ook voor roestpreventie en laswerk
Roest vooronder idee
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 14:48 #655083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roest vooronder idee
het onderste randje is een lasnaad van de balk. de balk is een kokerprofiel dus, waarvan de onderkant vaak wegrot.
het hangt een beetje van de keurmeester af maar als het hele randje weg is op plekken (en de onder+achter plaat niet meer aan mekaar vastzitten) telt het zeker weten als een gat.
het hangt een beetje van de keurmeester af maar als het hele randje weg is op plekken (en de onder+achter plaat niet meer aan mekaar vastzitten) telt het zeker weten als een gat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2005 15:05 #655084
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Roest vooronder idee
Hallo,
Als de voorasbalk en vooral de onderste rand is doorgeroest dan is er maar 1 remedie herstellen d.m.v MAG-lassen.Vaak zijn er nog een paar plekken o.a. kokerbalk achter bij de wielophanging,waar de schroevendraaier maar al te graag doorheen gaat.
Als je zelf mee wilt helpen, kun je wel bij mij aankomen.Ik beschik over plaatwerk- en lasapparatuur. En in mijn tijd heb ik ook nog wel eens een "gaatje"
Als de voorasbalk en vooral de onderste rand is doorgeroest dan is er maar 1 remedie herstellen d.m.v MAG-lassen.Vaak zijn er nog een paar plekken o.a. kokerbalk achter bij de wielophanging,waar de schroevendraaier maar al te graag doorheen gaat.
Als je zelf mee wilt helpen, kun je wel bij mij aankomen.Ik beschik over plaatwerk- en lasapparatuur. En in mijn tijd heb ik ook nog wel eens een "gaatje"
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 15:20 #655085
door V300 register
Als onder het nummerbord enkele kleine roestgaatjes zitten kan je het voorzijn. Mij is geleerd dat al eenderde weg is geroest dan ga je niet door de APK.
Beste Timen. Je biedt als gast ruimte aan en een werkplaats, al 2 keer, voor handige mensen. Wij hebben enkele keren per jaar klussendagen waarbij garages worden gebruikt. Ik zou eens contact opnemen met het bestuur. Maar je aanbod zal zeker oortjes krijgen. Ja zal trouwens een welkom lid zijn.... Ik ga alvast even kijken waar Vaasen ligt.
Beste Timen. Je biedt als gast ruimte aan en een werkplaats, al 2 keer, voor handige mensen. Wij hebben enkele keren per jaar klussendagen waarbij garages worden gebruikt. Ik zou eens contact opnemen met het bestuur. Maar je aanbod zal zeker oortjes krijgen. Ja zal trouwens een welkom lid zijn.... Ik ga alvast even kijken waar Vaasen ligt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 15:33 #655086
door V300 register
Oei oei, dan mag ik wel eens even goed onder auto gaan kijken. Achter heb ik namelijk ook al een rotte plek. De verbinding van dwarsbalk (waar de tank aan de voorkant aan zit) aan de balken in langsrichting is aan allebei de kanten behoorlijk rot. Als je boven het achterwiel naar binnenkijkt zeg maar, daar bladdert het behoorlijk.
Waar ligt Vaasen.....
en helpen doe ik natuurlijk graag. Sterker nog, als iemand erbij staat die me zegt hoe het moet doe ik het ook wel zelf.
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 28 februari 2005)
Waar ligt Vaasen.....
en helpen doe ik natuurlijk graag. Sterker nog, als iemand erbij staat die me zegt hoe het moet doe ik het ook wel zelf.
(Bericht gewijzigd door thomas_d op 28 februari 2005)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2005 15:36 #655087
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Roest vooronder idee
Dat is een gekend aandachtspuntje bij de 300-serie.
Deze zomer gaat mijn beauty (nee geen zwarte ;-) ) een volledige preventieve antiroestbehandeling krijgen.
Heel het interieur er uit en alle balken worden van binnen en buiten behandeld met Owatroll.
Dan moet ik er weer een poosje tegenaan kunnen.
Deze zomer gaat mijn beauty (nee geen zwarte ;-) ) een volledige preventieve antiroestbehandeling krijgen.
Heel het interieur er uit en alle balken worden van binnen en buiten behandeld met Owatroll.
