Reproductie Portierhandgrepen
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
volvofiel;199015 schreef : als het goed is, is Chris K. daar achter gekomen toen hij de handgreep van zijn 3-deurs 360 moest vervangen, terwijl ik hem een handgreep voor een 5-deurs had meegegeven (ik wist toen nog niet dat er verschil was).
Ik weet niet precies of dit een verschil is tussen een 3- of 5-deurs, maar misschien wel het type/jaartal?
De diameter van het slot welke in m'n oude klink ('88) zat was iig te groot om in de nieuwe (die ik van Joost had gekregen) te passen.
Helaas ben ik de exacte maten vergeten, maar volgens mij was het 23mm en 25mm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ik heb me er toen niet in verdiept. Ik wist wel dat er iig verschil was
- V300 register
- Verbannen
-
verschillende sleutels voor deuren en contactslot - kleine slotcilinder
1 sleutel systeem - grote slotcilinder
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb inmiddels een tekeningetje klaar en ga waarschijnlijk "the hard way" een exemplaar maken als proto; ook voornamelijk om te kijken of de nieuwe montage (tov klinken) die ik in m'n hoofd heb gaat werken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nog meer goed nieuws; de greep is zeer goed te poedercoaten, enige wat er aan voorbereiding aan afgaat is het dichten van de slotcylinder opening. tooltje wat daarvoor gemaakt moet worden is wel vrij complex (rond in verschillende diam's met 1 opstaande rand bij de vuilafvoer) maar het is te doen; ik heb bij mijn eigen greep enkel de cosmetische kant geblokkeerd en met de hand even vlug de zichtzijde gestraald, kan dus beter..
hittebestendig zwart eroverheen:+(had niets anders) links is oud, rechts de nieuwe.
de geklonken draaipunten zijn vervangen door boutjes met borst. dit heeft heel veel voordelen! voornaamste is dat de evt demontage een stuk makkelijker is en dat het enorm veel sneller werkt.
daarnaast is er nu voor de montage van nieuwe handgrepen enkel een slijptol nodig (oude geklonken bevestigingen verwijderen), dit maakt het mogelijk om complete bouwpakketjes met instructies op te sturen en dat is een stuk minder gedoe als handvaten uitwisselen etc...
om de handgrepen te poedercoaten komt iets meer kijken want dan moet voor de assemblage een oud busje aangepast worden om het mechanisme na het verwijderen van de geklonken bev. weer vast te kunnen zetten, daar is helaas wel een draaibank voor nodig.
voorlopig kijk ik nog steeds richting ?25 per RVS handle; links of rechts.
compleet handvat zwart gepoedercoat incl RVS handle (oude inleveren; slotcilinder overzetten en gaan met die banaan!) gaat richting de ?75
morgen monteer ik deze alvast in de 343, heb ik daar geen last meer van een gebroken handgreep:)
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
voorbumperblokken op een nieuw model trekker worden gemonteerd en afgesteld met RVS shims in 1, 2 en 5mm dik, laat die nou net ook een lekker vormpje hebben om dit uit te slijpen...Wouter;199390 schreef : maar is de handgreep in de rechter "assembly" al een zelf gemaakte RVS uitvoering?? daar wil ik wel pics van zien eigenlijk
de armpjes uit 2x2mm gestapeld gemaakt en andere kant (waar dikte niet zo kritiek komt) 5mm. greep-plaat heb ik in dit geval uit de 5mm shim geslepen, eigenlijk te dik dus maar goed genoeg om het idee te krijgen.
straks maak ik ook een lasmal, zijn de armpjes lasergesneden etc; dit is alleen nog maar grof slijpwerk!!