How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik zou 2,5 meter slang van 6mm halen, dan heb je een stuk op reserve. Uit ervaring weet ik dat dat altijd handig is gezien die vaak voorkomen. Een meter van 5mm en ik dacht een halve meter van 12mm maar die laatste weet ik niet zeker.Gerben;252300 schreef : Hoeveel cm van elke slang heb ik nodig?
Brandstofslangen zijn niet duur, en handig om een stuk te hebben liggen mocht er een keer ergens een of ander slangetje vervangen moeten worden. Daarnaast is het handig om een assortimentsdoos slangenklemmen aan te schaffen, ook die komen vaak van pas.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Ik zie inderdaad dat ik de lengtes niet heb vermeld in de openingspost.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
En als je die verkeerd omdoet? Dan ontlucht je tank niet toch? En dan?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als je het voor elkaar krijgt om de terugslagklep verkeerdom te monteren dan functioneert het expansievat niet en is het net alsof je weer in een 343/345 rijd (die hadden die tank namelijk niet)
- Mark Smeets
- Moderator
Voor wie het nog niet gedaan heeft, vervang je benzineslangen preventief!!
Afgelopen weekend was de ALV. De 360 stond met een volle tank klaar. Zaterdag nog even 150 KM met een aanhanger met huif gereden en voor zondag stonden 280 KM op het programma. Maar op de terugweg begon het lampje al te knipperen na 370KM.
Uiteindelijk met billenknijpen de 400km gehaald, maar de tank was helemaal leeg. 57 liter weg, 1:7! Zelfs met een stukje aanhanger wel erg onzuig...
Bij het tankstation viel het niet direct op, maar thuis rook ik dat de auto toch wel erg naar benzine stonk. Kap open en jawel hoor, de benzine zat over het inlaat traject en de hele chasisbalk zat onder. Stukje slang op het benzinefilter in de motorruimte stuk, spoot zo over de inlaatslang....
Stukje ingekort en het was verholpen, maar zsm nieuwe slangen kopen en vervangen.
Ironisch genoeg heb ik vorig jaar nog alle slangen van de tank vervangen, maar niet in de motorruimte.:crazy1:
- Steven340
- Nieuw lid
Vooral bij de 1400'tjes (en ook 1700) gaat de 12mm slang vaak lekken die boven op de tank zit.
Alleen bij vol tanken vaak goed te zien.
Die heeft naast de vulslang ook best wel te lijden, al het vuil dat het wiel opspat komt op die slang als je geen spatlappen hebt.
Ook inmiddels al eens gezien dat vacuüm slangen als brandstof slang wordt gebruikt :crazy2: ........ en andersom....... het blijft ook lastig :hmmz:
- Mark Smeets
- Moderator
Steven340;257320 schreef : Oei, dat kan link zijn als het in het motorruim lekt.
Gelukkig spuit het dan aan de inlaatzijde, maar kan idd alsnog link zijn. Hele chasisbalk was nat van de benzine.