ook voor roestpreventie en laswerk

Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2009 21:24 #628771 door V300 register
Hallo allemaal,

Ik had het toen ik de auto kocht wel al gezien maar for the time being even opgelost met een strip tape om waterschade te voorkomen. Wat is er aan de hand? Het raam in het rechterachterportier van de 360 GLS staat op een klein kiertje open, maar zit muur vast. Zowel met de raamslinger als op een andere manier is er geen beweging in te krijgen. Ik krijg het idee dat het mechaisme in de deur muurvast zit, maar je kan er lastig (lees bijna onmogelijk) goed bij. Iemand tips voordat ik dingen sloop war ik later spijt van krijg?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2009 22:36 #764074 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
Kun je niet zien wat er mis is? Met deurpaneel er af lijkt dat me toch niet al te moeilijk. Desnoods met zaklamp plus spiegeltje, of met een compacte fotocamera?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 19:09 #766795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
De enige diagnose die ik tot nu heb kunnen stellen is dat het raam muurvast zit en de raamslinger ook........

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 21:21 #766819 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
De raamslinger bedient een soort krikmechanisme, met bovenin een wieltje wat in de geleiderail aan de onderkant van het raam links en rechts beweegt bij omhoog/naar beneden. Zit het wieltje wel in de geleiderail?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 21:34 #766822 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
kan zijn dat er wat tanden zijn afgebroken en dan draait hij ook geen enkele kant meer op

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 21:52 #766825 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
deurpaneel van binnen als eens losgehaald?

dan kun je iig met een spuitvet het mechanisme smeren, maar via de spiegel methode van doeke ook "redelijk" constateren of er tanden van het mechanisme afgebroken zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2009 19:35 #766938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
Mooi klusje voor dit weekend ergens.
@Anjo: ik heb al wat gedaan met WD 40 (wat is trouwens een "spuitvet"?, je bedoelt hopelijk een vetspuit), maar geen resultaat. Ik hoop dat er geen tanden overleden zijn.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 21:06 #766951 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
Spuitvet = kruipolie = smeerzooi dat overal tussen komt en de meest vastgeroeste delen weer loskrijgt, mits met veel geduld.

Edit: WD 40 dus ;) :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2009 21:17 #766959 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open

volvofiel;96359 schreef : Spuitvet = kruipolie = smeerzooi dat overal tussen komt en de meest vastgeroeste delen weer loskrijgt, mits met veel geduld.

Edit: WD 40 dus ;) :D

:wtf: spuitvet is beduidend geen kruipolie,spuitvet gebruikt men o.a wiellagers te smeren..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 21:20 #766961 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Raam rechterachterportier zit muurvast maar staat open
nee ik bedoelde echt een spuitvet, tsjah het is voor mij ook een snelle woordkeus, ik slijt 5 bussen "spuitvet" in een week (wonderspul)

is een dik vet wat in vloeibare vorm op een te smeren oppervlak gespoten wordt, de spuitbus heeft een slangetje van een cm of 15 zodat je nagenoeg overal in/bij kunt komen. na een minuut of 5 is het vloeibare gedeelte verdampt, en blijft het dikke vet achter, maar de werking van het spul zelf is direct.

benaming is "multi grease" maar type/fabrikant e.d. ben ik eff kwijt, dat zal ik morgenochtend tussen 9:30 en 9:45 wel even in dit topic knallen..

wd40 in de nieuwerwetse spuitbussen (ook met zo'n slangetje) zal ongeveer hetzelfde werken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC