How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
- Boris Duijndam (GAST)
- Nieuw lid
Klopt het dat deze 2 slangen heeft die onder de auto uitlopen op niets?
hier een paar plaatjes ervan
http://img59.imageshack.us/img59/15/img2688rf.jp
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;145175 schreef : Wat verder op deze plaats van belang is, er zit een 'ventiel' in ??n van de 6mm slangen die in de juiste richting gemonteerd moet worden, er staat een pijl op!! :
Dit ventiel/klepje zit bij mij op de ontluchtingsslang die vanaf de bovenkant van de vulslang langs het expansievat en uiteindelijk over/langs de tank 'bungelt'. Is de functie dan niet als volgt: dat als de tank helemaal vol zit + expansievat dat je niet de benzine naar buiten kan gieten via deze ontluchtingsslang?antiekeradio;145950 schreef : dat ding met die pijl erop is de terugslagklep voor de expansietank.
terugslagklep zit erin zodat je niet langs boven de expansietank vol kunt gooien, want dan zou het nut een beetje wegvallen...
Bij de rode pijl zit deze klep met pijltje:
[ATTACH]3214[/ATTACH]
- V300 register
- Verbannen
Kan er ongeveer 10 liter in gooien en dan slaat de pomp af.
Ook met een reservekannetje krijg ik er niet meer in.
De meter geeft ongeveer halfvol aan.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Bij onderstaande afbeelding, welke leiding gaat richting de motor? Een slang van de vlotter dacht ik, en de andere is ontluchting?
Dan heb ik nog een vraagje. Hoe zit de slang naar de motor? Ik las dat deze door de kokerbalk zit, maar hoe kun je deze dan het makkelijkst vervangen? Gewoon vooraan de kokerbalk in duwen, en kijken hoe hij er achter weer uitkomt?
- V300 register
- Verbannen
Er gaan twee slangen naar de brandstofpomp in de motorruimte, namelijk die twee exemplaren die vanaf de bovenkant van de tank komen (aan dat 'apparaat' waar ook de elektrische verbinding van de vlotter en het zeefje aan zitten).
Je hoeft niks door de kokerbalk te trekken, want het gedeelte dat uit rubberen slang bestaat zit alleen direct bij de tank en ter hoogte van de brandstofpomp.
- V300 register
- Verbannen
Als ik het goed begrijp zit er in de kokerbalk dus ''iets'' (een stalen leiding of iets in die richting neem ik aan) waar de rubberen slangen op aangesloten zitten. Wel apart dat er 2 slangen naar voor gaan, ik zou denken dat er slechts 1 nodig is naar de brandstofpomp :wtf2: