ook voor roestpreventie en laswerk
Monteren snowcap
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 12:19 #894279
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Monteren snowcap
sorry, foutje!
Jij hebt idd de andere sproeier. De allereerste 2-liters (343/345) hebben niet eens een plastic omhulsel om de sproeier, en dat is echt waardeloos. Het trilt alle kanten op.
Jij hebt idd de andere sproeier. De allereerste 2-liters (343/345) hebben niet eens een plastic omhulsel om de sproeier, en dat is echt waardeloos. Het trilt alle kanten op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2011 23:07 #894318
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Monteren snowcap
Ok, maar jullie hebben het over 343/345, maar bij een sedan is dat gewoon het zelfde toch? Ten minste, ik heb nooit een verschil gezien in de voorkant...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 13:11 #894338
door V300 register
Het stellen van de ruitensproeiers is gelukt yeehaa!
En het heeft maar een uur gekost :+ Wat een gedoe met die gaatjes, een ijzerdraad, potlood, iets dat lang genoeg was werkte niet. Alleen een knopspeld. Helaas zijn die dingen maar een cm of 3 lang, dus moest ik elke keer de snowcap losschroeven om te verstellen en weer vast om te proberen of ze goed stonden.
Helaas een volgend probleem, de ruitenwisserspoiler zit in de weg :hmmz2: Het is praktisch onmogelijk om het sproeikopje zo af te stellen dat hij er naast komt...
Daarom de volgende vraag: past een ruitenwisser van de passagierskant (zonder spoiler dus) ook aan de bestuurderskant?
Alvast bedankt voor jullie hulp
En het heeft maar een uur gekost :+ Wat een gedoe met die gaatjes, een ijzerdraad, potlood, iets dat lang genoeg was werkte niet. Alleen een knopspeld. Helaas zijn die dingen maar een cm of 3 lang, dus moest ik elke keer de snowcap losschroeven om te verstellen en weer vast om te proberen of ze goed stonden.
Helaas een volgend probleem, de ruitenwisserspoiler zit in de weg :hmmz2: Het is praktisch onmogelijk om het sproeikopje zo af te stellen dat hij er naast komt...
Daarom de volgende vraag: past een ruitenwisser van de passagierskant (zonder spoiler dus) ook aan de bestuurderskant?
Alvast bedankt voor jullie hulp

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 14:13 #894341
door V300 register
Natuurlijk past dat. Misschien kan je de arm ook iets bijbuigen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 14:18 #894342
door V300 register
Bedankt 
Bijbuigen zou ook kunnen, maar eerlijk gezegd ben ik die ruitenwisserspoiler sowieso al wel redelijk beu. Echt mooi is dat niet vind ik... (functioneel wel?)

Bijbuigen zou ook kunnen, maar eerlijk gezegd ben ik die ruitenwisserspoiler sowieso al wel redelijk beu. Echt mooi is dat niet vind ik... (functioneel wel?)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 15:46 #894345
door V300 register
T idee is volgens mij dat op hoge snelheid de wisser op de ruit gedrukt wordt en zo beter wist.. Maar ach, echt noodzakelijk is het niet geloof ik!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 16:47 #894349
door V300 register
Klinkt logisch, en zeker een goed idee als het werkt. Ik ga het gewoon eens proberen of een andere wisser even goed wist denk ik, moessonregens komen hier bij mijn weten toch niet voor

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2011 17:27 #894352
door 16673-dummy
het werkt zeker goed. Origineel-Volvo ruitenwissers hebben zo'n spoilertje op de wisserarmen.
Mijn 345 heeft van die foute eighties-lamellen op de wisserarmen, zie deze foto
Het werkt super, maar geeft ook een hoop herrie (windruis)
ps en als het hard waait, is de slag van de ruitenwisser een stuk groter! Niet echt goed voor het mechanisme denk ik. Gelukkig rijdt die 345 bijna nooit in de regen, de ruitenwissers zijn dus vooral voor de sier.
Mijn 345 heeft van die foute eighties-lamellen op de wisserarmen, zie deze foto
Het werkt super, maar geeft ook een hoop herrie (windruis)
ps en als het hard waait, is de slag van de ruitenwisser een stuk groter! Niet echt goed voor het mechanisme denk ik. Gelukkig rijdt die 345 bijna nooit in de regen, de ruitenwissers zijn dus vooral voor de sier.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 17:51 #894354
door V300 register
Joost, die zijn echt leuk 
Bij mij (Mk3) zit er weer een ander spoilertje op, gewoon zo'n saaie platte. Zulke als jij hebt zou ik ook laten zitten;)

Bij mij (Mk3) zit er weer een ander spoilertje op, gewoon zo'n saaie platte. Zulke als jij hebt zou ik ook laten zitten;)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2011 17:59 #894356
door 16673-dummy
ja is wel lachen he 
"vroeger" zag je ze toch veel vaker. Op die oude golfjes, kadettjes etc. De Citroen Visa's leken ze standaard te hebben
De exemplaren op m'n 345 zijn al z? oud dat het plastic broos begint te worden. Ik denk niet dat ik die er nog heel af krijg. Samen met de iets bijgebogen ruitenwisserarmen waar de lak vanaf is gesleten is het wel een erg leuk beeld
Als ik elk jaar de ruitenwissers vervang (van die goedkope gamma-rommel, ik gebruik ze toch niet), vervang ik ook alleen het rubber stripje. De rest laat ik zitten.

"vroeger" zag je ze toch veel vaker. Op die oude golfjes, kadettjes etc. De Citroen Visa's leken ze standaard te hebben

De exemplaren op m'n 345 zijn al z? oud dat het plastic broos begint te worden. Ik denk niet dat ik die er nog heel af krijg. Samen met de iets bijgebogen ruitenwisserarmen waar de lak vanaf is gesleten is het wel een erg leuk beeld

Als ik elk jaar de ruitenwissers vervang (van die goedkope gamma-rommel, ik gebruik ze toch niet), vervang ik ook alleen het rubber stripje. De rest laat ik zitten.
Moderators: Mark Smeets