ook voor roestpreventie en laswerk

onderrand voorbalk - samenstellen uit plaat of kopen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2012 23:59 #631880 door V300 register
Weet iemand of de onderrand van de voorbalk op een andere manier gerepareerd kan worden dan met stukjes op maat gemaakte plaatjes?

het hele front losboren op de puntlassen kan natuurlijk ook nog, maar dan moet je wel een donor front hebben en die zijn ook vaak roestig.
mn vader heeft nog een 340 erbij gekocht, om op termijn de GL special te vervangen. Van boven is ie veel netter dan betreffende GL, maar aan de voorbalk zit serieuze roest.

edit: een tijdje terug heb ik eindelijk een geschikt lasapparaat op de kop kunnen tikken, en onlangs heb ik ook nog zo'n automatische lashelm gekocht. Dus het las gedeelte van de klus gaat wel lukken :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 03:08 #902160 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic onderrand voorbalk - samenstellen uit plaat of kopen?
Zou gaan voor origineel;

Misschien dat er binnenkort nog wel ergens een originele frontplaat opduikt
in het buitenland

Ben ze ooit maar 1 x tegengekomen (MKII en MKIII met en zonder mistlampgaten)in de afgelopen 10 jaar maar er wordt nog steeds geruimd en 300 plaatwerk is niet populair in het buitenland.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 06:15 #902161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic onderrand voorbalk - samenstellen uit plaat of kopen?
ik weet dat Dafhobby nog mininmaal 1 en waarschijnlijk 2 goeie v??rbalken ( zonder mistlampgaten!)uit donorauto's heeft liggen.

En anders ........... rottigheid dr uit slijpen en een plaat maken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 07:46 #902163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic onderrand voorbalk - samenstellen uit plaat of kopen?
Misschien dat rvs-plaat op maat maken wel goed werkt, dan roest de zaak in het vervolg in elk geval minder makkelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 08:07 #902164 door V300 register
Rvs kun je niet aan staal vastlassen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 08:31 #902165 door V300 register
Gaat dat niet? Ik heb iemand hier uit de buurt die het laswerk gaat doen bij mijn restauratieproject. Hij kan de auto met rvs-plaat lassen zegt hij. Ik denk dat het op een of andere manier toch wel zal gaan dan, want hij kwam echt wel professioneel over.

Dit is zijn website trouwens: www.lasservicemosseveld.nl/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 08:49 #902167 door V300 register
Misschien eens aan Erik vragen. Die heeft al heel wat balken gelast. Bij mijn 360 heeft ie een compleet nieuwe onderkant erin gelast, volgens mij uit 1 stuk en dat in stukjes bijgebogen. Ik hoop dat ik het goed zeg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 09:02 #902169 door V300 register
Nou....met veel moeite misschien wel.

Ik zie dr alleen t nut niet van in. Gewoon repareren met goed plaatmateriaal. Het originele plaatwerk heeft t ook meer dan 20 jaar gehouden.
Bijkomend nadeel van rvs..... Gedraagt zich anders bij uitzetten en krimpen waardoor je spanningen in het gerepareerde deel krijgt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 09:13 #902170 door V300 register
Maar, wat je na reparatie niet hebt, is een zinklaag. In de fabriek is heel de carrosserie in een zinkbad gedaan. Dit kun je niet doen na een reparatie, dus als je er niks aan doet komt de roest binnen de kortste keren weer terug na reparatie met gewoon staal...
Tectyl (of gelijkaardig iets) biedt dan natuurlijk uitkomst, maar het nadeel is dat dit helaas geen permanente laag is die altijd blijft beschermen.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 09:25 #902171 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic onderrand voorbalk - samenstellen uit plaat of kopen?
RVS is wel niet hetzelfde als gegalvaniseerd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC