Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;96370 schreef : wd40 in de nieuwerwetse spuitbussen (ook met zo'n slangetje) zal ongeveer hetzelfde werken.
...al zou ik 't niet voor wiellagers o.i.d. gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
daar moet je ook geen wd40 of spuitvet voor gebruiken maar een hoogwaardig lagervet! (zie onderstaande)volvofiel;96375 schreef : ...al zou ik 't niet voor wiellagers o.i.d. gebruiken.
volvo freak;96368 schreef : :wtf: spuitvet is beduidend geen kruipolie,
spuitvetgebruikt men o.a wiellagers te smeren..
Molykote BR2 Plus.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;96378 schreef : Ik neem aan dat dit de meest nutteloze reactie aller tijden is, maar toch even ter controle; je hebt ook geprobeerd het raam naar beneden te draaien? Anders staat 'ie gewoon verkeerd afgesteld.
Joost, don't worry, voordat ik onderzoek waarom iets niet werkt kijk ik eerst of het niet werkt. Het raam zit echt alle kanten op muurvast.....
- V300 register
- Verbannen
-
"het spul wat je in een vetspuit doet" Vet voor in de Spuit, dus.
Dit kan multi purpose grease zijn, maar de ouderwetse soort spuitvet is redelijk doorzichtig en rood van kleur. Dat werd dus gebruikt met een vetspuit. Een vetspuit heeft een "nozzle" die op speciale smeernippels gezet kan worden. Op die manier werden vroeger de wielophangingen van auto's gesmeerd. (soms wel 20 smeerpunten, die bij iedere tankbeurt een of 2 pompjes vet moesten hebben - dat heette dus doorsmeren)
Met modern multi purpose grease werkt dit ook. De Emco Unimat 8 draaibank die we in de schuur hebben staan heeft ook tig smeerpuntjes, en een bijbehorende miniatuur vetspuit.
het moderne vet is gelig en ondoorzichtiger dan ouderwets spuitvet.
De 'multi grease' van Anjo heeft dezelfde naam, maar is dus een modern product wat vast niet officieel spuitvet heet
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ben ik doordeweeks met antiek bezig dan? een standaard terminal trekker kent uit m'n hoofd 56 van die doorsmeerpunten en idd, ik heb ook een echtu vetspuit zoals jij bedoeld wouter:D gevuld met willy vogel o-vet:) das echter lichtbruin van kleur:humor: en n?g een andere, speciaal voor prise assen/aandrijfassen en d?s een speciaal blauw vet van volvo. helemaal meesterspul
het zijn idd wek woorden uit het terberg-woordenboek..:halo:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Total Power Grease
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
AvdAkker;96370 schreef : benaming is "multi grease" maar type/fabrikant e.d. ben ik eff kwijt, dat zal ik morgenochtend tussen 9:30 en 9:45 wel even in dit topic knallen..
Dat was ook net op tijd...AvdAkker (om 09:44);96451 schreef : Innotec
Total Power Grease