ook voor roestpreventie en laswerk

afkeur apk 340

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 20:38 #829436 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic afkeur apk 340

volvofiel;143601 schreef : Het is toch echt een chassisbalk en die mag maar voor een beperkt deel doorgeroest/vervormd zijn.

chassisbalk max 15% roestschade voordat het afkeur is.
de voorbalk draagt bij aan de stevigheid van een geheel, maar is niet essentieel voor de draging van het chassis zoals een chassisbalk; max 30% roestschade voor het afkeur is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 21:22 #829441 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic afkeur apk 340
Roestschade wordt zowel in de ronding als lengte van de balk bekeken. Een balk die er perfect uit ziet maar bijna door roest middendoor is zal afgekeurd worden.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 22:22 #829445 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic afkeur apk 340
hoe zit dat met de dorpels dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 00:18 #829459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afkeur apk 340
precies hetzelfde. hoe het zit met de E-nummering van roestschade kun je 1 op 1 terugvinden in het (online beschikbare) APK regelgeving

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 12:18 #829477 door V300 register
Ohhh, maar 2 puntjes!!
Heb mijn handremkabels gewoon bij mijn vaste automaterialenman gehaald.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 12:33 #829478 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic afkeur apk 340
@ Jeroen: ze gaan niet meten hoe lang een dorpel/balk/hoe-exact-en-nauwkeurig-je-het-ook-wilt-beschrijven is en hoe lang het verrotte deel is en dan met een rekenmachientje kijken hoeveel procent het is.
Daar hebben ze andere methoden voor. De keurmeester heeft me die al eens verteld, maar dat verhaal heeft bij mij bovenin allang plaatsgemaakt voor veel interessantere verhalen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 12:35 #829479 door V300 register
als ze hem afkeuren terwijl het volgens het rekenmachientje methode nog niet afgekeurd hoeft te worden, denk het wel dat ze alsnog gaan zweten (en met het lineaaltje aan de gang gaan) als je een steekproef aanvraagt na afkeur....

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 23:58 #829534 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic afkeur apk 340
De essentie is ook wel nuchter verstand. Dat uit zich veelal in een advies van de keurmeester.
Als het allemaal net kan is er toch kans dat de plek eigenlijk al groter is. Dit is dan door licht tikken en goed kijken niet te zien. Bij het schoonmaken rondom een rotte plek ontdek ik vaak flink aangetaste stukken er om heen, die nauwelijks meer bijdragen aan de stevigheid (poreus en dun). Voor als bij een auto zowel links als rechts de dorpels flink rot zijn, maar theoretisch APK goedkeur krijgen, zou ik toch ff achter mijn oren krabben. Zeker als het bijvoorbeeld een suzuki Swift oid betreft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2010 00:49 #829535 door V300 register
advies van de keurmeester bij lichte roestschade (dus onder de afkeur limiet), daar hebben ze de adviescodes voor uitgevonden :)

dus het afkeuren van een auto terwijl deze nog binnen de wettelijke limiet valt is niet nodig om "een signaal af te geven" zeg maar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2010 21:27 #829601 door V300 register

volvofiel;143702 schreef : @ Jeroen: ze gaan niet meten hoe lang een dorpel/balk/hoe-exact-en-nauwkeurig-je-het-ook-wilt-beschrijven is en hoe lang het verrotte deel is en dan met een rekenmachientje kijken hoeveel procent het is.
Daar hebben ze andere methoden voor. De keurmeester heeft me die al eens verteld, maar dat verhaal heeft bij mij bovenin allang plaatsgemaakt voor veel interessantere verhalen :)

Lol, de eerste keer dat ik met een rotte dorpel bij de apk kwam, pakte de keurmeester een meetlint en een rekenmachine om uit te rekenen of het afkeur was..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC