onderrand voorbalk - samenstellen uit plaat of kopen?
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;196662 schreef : Maar, wat je na reparatie niet hebt, is een zinklaag. In de fabriek is heel de carrosserie in een zinkbad gedaan. Dit kun je niet doen na een reparatie, dus als je er niks aan doet komt de roest binnen de kortste keren weer terug na reparatie met gewoon staal...
Tectyl (of gelijkaardig iets) biedt dan natuurlijk uitkomst, maar het nadeel is dat dit helaas geen permanente laag is die altijd blijft beschermen.
was dat maar waar. Onze auto's zijn niet gegalvaniseerd. Dit voorkomt namelijk roest, en zou dus betekenen dat er alleen roest ontstaat op plekken waar beschadigingen zit.
klik voor meer info
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het beste naast oem is wel nieuw plaatstaal dat al een zinklaag heeft, voorbalk zou je uit 4 of 5 delen kunnen maken en van tevoren zetten. zul je alleen de radius niet mee kunnen maken maar een lichte V-knik lukt wel
- V300 register
- Verbannen
-
Weet ik, maar rvs is in mijn ogen dan nog altijd beter dan gewoon kaal onbehandeld staal.
@ Flyhart
Ik dacht toch dat ik meerdere malen op het forum had gelezen dat de Volvo 300-serie verzinkt is, maar misschien toch niet dan :confused:
Maar misschien dwalen we te ver af. We zullen allemaal (in elk geval de starter van dit topic en ik) graag willen weten wat de beste manier van reparatie is, want helaas is dit toch een behoorlijk probleem van de 300-serie.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als uitboren en weer vastlassen (puntlassen?) je teveel werk is, maak je toch zelf vervangend materiaal passend, zo groot en hoekig als je wilt?
Ik zou overigens gaan voor uitboren en vervangen van de complete voorbalk, een las middenop (als je een stukje gaat vervangen) krijg je niet zo mooi strak als wanneer je het hele stuk vervangt
- V300 register
- Verbannen
-
Stukjes plaat zelf maken is niet zoveel werk hoor;)
- V300 register
- Verbannen
-
Daarna via de gaten aan de achterkant van de balk de nieuwe stukken in de primer en daarna n laklaag en tectyeel dr over heen zetten.
Leg dan wel even wat kranten of zoiets onder de balk om lekkages op te vangen.!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;196671 schreef : Ik zag dat bij mijn te restaureren 360 een compleet nieuwe balk is ingelast en dat het geheel is afgewerkt met zinkprimer.
zo, zo! hoe staat het daarmee?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-