ook voor roestpreventie en laswerk

Project: 343DL opknappen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 09:41 #672695 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: 343DL opknappen
Nee, Erik, ik ken een goede inbouwer... voor zoiets was ik klaar maar dan wel met flashlube, digitale meter en klapplaat voor het nummerbord...

zijn nummer is: 0653583636, hij heet Paul Mandigers en heeft een eenmanszaak. Bouwt erg netjes in, resultaat is hier bij me bewonderen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 14:09 #672726 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Project: 343DL opknappen
Lijkt me zinvol om inspraak te hebben over waar de vulopening en de tank komt. Overigens zijn er verschillende formaten benzine tanken. Ik zou me eerst goed orienteren of je 1 tank wilt of twee aparte, of je een platte tank wilt en dan een kleinere benzinetank, hoeveel ltr wil je?
Mooiste tank die ik gezien heb was zo'n langwerpige gasfles direct achter de carrosserie van de achterkant ingebouwd. Zo kun je nog steeds vrij de achterbank neerklappen. Ik adviseer in ieder geval ongeveer 50 ltr vulling te nemen, niet minder, anders sta je meer bij het tankstation dan rijden op de weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 15:51 #672734 door V300 register

Erik;28672 schreef : Lijkt me zinvol om inspraak te hebben over waar de vulopening en de tank komt. Overigens zijn er verschillende formaten benzine tanken. Ik zou me eerst goed orienteren of je 1 tank wilt of twee aparte, of je een platte tank wilt en dan een kleinere benzinetank, hoeveel ltr wil je?
Mooiste tank die ik gezien heb was zo'n langwerpige gasfles direct achter de carrosserie van de achterkant ingebouwd. Zo kun je nog steeds vrij de achterbank neerklappen. Ik adviseer in ieder geval ongeveer 50 ltr vulling te nemen, niet minder, anders sta je meer bij het tankstation dan rijden op de weg.

Ik neem op aanraden van Bart(brom) een tank van 80 liter. Kun je tenminste een eindje mee door (ongeveer om de 400km tanken). Gewoon een lange tank voor achter de achterbank of misschien laat ik hem in de lengte leggen. (zodat er meer nuttige ruimte overblijft). Nadeel is dat een ringtank niet toepasbaar is aangezien het reservewiel voorin ligt. Een onderbouwtank kost maar liefst 150 euro duurder. Het liefst ook een LED-indicator om te weten hoever hij vol is. En misschien nog FlashLube. Dit laatste kost ook slechts 50 euro extra en is misschien wel zo handig. Daarbij komt de vulopening achter de kentekenplaat.

Van m'n broer hoorde ik laatst dat ze weleens een leuk foefje uitoefenden zodat je je gastank meer dan 80% kon vullen........iemand die weet hoe ze dit doen. En, belangrijker nog, iemand die weet waarom ze hem normaal niet gewoon 100% vullen. Misschien omdat het dan een heuze bom wordt ofzo? Lijkt me dat hier een veiligheidsreden achter zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 15:57 #672735 door V300 register
Aha, die 80% vulling is er dus voor zodat je een bepaald buffer overhoudt. Wanneer je tank wat warmer wordt zet namelijk het gas uit. Aangezien een vloeistof minder (bijna niet) samengedrukt kan worden, en je tank 100% gevuld zou zijn, zou het gas via het overdrukventiel moeten ontsnappen. Best lastig als er iemand naast je auto net een sjekkie aansteekt :cry3:.
Vandaar dus de 80% vulling.

Maar nu de kleur!
In welke kleur zal ik hem eens gaan spuiten?
Ik zat zelf te denken aan antraciet-grijs. Best een mooi kleurtje. Staat al iets moderner als het baby-blauwe kleurtje wat hij nu heeft ;)
Bart(brom) was het al niet met mij eens. Maar wat denken jullie?yeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 17:22 #672738 door V300 register
de maximale vullingsgraad van 80% is inderdaad een veiligheidsmaatregel.

als je hem gewoon vol doet tot de afslag, dan zit er dus 80% vloeibaar LPG in, de rest is gasvormig.

Als het nou heel warm wordt buiten (en in de auto..) gaat de vloeibare LPG in je tank uitzetten. hierdoor loopt de druk op de tank op.
Als op een gegeven moment alle gasvormige LPG weggedrukt is door de vloeistof, kan de vloeistof niet meer uitzetten en zal de druk in de tank zeer snel gaan oplopen. hierdoor zal op een gegeven moment het veiligheidsventiel gaan spuien waardoor je brand/explosie gevaar krijgt.

Nu is het wel zo dat de vullingsgraad van 80% een bijzonder veilige maatregel is, zodat je zelfs als je vanuit een koele oase met volle tank de woestijn in rijdt, geen gevaar hoeft te duchten. In een gematigd klimaat is 80% dus wel een beetje overdreven voorzichtig.

maar; het volledig overbruggen van deze veiligheidsinrichting is natuurlijk absoluut niet toelaatbaar!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 18:26 #672742 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Project: 343DL opknappen
Voor die 150 e meer zou ik voor onderbouw kiezen. Hierdoor zit het gewicht van de tank ook op een betere plaats (lager bij de grond). Voor het rijden is dit altijd beter. En je hebt echt geen last van de tank, anders wel. Bovendien heb je de tank er nu zeker na een jaar en drie maanden uit. Zeker als je nog een vakantie naar het buitenland doet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2007 19:12 #672750 door V300 register

antiekeradio;28688 schreef : oranje?

je zou er een folder uit die tijd bij kunnen pakken... :)
staan vaak kleuren in die niemand kocht en toch wel leuk waren.

