ook voor roestpreventie en laswerk

Hogedruk spuit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 15:15 #629938 door V300 register
Hogedruk spuit is gemaakt door V300 register
Deze sneeuwige dagen, maar dan vooral de bestrijding met zout, zijn niet echt bevordelijk voor de carrosserie. En al helemaal niet op plekken waar al flink roest zit. nu lijkt het mij geen dom idee om de auto vooral van onder goed af te spuiten met de hogedruk spuit. Maar ik heb me enige tijd geleden ook laten vertellen dat een hogedruk spuit niet goed is voor de lagers... ofzo...
Is dit een broodje aap verhaal, of is de hogedrukspuit toch nog gevaarlijker dan het zout?
De roestplekken, als ik daar goed overheen ga, is dat een goede reinigingsmethode, of of levert dit juist extra schade op de wonden?
Heeft iemand van jullie hier een duidelijke mening en of tips over?
Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-02-2010 15:25 #817318 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Hogedruk spuit
Het schoonmaken met de hogedruk spuit doe ik ook zo af en toe en denk dan maar; met inbreng van een beetje "boeren verstand" kan het geen kwaad.

De straal laat ik op zijn breedst staan zodat de druk niet geconcentreerd word op ??n plek en kom met de spuitlans dan niet te dicht bij de gevoelige onderdelen.

Ook vind ik de HD heel handig om de wielkasten mee uit te spuiten, de motor ruimte juist weer liever met de tuinslang en ook niet langer dan noodzakelijk.

Gr; Wouter.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 15:32 #817321 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hogedruk spuit
Met een flinke hogedrukstraal kun je zelfs de coating van je bodem er af spuiten...
Ik gebruik voor onder de auto gewoon de tuinslang. Ik zit ook te denken om van een stuk pvc pijp een sproeibuis te maken waarmee ik tot halverwege de auto kom met allemaal gaatjes over de lengte zodat ik niet meer op mijn buik in de sneeuw hoef te liggen zoals ik nu doe. Je moet de buren zien kijken als ik bezig ben... :crazy2: :crazy1: :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 15:49 #817322 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hogedruk spuit
Ouderwets wassen met een washandschoen is veel beter dan afspuiten met de hogedrukspuit hoor.

Ik zou het niet doen. Het is een oude auto met een even zo oude lak.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 16:08 #817324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hogedruk spuit
Nou Joost, dat wil ik je wel is zien doen! De onderkant afwassen met een handschoen! hahaha

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 17:27 #817335 door V300 register
voor de wielkasten kan hogedruk op brede stand inderdaad geen kwaad. voor de lak is dat ook niet goed (zeker niet als je het gebruikt om eerst het zand en zooi eraf te spuiten)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 19:49 #817354 door V300 register
hmm... het gaat me vooral ook om de wielkast. Dat is eigenlijk de enige kant waar ik mij wat zorgen maak om de roest. Als het weer het toelaat wil ik daar ook zsm mee aan het werk. Ik zit namelijk nogal in dubio. Als ik de HD daar op zet, kunnen er (denk ik) twee dingen gebeuren. Het zout wordt er goed uitgespoten, hier hoop ik op. Maar ik ben er bang voor dat ik met de HD juist extra schade aanbreng...
hopen dat de temperaturen snel omhoog gaan dat ik met serieus conserveren kan beginnen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-02-2010 20:20 #817360 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Hogedruk spuit
Mwah schade....de HD die ik gebruik heeft ook een vuilfrees, pas als je die er op zet word het uitkijken geblazen...daarom gebruik ik deze dus ook niet, alleen de gewone lans op de breedste stand en daarmee krijg ik nu niet echt het idee dat ik er wat mee kapot maak.

De ene HD reiniger is de ander niet qua water druk natuurlijk, en
bovenstaande is puur hoe ik er tegen aan kijk.

voor de lak is dat ook niet goed

Dat wist ik nog niet, heb de auto nu een paar keer voor het wassen afgespoeld met de HD reiniger maar volgende keer dus gewoon maar weer de tuinslang.

Is het dan zo dat het vuil op de lak over de lak heen schuurt met een hoge druk reinger, wil je dat eens uitleggen Wouter?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 22:57 #817389 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Hogedruk spuit
als je de auto gaat wassen.,eerst de auto afspoelen met water i.v.m het vuil wat op de laklaag lig/leg..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2010 09:56 #817408 door V300 register

volvofiel;133616 schreef : Ouderwets wassen met een washandschoen is veel beter dan afspuiten met de hogedrukspuit hoor.

Ik zou het niet doen. Het is een oude auto met een even zo oude lak.

Zeg, je moet eerst al het vuil er afspoelen voor je met een handschoen begint he :humor:

Lol@ Karsten :D

Niet van te dichtbij spuiten. Dan kan een HD geen kwaad.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC