Ik spuit m'n auto bijna altijd af met een hogedrukspuit. En zelfs ook onder de motorkap. Je moet de spuitlans er natuurlijk niet te dicht op houden, da's vragen om problemen. Vermijd elektronica en lagers. Voor de rest kun je doen wat je wil.
Met betrekking tot de onderkant: er zijn diverse wasstraten die ook de onderkant meepakken. Da's sowieso niet verkeerd wanneer je een flinke pekelwinter (zoals nu het geval is) hebt meegemaakt. Wanneer je de auto weer een beetje pekelvrij wil hebben, gebruik dan warm water. Daarin lost het zout namelijk makkelijker op.
Voor de rest spuit ik alles flink af; het interesseerd met niet als er bitumen ok lak mee af komt. Da's juist beter; wanneer de lak niet goed vast zit kan er namelijk ook roest en vuil onder komen. Op deze manier zie ik beter welke plekken ik bij moet werken.
Gisteren heb ik even de 740 afgespoten in een wasbox en het was wel nodig en nuttig. Met dit weer is even afspuiten beter dan de zooi laten zitten, maar met fatsoenlijke temperaturen (lees > 5 graden) wordt er toch wel netjes gewassen.
Het is een kwestie van kiezen tussen 2 kwaden... met dit weer.