Hmmm heb jij zo'n folder? Of is die te vinden hier op 't forum?

Dutchie;28690 schreef : Oranje rulezzz!!! Ik heb altijd een oranje 340 willen hebben!! :groovy:

Hahahaha, inderdaad en dan helemaal Dukes of Hazard-style :D. Ik heb er eerlijk gezegd weleens aan zitten te denken :)

Erik;28692 schreef : Voor die 150 e meer zou ik voor onderbouw kiezen. Hierdoor zit het gewicht van de tank ook op een betere plaats (lager bij de grond). Voor het rijden is dit altijd beter. En je hebt echt geen last van de tank, anders wel. Bovendien heb je de tank er nu zeker na een jaar en drie maanden uit. Zeker als je nog een vakantie naar het buitenland doet.

Je hebt inderdaad wel gelijk ja. Maar dan komt de tank in plaats van de benzinetank. En dan moet ik wat anders verzinnen voor de benzinetank...... Dat wordt iets moeilijker. Ik heb het al wel overwogen.
Een vakantie in het buitenland had ik nog niet in gedacht maar ik weet al wel zeker dat ik volgend jaar meer dan 10000km zal rijden zakelijk/school/priv? zal rijden. (Buiten de km's die ik met de motor rijdt) Dat ding verdient zich toch wel terug. Qua wegligging zal een onderbouw wel inderdaad beter zijn ja. Kan ik mooi m'n subwoofer laten liggen :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2007 16:58 #672781 door V300 register
Bij deze dus eindelijk de langverwachte footootjes:

Oud neusje (van de zalm)

De onderkant van de linkerdeur was eruitgerot. Ik heb alle roest erafgeslepen en ben met polyester en plamuur aan de gang gegaan. De boel is weer grotendeels vlak en van de buitenkant weer best netjes. Jammergenoeg komt de roest weer onder de plamuur door en lijkt het met beter om een andere deur op te zoeken.

't achterkantje. Vindt de oude lampenunits toch iets mooier dan de modernere serie.

Zwaar gepimpt met behulp van een Touring Club sticker........als je dan geen echte autoliefhebber bent :D

Ultieme pimp-my-ride-shit (jez*s wat een BrEeZaH-taal): Bekertje van de Kwikfit over de trekbol. Hiermee kom je ALTIJD door de APK.
De trekhaak heb ik er overigens zelf onder gezet. Had ik namelijk nog liggen van m'n oude 360i.

Beetje oppervlakkige roestschade. Even zolang wat bijgewerkt zodat het in ieder geval niet erger zou worden.

Hier de rechterzijkant. Deze kant is al een keer opnieuw overgespoten. Dit in verband met schade aan de rechterkant. Omdat de plamuur is gaan scheuren is het onder deze laag weer gaan roesten. De plamuur erafgehaald, roest verwijdert en opnieuw aan het plamuren geweest.

De schoonste velg. Deze zal ik dus ook een beurtje moeten geven. De vader van m'n baas heeft een straalcabine. Eens vragen of ik hier gebruik van zou mogen maken.

Hier is weer goed te zien waar de schade aan de rechterachterkant heet gezeten. Dat strakzetten valt nog best vies tegen. Ik begin steeds meer respect op te bouwen voor de schade-herstellers.

Aan de voorkant ook schade. Heb de grootste deuk al uitgedeukt. Nu is het nog een kwestie van netjes bijplamuren. Ik moet wel opschieten zie ik; de roest is er namelijk al door aan het komen :(

Neusje :) Ik moet telkens weer lachen als ik zie hoe lief datie kijkt ;)

Ik weet 't, beetje foute stoelbekleding. Heb de stoelhoezen gratis van m'n vader gekregen omdat hij z'n auto verkocht. Aangezien mijn auto nogal langdurig in de zon heeft gestaan en het leer begon af te brokkelen was dit toch een betere optie.

'n klein glimpje van de audio-installatie. MP3-spelertje met USB-aansluiting best leuk. Dat rooie ding onderin is een brandblusser. Geldig tot 1986. Wordt tijd voor een nieuwe dus.

Losse boxen op de hoedenplank. Ik heb ze niet voor niets nog niet ingebouwd. De hoedenplank is namelijk doorgezakt en zal vervangen moeten worden door een ander exemplaar.

Jammer van de schittering. M'n stuur is in ieder geval te zien ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2007 17:29 #672783 door V300 register
Cool :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2007 20:06 #672794 door V300 register
Dit is duidelijk een auto met karakter! Die heeft het nodige meegemaakt en daar ook wat littekens aan overgehouden. Op zich niets mis mee.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC