ook voor roestpreventie en laswerk

Versleten deurrubbers

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2007 23:29 #664122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versleten deurrubbers
8 euro bruto voor 1 dingetje als ik mij niet vergis. Kijk, ik heb het slim aangepakt door een 3-deurs te kopen, scheelt mij weer geld :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 09:46 #664176 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Versleten deurrubbers
Bij de Volvo140 en de Opelclub zijn de rubbers voor de meeste typen zo verkrijgbaar. Deze worden meestal per rol geleverd en per meter verkocht. Het productieproces van dergelijke rubbers lijkt me ook niet al te ingewikkeld. Ik krijg ook vaak de vraag voor een deur- of kofferbakrubber. Meestal na lang zoeken vind ik dan een redelijk rubber. Dat was dan weer de laatste.....
Wat veel clubs doen is bij een rubber leverancier informeren of dit profiel nog in productie is of in het magazijn. Dan peilen ze de belangstelling voor nieuwe rubbers (ik zeker) en dan wordt er een bestelling geplaatst. De rubbers worden met een kleine winst verkocht t.b.v. de clubkas.
Dit lijkt me de oplossing.
Ik wil het bestuur vragen (ik ben nog niet lid, maar begin steeds meer te twijfelen, thks to LucLuc en jullie ex-voorzitter) om deze optie te overwegen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2007 10:27 #664184 door V300 register
Lijkt mij een goed idee, ik weet alleen niet of de club dit wil doen omdat de kosten er pas na een tijd uit zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2007 11:30 #664201 door V300 register
de aangewezen persoon/instantie zou de clubwinkel zijn.

helaas heeft deze nogal slechte ervaringen met onderdelenverkoop, vooral vanwege het absoluut gebrek aan belangstelling voor de aangeboden onderdelen.

dit had naar mijn idee minstens evenveel te maken met de hoedanigheid van de onderdelen als aan het gebrek aan belangstelling op zich, maar feit is dat van de huidige clubwinkelier geen hooggespannen verwachtingen op het gebied van onderdelenverkoop uitgaan.

met andere woorden, aangezien het toch een mogelijk nuttig iets is voor de club, zou je kunnen voorleggen om z?lf de tijd en moeite in de actie te stoppen, terwijl de club de investering doet. het moet dan wel vrij zeker zijn dat de investering vlot terug verdiend is, anders is zo'n voorstel bij voorbaat kansloos.
het zou makkelijker zijn als je gewoon zelf centen erin stopt, als de leverbaarheid van rubbers aan een aardige prijs daarmee mogelijk wordt is het clubbelang gediend en zal er niemand over zeuren dat je eventuele opcenten ook weer in eigen zak stopt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2007 11:48 #664209 door V300 register
Heb je helemaal gelijk in. Ik kan me ook wel inleven in William, je gaat geen geld uitgeven aan onderdelen als je ze toch niet kwijt kan.

Als ik het geld en opslagruimte had zou ik best een rol rubber willen kopen en daarna met een beetje winst verkopen. Maarja, aan beide dus een beetje gebrek :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2007 01:15 #664297 door V300 register
zeker in jullie schuur ja.
zo'n rol van 50 meter, je kunt toch ook gewoon minder kopen?
zoveel heb je niet nodig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2007 11:31 #664319 door V300 register
Bij 50 meter krijg je meer korting. En als er nog meer mensen zijn die het willen kopen, dan gaat 50 meter hard op!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2007 13:16 #664330 door E. van Oostveen
Ik heb al een project met gasveren lopen. Die heb ik bij een fabriek besteld. Hiervoor heb ik eerst een paar proefmodellen laten komen en gekeurd. Daarna heb ik de definitieve offerte en bestelling gedaan.
Voorlopig hou ik het even bij de gasveren. Hier zitten al honderden euro?s aan investering in. Het zou fijn zijn dat iemand anders de deurrubbers wil verzorgen. Ik wil dan al zowieso 1 setje bestellen (achterbak, deurrubbers).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2007 13:55 #664337 door V300 register
Ik wil dus wel een rol rubber kopen, en weer verkopen, ik heb er alleen geen geld voor. Als je nagaat dat 50 meter ongeveer 350 euro kost (met korting), is dat een behoorlijke smak geld in ??n keer. En dan moet je nog maar afwachten of je het snel weer kunt verkopen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2007 23:11 #664424 door E. van Oostveen
7 euro de meter. Is dat rechtstreeks van de fabriek/productie?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC