ook voor roestpreventie en laswerk

Rotte deuren

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 20:49 #706575 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rotte deuren
Deuren lassen? Twee avonden?

In dat geval neig ik erg naar het potje glasvezelplamuur...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 20:58 #706579 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Rotte deuren

volvofiel;53842 schreef : Deuren lassen? Twee avonden?

En dan ben je volgend jaar weer terug bij af. Geloof me, ??n keer goed repareren bespaart je op termijn tijd en geld.

De roest op die foto's zou ik nog niet als erg bestempelen, het is nog repareerbaar!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 21:00 #706580 door 16673-dummy
Maar het gaat met nogal wat kosten. De hele paravan moet vervangen worden, de voorschermen, stukkie dorpel en nu ook die deuren al.

Zodadelijk heeft Erik twee weken lang die 343 voor z'n deur staan:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 21:27 #706581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rotte deuren

volvofiel;53847 schreef : Maar het gaat met nogal wat kosten.

Bij een 300-serie heb je geluk met de aanschafprijs en zelfs bij onderhoud blijft het binnen de perken. Ik weet zeker dat je profijt zult hebben van elke cent die je in deze auto steekt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 21:31 #706582 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rotte deuren

Ovlov 3.6L;53815 schreef : Een zetbank (ook wel kantbank genoemd) is dus een apparaat waarmee je heel secuur een hoek kunt zetten in bijvoorbeeld een staalplaat.

clinisch gezegd is een zetbank g??n kantbank. die op de foto is wel een kantbank. nauwkeurigheid hangt af van de kwaliteit messen, operator en wel of geen goed onderhouden cnc systeem, een goed onderhouden machine word jaarlijks of bij calamiteiten geijkt. (heb twee jaar geleden een half jaar een cnc kantbank bediend op stage, stond er elke dag achter, beginnen met een tekeningetje en een stuk vers gelasersneden stuk rvs plaat en dan adhv de tekening de werkvolgorde inprogrammeren en de juiste messen kiezen, en vervolgens kanten en nameten. echt een vak apart hoor;).

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 21:49 #706583 door 16673-dummy

Lucluc;53848 schreef : Bij een 300-serie heb je geluk met de aanschafprijs en zelfs bij onderhoud blijft het binnen de perken. Ik weet zeker dat je profijt zult hebben van elke cent die je in deze auto steekt.

Met de aanschafprijs heb ik zeker geluk gehad ja.
Maar ik ben nogal een spaarpot-type, ook al weet ik donders goed dat de auto het waard is en elke cent goed ge?nvesteerd is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 21:59 #706584 door V300 register
Van een wat ouder (en wijzer) clublid heb ik twee uitspraken goed onthouden:

'De 340 is een dankbare auto: wat je erin steekt krijg je dubbel en dwars terug.'

Maar ook:

'Je moet niet proberen er een nieuwe auto van te maken.'

Ik moet vaak aan deze wijze woorden denken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 22:12 #706586 door 16673-dummy
Uiteraard, en ik hou mezelf ook voor dat als eerdergenoemde eenmaal verholpen is er nog maar h??l weinig werk aan zit.

Alleen je laatste citaat moet ik mezelf even goed inprenten. Dat is een hele goede.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2008 22:33 #706587 door V300 register

AvdAkker;53849 schreef : clinisch gezegd is een zetbank g??n kantbank. die op de foto is wel een kantbank. nauwkeurigheid hangt af van de kwaliteit messen, operator en wel of geen goed onderhouden cnc systeem, een goed onderhouden machine word jaarlijks of bij calamiteiten geijkt. (heb twee jaar geleden een half jaar een cnc kantbank bediend op stage, stond er elke dag achter, beginnen met een tekeningetje en een stuk vers gelasersneden stuk rvs plaat en dan adhv de tekening de werkvolgorde inprogrammeren en de juiste messen kiezen, en vervolgens kanten en nameten. echt een vak apart hoor;).

Jij hebt er zo te zien een flinke dosis meer verstand van dan ik :yesyes:

Bij mij is de ervaring slechts beperkt gebleven bij het zetten van slechts 35 hoeken ofzo :humor:.
Ach de ervaring heeft me geleerd dat een beetje technisch inzicht en een beetje geprobeer en gestuntel wel wat goeds op gaat leveren.

volvofiel;53842 schreef : Deuren lassen? Twee avonden?

Die gedacht had ik dus ook. Jammergenoeg hecht polyester niet zo goed op ijzer. Een jaar geleden heb ik zo ook wat vorm aan de onderkant van de deur gegeven. Jammergenoeg wordt die deur altijd dichtgeslagen en flikkere d'r nu af en toe stukken plamuur en polyester vanaf :+

Kortom, nu gaan we het goed aanpakken: al die troep eraf, alle roest wegslijpen, nieuw stuk inlassen en me eens artistiek uitleven moet Tectyl :)

Er komt best nog wel wat bij kijken:
- deur demonteren
- deur helemaal uitkleden, dus ook het raam eruit (zodat deze niet beschadigd tijdens het lassen, evenals het raammechanisme en bekleding.
- plaat zetten
- Deur ontroesten
- Plaat en deur op maat slijpen
- lassen
- gaatjes boren voor afwatering
- busje tectyl leegspuiten
- deur opnieuw spuiten
- de boel laten drogen
- de boel assembleren
- deurtje monteren

volvofiel;53847 schreef : Maar het gaat met nogal wat kosten. De hele paravan moet vervangen worden, de voorschermen, stukkie dorpel en nu ook die deuren al.

Sorry, ik neem geen werk voor anderen aan...........ik hem amper tijd voor m'n eigen 343 ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2008 23:37 #706593 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rotte deuren

volvofiel;53847 schreef : Maar het gaat met nogal wat kosten. De hele paravan moet vervangen worden, de voorschermen, stukkie dorpel en nu ook die deuren al.

Je auto blijft waardevast en kan alleen nog maar meer waard worden. Als je geld spaart moet je toch wel een stevige rente ontvangen wil je de geldontwaarding tegen gaan. Dus kun het beter beleggen/steken in een 343, die daardoor ook een hogere taxatiewaarde kan krijgen. Waar je zeker niet in moet beleggen is oude computers, bijvoorbeeld commodore 64K..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC