ook voor roestpreventie en laswerk
Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2008 21:01 #722582
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
lijnzaadolie
hey;)
ik zou wel oppassen met de gekookte lijnzaadolie want ik had de bumper gedaan en met wax(ook wondermiddel)in gesmeerd en ikleg de doek op een houten balk in de garager maar toen zaten we tv te kijken en toen rook het naar brand dus ik ga kijken in de garage en het bleek dat de doek in de fik stond dus ik zou als je het hebt gebruikt in het water soppen want ander fikt dadelijk je hele huis af
ruben berckmans:hmmz2:
hey;)
ik zou wel oppassen met de gekookte lijnzaadolie want ik had de bumper gedaan en met wax(ook wondermiddel)in gesmeerd en ikleg de doek op een houten balk in de garager maar toen zaten we tv te kijken en toen rook het naar brand dus ik ga kijken in de garage en het bleek dat de doek in de fik stond dus ik zou als je het hebt gebruikt in het water soppen want ander fikt dadelijk je hele huis af
ruben berckmans:hmmz2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2008 21:22 #722584
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Klinkt alsof er zich een agressieve reactie heeft voorgedaan. Wellicht heb je 2 stoffen bij elkaar gegooid die met elkaar gingen reageren.
Mij lijkt het sterk, maar 't kan.
Ik heb 't iig nog nooit meegemaakt.......
Mij lijkt het sterk, maar 't kan.
Ik heb 't iig nog nooit meegemaakt.......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2008 21:46 #722588
door V300 register
Doeken met veel lijnzaadolie kunnen inderdaad gaan broeien en vervolgens in de fik vliegen! Volgens mij heb ik er hier op dit forum ook wel eens voor gewaarschuwd: inderdaad altijd de doeken flink onderdompelen in water, goed uitspoelen, en dan pas weg knikkeren!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2008 22:10 #722589
door V300 register
Witte vlekken kan op meer dingen duiden:
Uitgedroogde lak
Geen goeie voorbehandeling op wax
Een fout product gebruikt ( Turtle of commandant - rubbish )
Je kan je bumpers wel met lijnzaadolie doen - maar je kan beter een product gebruiken die speciaal is gemaakt voor het voeden van de kunststofbumper .. een bumper wordt grijs omdat hij uitdroogt en met een goed product (flesje Gold Class Trim Detailer of all season dressing) blijft het langer mooi en voed je daadwerkelijk ook de kunststof met een daarvoor bedoeld en op ontwikkelt product!
Uitgedroogde lak
Geen goeie voorbehandeling op wax
Een fout product gebruikt ( Turtle of commandant - rubbish )
Je kan je bumpers wel met lijnzaadolie doen - maar je kan beter een product gebruiken die speciaal is gemaakt voor het voeden van de kunststofbumper .. een bumper wordt grijs omdat hij uitdroogt en met een goed product (flesje Gold Class Trim Detailer of all season dressing) blijft het langer mooi en voed je daadwerkelijk ook de kunststof met een daarvoor bedoeld en op ontwikkelt product!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2008 22:41 #722595
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Ik heb volgens mij ook regelmatig gewaarschuwd dat lijnolie kan gaan broeien. Het staat ook op het flesje trouwens...
Ik was ook een fanatiek aanhanger van de lijnoliebehandeling, maar sinds zondag heb ik het verschil gezien tussen lijnolie en de Gold Class Trim Detailer, en die laatste werkt echt v??l beter:
Prettiger aan te brengen,
Het reinigt terwijl je het opbbrengt. (doek wordt zwart, bumper schoon)
Bij lijnolie kreeg ik de witte vlekjes die ik perongeluk met de wax op het kunststof gemaakt had niet weg, ze werden alleen donkerder.
Met de Meguiars Gold Class Trim Detailer poetste je deze er gewoon af tijdens het aanbrengen.
Ook niet onbelangrijk: het broeit en brand niet...
Ik was ook een fanatiek aanhanger van de lijnoliebehandeling, maar sinds zondag heb ik het verschil gezien tussen lijnolie en de Gold Class Trim Detailer, en die laatste werkt echt v??l beter:
Prettiger aan te brengen,
Het reinigt terwijl je het opbbrengt. (doek wordt zwart, bumper schoon)
Bij lijnolie kreeg ik de witte vlekjes die ik perongeluk met de wax op het kunststof gemaakt had niet weg, ze werden alleen donkerder.
Met de Meguiars Gold Class Trim Detailer poetste je deze er gewoon af tijdens het aanbrengen.
Ook niet onbelangrijk: het broeit en brand niet...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-08-2008 22:47 #722596
door V300 register
Er ontstaat hier nog een meguiarsfreak:D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2008 22:55 #722598
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Die is zondag al ontstaan hoor! :yesyes:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2008 10:50 #722611
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Het wordt tijd dat ik ook eens de voor- en achterbumper behandel.
Stefan, hoeveel kost zo'n flesje en waar zijn die te krijgen? Via internet?
Stefan, hoeveel kost zo'n flesje en waar zijn die te krijgen? Via internet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2008 11:00 #722614
door V300 register
via internet
www.meguiars.nl
daarop kan je ook zien (onder distributeurs) welke bedrijven bij jou in de buurt Meguiars-dealer zijn!
Het heet Meguiars Gold Class Trim Detailer en het kost geloof ik 12,00
www.meguiars.nl
daarop kan je ook zien (onder distributeurs) welke bedrijven bij jou in de buurt Meguiars-dealer zijn!
Het heet Meguiars Gold Class Trim Detailer en het kost geloof ik 12,00
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2008 11:03 #722615
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Ahzo, dat valt nog mee! Als ik nog 'ns in Duiven of Arnhem kom kan ik het meenemen.
Moderators: Mark Smeets