/u op de snelweg .. alle verlichting (behalve grootlicht:D) maar aan.. en je kon amper 30 meter zien... dat was toch wel even wat anders dan hier in NL :D. er viel zo'n 15 tot 30 liter water per vierkante meter in 15 minuten!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:50 #794758 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Niet getreurd ik heb het mooie weer meegenomen vanuit oostenrijk :P

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 15:00 #794773 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik reageer nog altijd op die sirene elke eerste maandag van de maand, simpelweg omdat ik 'm normaal gesproken nooit hoor (tijdens de pauze op school, en door dat lawaai hoor ik die sirene niet meer).

Dat weeralarm mag blijven wat mij betreft, doch wel -zoals voorgesteld- regionaal.

Moderators: Mark Smeets