Dan moet ik er weer een poosje tegenaan kunnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 15:41 #655088
door V300 register
Wat kost zo een behandeling eigenlijk. Ik denk niet dat dat nog de moeite waard is voor mijn auto.
Het zal toch niet zo zijn dat mij in juni mijn Volvo bruut wordt ontnomen.....
Het zal toch niet zo zijn dat mij in juni mijn Volvo bruut wordt ontnomen.....
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2005 15:43 #655089
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Roest vooronder idee
Als je het laat doen dan kan je er een mooie 360 voor kopen. Als je het zelf doet met behulp van een vriend met veel teveel gereedschap en gagragebenodigdheden kost het een paar tientjes en een hele hoop tijd... 

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 16:41 #655090
door V300 register
Tja, hoeveel is de auto je waard? De 440 uit mijn profielplaatje is helemaal gedaan bij een Dinitrol station. Zeer uitgebreide behandeling (alle aanwezige tectyl/bitumen/steenslagcoating verwijderen, holle ruimtes/kokerbalken aan de binnenkant reinigen, speciale volgorde met drie verschillende soorten tectyl en dan steeds een nacht drogen in een soort spuitcabine)
Kost een hoop (zoals jeroen zei een a twee 360's; wij vonden het waard) en de auto is een week weg, maar roesten zal hij niet snel meer doen...
mvg
dennis
Kost een hoop (zoals jeroen zei een a twee 360's; wij vonden het waard) en de auto is een week weg, maar roesten zal hij niet snel meer doen...
mvg
dennis
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2005 16:44 #655091
door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Roest vooronder idee
Zo'n behandeling kost inderdaad vrij veel, maar als je een strakke auto hebt is dat wel de moeite waard. Mijn 360 GLT is bij Jan van Egmond gedaan en dan weet je zeker dat goed gebeurd. Zomaar vol kwakken met Tectyl kan iedereen, maar dat garandeert geen goed resultaat het kan er zelfs slechter ervan worden. De balken moeten namelijk eerst wel gereinigd worden en dan HEEEEEEEEL goed drogen anders gaat het 20x zo snel roesten.
Voor een goede behandeling ben je de auto wel even een paar dagen kwijt. Bij Jan van Egmond krijg je ook een CD met foto's van je auto als de zaak schoongemaakt is en als hij in de tectyl zit.
Groeten,
Sander de Bruin
Voor een goede behandeling ben je de auto wel even een paar dagen kwijt. Bij Jan van Egmond krijg je ook een CD met foto's van je auto als de zaak schoongemaakt is en als hij in de tectyl zit.
Groeten,
Sander de Bruin
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 16:55 #655092
door V300 register
De 440 is bij Gosliga&Zn. gedaan in Leeuwarden, dat is de collega van Jan van Egmond, ook Dinitrol.
Ik ben er absoluut van overtuigd dat zoals het nu gedaan is je het zelf nooit zou kunnen, zij hebben de tectyleerschema's, ze boren gaatjes op plaatsen waar van je zelf nooit op het idee zou komen dat daar wat zou moeten.
Als je tegen de auto aan gaat staan (ja ik weet het) komt de was onder de sierstrips vandaan krullen.
Naar mijn idee heeft zo'n behandeling alleen zin als je van plan bent de auto nog heel lang te houden, ander kun je beter zelf de deuren volspuiten met een ML-bus en zo het 'leven' nog een aantal jaartjes redden.
mvg
dennis
(Bericht gewijzigd door volvo_dennis op 28 februari 2005)
Ik ben er absoluut van overtuigd dat zoals het nu gedaan is je het zelf nooit zou kunnen, zij hebben de tectyleerschema's, ze boren gaatjes op plaatsen waar van je zelf nooit op het idee zou komen dat daar wat zou moeten.
Als je tegen de auto aan gaat staan (ja ik weet het) komt de was onder de sierstrips vandaan krullen.
Naar mijn idee heeft zo'n behandeling alleen zin als je van plan bent de auto nog heel lang te houden, ander kun je beter zelf de deuren volspuiten met een ML-bus en zo het 'leven' nog een aantal jaartjes redden.
mvg
dennis
(Bericht gewijzigd door volvo_dennis op 28 februari 2005)
Moderators: Mark Smeets