ook voor roestpreventie en laswerk

Rollen ipv spuiten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2011 15:53 #869172 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rollen ipv spuiten

Vermilion;172381 schreef : het schuren vooraf is niet per se noodzakelijk volgens mij maar kan geen kwaad natuurlijk, schoonmaken wel noodzakelijk, en achteraf het polijsten voor de glans

Schuren zou ik dus wel doen, of toch minstens opruwen met een scotbright pad ofzo... De reden hiervoor is dat je met het schuren het oppervlakte ruw maakt en hierop de lak beter hecht. Hetzelfde doe je eigenlijk ook als je bijvoorbeeld ramen wil schilderen, eerst opruwen, dan lakken, nat schuren korrel 400 en dan nogmaals lakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2011 16:25 #869173 door V300 register
- 400 korrel genomen idd (voelde later dat 180 idd niet fijn is, maar ja, een roller eroverheen is ook niet echt fijn, dus volgens mij is het voordeel niet heel erg groot)
- goed schoongemaakt
- goed ontvet
- lekker met de roller eroverheen
- kleur klopt zeker niet, maar oh, wat vind ik het een verbetering! Het lollige is: ik vond uiteindelijk creme-wit (RAL 9001) het beste erop lijken (tientallen staaltjes mee naar buiten genomen). Nu denk ik daar iets anders over, maar h?, probeer zelf maar eens de juiste lak erbij te zoeken! Ik heb geen moeite gedaan om te kijken of ze de Volvo-kleur konden mengen, daarnaast geloof ik nooit dat dat nu wel de juiste kleur zou zijn (verkleurd, ex-groen van mos en dus veel gepolijst). Ik wilde dit perse vandaag doen, omdat ik nu tijd heb. Dat goeie kleurtje komt wel als ik me hier weer aan ga ergeren :+ Misschien binnenkort nog een laagje eroverheen. Foto's binnenkort.

@Joost, ik wist al dat er schade was gereden daar of gewoon roestherstel (plamuur e.d.), dat kon ik wel bedenken met dat zwarte vlak. Nu na de winter is er nog geen nieuwe roest doorheen, dat vind ik reden genoeg om er verder niet naar te kijken en er gewoon met de roller overheen te gaan (heb eventueel een andere deur in juiste kleur, maar daarmee is het wielkast-deel achter nog niet aangepakt).

Dit is de perfecte auto om gewoon lekker mee aan te klooien en maar zien wat het wordt. Hij is niet erg mooi namelijk en er zit veel meer roest op. Kleine schades, dikke pukkels op het dak (die ik best vreemd vind, nooit eerder gezien). Die gaan de volgende keer uitgekrabd, geschuurd en behandeld worden.

Ik heb meteen de voorbalk aangepakt. Die is nu zwart van de bodysafe :+ Daar zat al best al wat vliegroest op, maar dat kon ik grotendeels met een grove korrel er best aardig afhalen.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 20:46 #869190 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Rollen ipv spuiten
Beter is het om de oppervlakte die je wil verven eerst schoon maken en ontvetten, waarom? omdat je eventuele vuil en vet in de onderlaag schuurt waardoor je een hecht probleem kan krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 10:23 #869265 door V300 register

punkazz;172393 schreef : - 400 korrel genomen idd (voelde later dat 180 idd niet fijn is, maar ja, een roller eroverheen is ook niet echt fijn, dus volgens mij is het voordeel niet heel erg groot)
(...)

Bij alle verfhandelingen is de laklaag zo goed als de voorbehandeling, en natuurlijk het schilderen zelf. Als je te grof voorschuurt, zie je dat rustig door je gerolde laagje heen.
Maar goed, je hebt 400 gebruikt, dat is voor een rol-behandeling idd fijn zat.

/me wil voor/na foto's ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 11:04 #869268 door V300 register
Voor foto's heb ik niet :+ Ik heb sowieso nog niet echt fatsoenlijke foto's van deze auto. Soon...

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 10:37 #869447 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Rollen ipv spuiten

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 10:38 #869448 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Rollen ipv spuiten

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2011 11:34 #869453 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Rollen ipv spuiten
En zodoende krijg je toch een heel mooie auto !

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 20:33 #869498 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Rollen ipv spuiten

setsunakaede;172387 schreef : Steven: 180 is g??n fijne korrel!

Voor lakwerk is 400 het eerste wat een beetje richting "fijn" gaat.

Het wordt toch rollen niet spuiten, als je niet teveel verdunt vul je de 'schuurstrepen' zo.
beetje poetsen, klaar.
Ultiem voorbeeld is de 360 cupracer van Duijndam hier ergens op het forum.

Edit: ???n ik zie nu dat ie al hierboven staat...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 00:40 #869540 door V300 register
Boris kun je misschien wat meer details geven over het rolproces van je auto? Als in hoe opgeschuurd, waarmee gerold, hoeveel lagen, hoe lang drogen etc. etc.? :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC