ook voor roestpreventie en laswerk

roestplekjes aanpakken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 20:55 #768027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic roestplekjes aanpakken
die rand is het eerste wat eraf moet inderdaad.

de roest bij die rand is nog niet zo erg; de roest onderaan de deur wel.
daar komt het namelijk vanuit de binnenkant van de deur (de naad onderaan, waar condens in loopt) en wil dus zeggen dat er gaten in de buitenplaat geroest zijn.

dit kun je eigenlijk alleen definitief oplossen door de gehele onderste rand van het portier te vervangen.

poetsen/polijsten/schuren/lakken gaan dus in dit geval altijd verloren moeite zijn, want aan de onderrand krijg je snel weer blazen en blaren.

als je het roestproces in de onderrand weet te stoppen (bio ontroester, veel tectyl ML, en veel geluk) is het pas de moeite waard om verder te gaan.

de onstane roestgaatjes kun je dan dicht plamuren, en dan gaan schuren ->plamuren->schuren->plamuren->fijn schuren->spray filler->heel fijn schuren->primer->staalwol->lakken->blanke lak->polijsten

en dan ziet het er weer ongeveer uit 'zoals meneer Hub het bedoeld heeft' :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 21:02 #768034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic roestplekjes aanpakken
Ik begin altijd van binnenuit. Paneel er af en de deur van binnen schoonmaken en tectyleren. Gelijk de onderkant meenemen.
Ik ben het ook met de minder drastische leden eens.
Na opschuren van plek in de loodmenie. Dat donkerrode. Ik heb ver voor de winter twee plekken gedaan, net ze groot als deze maar ergens anders, en het ene laagje menie zit er nog prima op zonder dat er roest doorkomt. Als het warme is doe ik het nog een keer en daarna schuren en plamuren en met de juiste lak voorzichtig spuiten. Meestal koop ik een spuitbus en spuit lak op een krant en verf het gedeelte met een zachte wat duurdere kwast. Krijg je het mooiste effect.
Als je het ?cht puntgaaf wil hebben dan de raad van Joost of Wouter opvolgen. Maar hoofddoel is dat de roest zijn werk niet meer gaat doen. En loodmenie is dan heel goed.

Ik vind het van die leuke klusjes. Je hebt een auto waar je volgens mij nog net op tijd bij bent.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 22:22 #768079 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic roestplekjes aanpakken
Inderdaad ben ik voor een roestplekje zoals jij onderaan je achterportier hebt, een complete dag bezig geweest.

De roest komt er echter nog steeds niet door. Eigenlijk moet er nog een beetje afwerkplamuur overheen om de ingevreten pitten weg te werken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC