ook voor roestpreventie en laswerk

Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 14:29 #728998 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!

slb_340;65852 schreef : met welke middelen heb je gepolijst en wat zat er op je motorkap?

Gepolijst met commandant gepoetst met een gewoon poets middel.
Na het polijsten waren de plekken gewoon nog zichtbaar. Ook is er door een clublid nog iets geprobeerd met porzelack maar de soort watervlekjes of waar de stofkringen zaten zijn gewoon nog zichtbaar vooral op de motorkap op het dak en kofferdeksel zie je het niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 11:40 #762496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Ah, dat zochten we voor Streepje. :yesyes: En ik vond in een ander topic nog de tip om de bumpers eerst te ontvetten met wasbenzine.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 14:20 #762520 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Wel de Meguiars gtrim detailer gebruiken he! Werkt veel beter en fijner dan de lijnolie en blijft langer mooi!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 14:48 #762536 door V300 register
Dat snap ik niet. Ga je eerst je bumpers ontvetten. En daarna volstoppen met vieze vette smurrie als lijnolie... :D.

Jeroen heeft gelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 14:54 #762543 door V300 register
Toen ik dit las vanmorgen ben ik meteen naar de Gamma gegaan. Had al een paar keer sonax gebruikt wat redelijk werkt maar niet zo lang blijft zitten. Heb ook eerst met wasbenzine alles ontvet. Nu heb ik alle zwarte delen aan de auto ingewreven met de lijnolie en het ziet er zwarter uit dan met de sonax. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. Voor nu is het prachtig!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 15:01 #762547 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Ik was eerst ook Lijnzaadoliefan, maar nu ik eenmaal met Meguiars gewerkt heb ben ik echt om. Het werkt veel fijner, blift langer zitten, reinigt je bumpers, trekt geen stof aan, stinkt niet en is niet brandgevaarlijk zoals lijnolie.
Sonax is ook gewoon goedkope rommel naar mijn mening...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 20:06 #762616 door V300 register
We zetten Streepje in de lijnzaadolie, hebben het inmiddels in huis, en als dat niet bevalt kunnen we altijd nog over op M. voor de 780's en de 740 en dan ook Streepje. Streepje is het poetsproefproject voor de 780's die we als trouwauto's gaan gebruiken. :yesyes:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 20:11 #762620 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Als je je maar bedenkt dat je die poetsdoeken die je gebruikt voor het aanbrengen van die lijnzaadolie HEEL GOED uitspoelt en daarna een nachtje buiten laat slapen.

Het risico bestaat namelijk dat die doekjes (als je ze niet goed uitspoelt) spontaan in de fik vliegen.

Nog een tip: laat die doekjes niet weken in de gootsteen. Deed ik afgelopen zomer wel, vond m'n moeder niet zo leuk omdat er een enorme laag aangekoekte zooi achterbleef. Daar heeft ze flink op zitten schuren/boenen:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 20:23 #762623 door V300 register
Dank je voor de waarschuwing. :yesyes: Doekjes en emmers genoeg hier, en als het goed is, binnenkort een fatsoenlijke kraan in de hobbykamer die niet de halve hobbykamer blank zet als je hem gebruikt. Gelukkig ook een tuin waar we de boel neer kunnen zetten. :) Of we hangen ze gewoon in de vuurkorf met wat hout erbij. ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 20:25 #762625 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Branden doen ze zeker!:halo:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC