Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had het toen ik de auto kocht wel al gezien maar for the time being even opgelost met een strip tape om waterschade te voorkomen. Wat is er aan de hand? Het raam in het rechterachterportier van de 360 GLS staat op een klein kiertje open, maar zit muur vast. Zowel met de raamslinger als op een andere manier is er geen beweging in te krijgen. Ik krijg het idee dat het mechaisme in de deur muurvast zit, maar je kan er lastig (lees bijna onmogelijk) goed bij. Iemand tips voordat ik dingen sloop war ik later spijt van krijg?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dan kun je iig met een spuitvet het mechanisme smeren, maar via de spiegel methode van doeke ook "redelijk" constateren of er tanden van het mechanisme afgebroken zijn
- V300 register
- Verbannen
-
@Anjo: ik heb al wat gedaan met WD 40 (wat is trouwens een "spuitvet"?, je bedoelt hopelijk een vetspuit), maar geen resultaat. Ik hoop dat er geen tanden overleden zijn.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Edit: WD 40 dus
- J. Ruiter
- Verbannen
-
:wtf: spuitvet is beduidend geen kruipolie,spuitvet gebruikt men o.a wiellagers te smeren..volvofiel;96359 schreef : Spuitvet = kruipolie = smeerzooi dat overal tussen komt en de meest vastgeroeste delen weer loskrijgt, mits met veel geduld.
Edit: WD 40 dus![]()
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
is een dik vet wat in vloeibare vorm op een te smeren oppervlak gespoten wordt, de spuitbus heeft een slangetje van een cm of 15 zodat je nagenoeg overal in/bij kunt komen. na een minuut of 5 is het vloeibare gedeelte verdampt, en blijft het dikke vet achter, maar de werking van het spul zelf is direct.
benaming is "multi grease" maar type/fabrikant e.d. ben ik eff kwijt, dat zal ik morgenochtend tussen 9:30 en 9:45 wel even in dit topic knallen..
wd40 in de nieuwerwetse spuitbussen (ook met zo'n slangetje) zal ongeveer hetzelfde werken.