- Berichten: 4
Rotte deuren
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
In dat geval neig ik erg naar het potje glasvezelplamuur...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
volvofiel;53842 schreef : Deuren lassen? Twee avonden?
In dat geval neig ik erg naar het potje glasvezelplamuur...
En dan ben je volgend jaar weer terug bij af. Geloof me, ??n keer goed repareren bespaart je op termijn tijd en geld.
De roest op die foto's zou ik nog niet als erg bestempelen, het is nog repareerbaar!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Zodadelijk heeft Erik twee weken lang die 343 voor z'n deur staan:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;53847 schreef : Maar het gaat met nogal wat kosten.
Bij een 300-serie heb je geluk met de aanschafprijs en zelfs bij onderhoud blijft het binnen de perken. Ik weet zeker dat je profijt zult hebben van elke cent die je in deze auto steekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;53815 schreef : Een zetbank (ook wel kantbank genoemd) is dus een apparaat waarmee je heel secuur een hoek kunt zetten in bijvoorbeeld een staalplaat.
clinisch gezegd is een zetbank g??n kantbank. die op de foto is wel een kantbank. nauwkeurigheid hangt af van de kwaliteit messen, operator en wel of geen goed onderhouden cnc systeem, een goed onderhouden machine word jaarlijks of bij calamiteiten geijkt. (heb twee jaar geleden een half jaar een cnc kantbank bediend op stage, stond er elke dag achter, beginnen met een tekeningetje en een stuk vers gelasersneden stuk rvs plaat en dan adhv de tekening de werkvolgorde inprogrammeren en de juiste messen kiezen, en vervolgens kanten en nameten. echt een vak apart hoor;).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Lucluc;53848 schreef : Bij een 300-serie heb je geluk met de aanschafprijs en zelfs bij onderhoud blijft het binnen de perken. Ik weet zeker dat je profijt zult hebben van elke cent die je in deze auto steekt.
Met de aanschafprijs heb ik zeker geluk gehad ja.
Maar ik ben nogal een spaarpot-type, ook al weet ik donders goed dat de auto het waard is en elke cent goed ge?nvesteerd is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
'De 340 is een dankbare auto: wat je erin steekt krijg je dubbel en dwars terug.'
Maar ook:
'Je moet niet proberen er een nieuwe auto van te maken.'
Ik moet vaak aan deze wijze woorden denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Alleen je laatste citaat moet ik mezelf even goed inprenten. Dat is een hele goede.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;53849 schreef : clinisch gezegd is een zetbank g??n kantbank. die op de foto is wel een kantbank. nauwkeurigheid hangt af van de kwaliteit messen, operator en wel of geen goed onderhouden cnc systeem, een goed onderhouden machine word jaarlijks of bij calamiteiten geijkt. (heb twee jaar geleden een half jaar een cnc kantbank bediend op stage, stond er elke dag achter, beginnen met een tekeningetje en een stuk vers gelasersneden stuk rvs plaat en dan adhv de tekening de werkvolgorde inprogrammeren en de juiste messen kiezen, en vervolgens kanten en nameten. echt een vak apart hoor;).
Jij hebt er zo te zien een flinke dosis meer verstand van dan ik :yesyes:
Bij mij is de ervaring slechts beperkt gebleven bij het zetten van slechts 35 hoeken ofzo :humor:.
Ach de ervaring heeft me geleerd dat een beetje technisch inzicht en een beetje geprobeer en gestuntel wel wat goeds op gaat leveren.
volvofiel;53842 schreef : Deuren lassen? Twee avonden?
In dat geval neig ik erg naar het potje glasvezelplamuur...
Die gedacht had ik dus ook. Jammergenoeg hecht polyester niet zo goed op ijzer. Een jaar geleden heb ik zo ook wat vorm aan de onderkant van de deur gegeven. Jammergenoeg wordt die deur altijd dichtgeslagen en flikkere d'r nu af en toe stukken plamuur en polyester vanaf :+
Kortom, nu gaan we het goed aanpakken: al die troep eraf, alle roest wegslijpen, nieuw stuk inlassen en me eens artistiek uitleven moet Tectyl
Er komt best nog wel wat bij kijken:
- deur demonteren
- deur helemaal uitkleden, dus ook het raam eruit (zodat deze niet beschadigd tijdens het lassen, evenals het raammechanisme en bekleding.
- plaat zetten
- Deur ontroesten
- Plaat en deur op maat slijpen
- lassen
- gaatjes boren voor afwatering
- busje tectyl leegspuiten
- deur opnieuw spuiten
- de boel laten drogen
- de boel assembleren
- deurtje monteren
volvofiel;53847 schreef : Maar het gaat met nogal wat kosten. De hele paravan moet vervangen worden, de voorschermen, stukkie dorpel en nu ook die deuren al.
Zodadelijk heeft Erik twee weken lang die 343 voor z'n deur staan:D
Sorry, ik neem geen werk voor anderen aan...........ik hem amper tijd voor m'n eigen 343
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
volvofiel;53847 schreef : Maar het gaat met nogal wat kosten. De hele paravan moet vervangen worden, de voorschermen, stukkie dorpel en nu ook die deuren al.
Zodadelijk heeft Erik twee weken lang die 343 voor z'n deur staan:D
Je auto blijft waardevast en kan alleen nog maar meer waard worden. Als je geld spaart moet je toch wel een stevige rente ontvangen wil je de geldontwaarding tegen gaan. Dus kun het beter beleggen/steken in een 343, die daardoor ook een hogere taxatiewaarde kan krijgen. Waar je zeker niet in moet beleggen is oude computers, bijvoorbeeld commodore 64K..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





