roestplekjes aanpakken
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvomaniac;97320 schreef : Wat betreft de deur zou ik zeggen, zoek een andere deur. Want ik denk dat de gaten erin vallen.
ja daar ben ik ook mee bezig, alleen resultaat blijft nog uit, zoek het liefst in kleur, 219.5
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zonder dollen; met een beetje moeite haal je die roest weg. Als je de roest maar GOED wegschuurt (echt tot op het blanke metaal) en ruim om de pit/plek heen.
Spuiten is een vak apart, zou ik ruim de tijd voor nemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Goed schuren ook om de plek heen. Plak de rest van de auto er omheen even af.
Dan met n staalborstel (liefst elektrisch/roterend) over de roestplek gaan en 't dan weer glad schuren en evt plamuren als er een gat/deuk/kuiltje zit.
Ontvetten die handel, *schoonmaken met thinner ofzo* en dan in de primer. Dat weer bijschuren en dan rustig laagje voor laagje jouw kleur spuiten, goed uitwasemen en dunne laagjes gebruiken!
Daarna als finish een blanke laklaag en dan met een grove cutting compound roterend polijsten. Daarna een finish pad & polish gebruiken om vervolgens te beschermen met een laagje (goeie) wax.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
en verder geen ervaring met zulke plekjes aanpakken..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Eigenlijk zou je de onderste helft van 't portier opnieuw moeten spuiten, de "overgangsrand" van oude naar nieuwe lak kun je wegmoffelen onder de stootstrip.
Die moet er trouwens wel even af hoor!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;97457 schreef : Je moet trouwens niet alleen het plekje zelf spuiten, dat zie je altijd.
Eigenlijk zou je de onderste helft van 't portier opnieuw moeten spuiten, de "overgangsrand" van oude naar nieuwe lak kun je wegmoffelen onder de stootstrip.
Die moet er trouwens wel even af hoor!
ja dat dacht ik ook wel ja, onder die rand zit ook al wat roest, dus die moet er af..