ook voor roestpreventie en laswerk

uitlaatophangpunt

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 20:39 #629203 door V300 register
uitlaatophangpunt is gemaakt door V300 register
Hallo,

Mijn uitlaat maakt soms een verschrikkelijk geluid als ik in de bocht ga en er 5 personen inzitten. Ik ben eens onder de auto gaan kijken en zag dat de rubbers verstikt waren, ik dacht dat dit het probleem was en heb die dan vervangen, maar het was nog niet opgelost.

Daarna mijn auto boven de smeerput van een vriend gezet en nu zag ik het goed: een bevestigingspunt van de uitlaat is doorgeroest. De onderkant van de auto is nochtans volledig roestvrij, net als de rest van de carrosserie.

Is dit makkelijk te maken (lassen?) door een amateur of zou ik er beter mee naar de garage gaan?

http://img229.imageshack.us/i/dsc08362.jpg/
[img

[img

[img

[img

[img


http://img229.imageshack.us/i/dsc08363.jpg/Alvast bedankt!
Nicholas
http://img200.imageshack.us/i/dsc02933c.jpg/
http://img29.imageshack.us/i/dsc02931o.jpg/
http://img218.imageshack.us/i/dsc02932t.jpg/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 21:37 #786036 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic uitlaatophangpunt
Ja, opnieuw vastlassen.

Aan de dikte van het materiaal te zien zou je dat zelfs nog met een elektrisch lasapparaat kunnen doen. Kijk wel uit met de benzinetank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 21:40 #786039 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic uitlaatophangpunt
nee man, nergens voor nodig! dan donderd die koker over een jaar eronderuit doordat hij dan vrijwel direct van binnenuit hard begint te rotten.

draai het steuntje maar eens een halve slag, kun je netjes even 2 nieuwe gaatjes aftekenen en boren, originele boutjes (zelftappers) daar in draaien et voila!

die debiele standaard plek van dat ding is alleen maar onhandig, hangt de pijp net even iets verkeerd dan komt de uitlaat er tegenaan.

heb hem op de rode al zo aangepast, op de blauwe had ik hem geheel verwijderd (moet je wel even het bevestigingspunt van de uitlaatdemper slijpen), werkt allebei prima!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 21:45 #786044 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic uitlaatophangpunt
O, sorry! Ik heb niet goed gekeken!

Ik dacht dat hij was losgescheurd van de demper zelf i.p.v. de kokerbalk!

Excuus, ik neem m'n eerdere reactie terug.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2009 08:36 #786068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic uitlaatophangpunt
Even hierop inhakend: is deze ophangbeugel voor een hatchback en sedan verschillend van vorm?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 01:06 #786129 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic uitlaatophangpunt
Ik heb een hele stapel van deze beugels liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 11:57 #786212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic uitlaatophangpunt

AvdAkker;111181 schreef : nee man, nergens voor nodig! dan donderd die koker over een jaar eronderuit doordat hij dan vrijwel direct van binnenuit hard begint te rotten.

draai het steuntje maar eens een halve slag, kun je netjes even 2 nieuwe gaatjes aftekenen en boren, originele boutjes (zelftappers) daar in draaien et voila!

die debiele standaard plek van dat ding is alleen maar onhandig, hangt de pijp net even iets verkeerd dan komt de uitlaat er tegenaan.

heb hem op de rode al zo aangepast, op de blauwe had ik hem geheel verwijderd (moet je wel even het bevestigingspunt van de uitlaatdemper slijpen), werkt allebei prima!


hoezo het steuntje draaien? dat hangt toch vast aan de uitlaatdemper?
en je hebt dan gewoon de uitlaatdemper rechtstreeks vastgezet aan de kokerbalk, zonder gebruik te maken van dat ding met rubber aan dat bij mij doorgeroest is?

Is het erg dat ik zo nog even verder rijd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 12:16 #786213 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic uitlaatophangpunt
Het is minder prettig voor de uitlaat, het geeft een hogere belasting op koppelingen en andere steunpunten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 12:55 #786215 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic uitlaatophangpunt

Nicholas;111362 schreef : hoezo het steuntje draaien? dat hangt toch vast aan de uitlaatdemper?
en je hebt dan gewoon de uitlaatdemper rechtstreeks vastgezet aan de kokerbalk, zonder gebruik te maken van dat ding met rubber aan dat bij mij doorgeroest is?

Is het erg dat ik zo nog even verder rijd?


nee, je hebt toch het probleem dat het steuntje waarmee hij aan de kokerbalk zit los gerot is? normaal zitten die gaatjes recht boven de demper, als je het steuntje een halve slag draait kun je hem met de montagegaten voor de demper monteren, komt ie ook gelijk nooit meer tegen de demper aan;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 15:09 #786229 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic uitlaatophangpunt
Anjo, als je het zo omschrijft, snap ik er ook nog geen steuntje van???, foto misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD