ook voor roestpreventie en laswerk
Inbouwen electrische antenne
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 15:02 #672415
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Inbouwen electrische antenne
Waarom moet je trouwens een constante ?n een stuurstroompje hebben? Dat betekend dus, dat er altijd 12v op die antenne staat? En het stuurstroompje geeft alleen maar aan wanneer de constante 12v gebruikt moet worden om de motor vd antenne te laten werken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-06-2007 15:06 #672417
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen electrische antenne
nou, als de stroom op de stuurdraad wegvalt, is er daarlangs geen power meer beschikbaar om de antenne terug in te trekken...
dus daarom heb je die constante plus nodig. wel constante plus, geen stuursignaal = antenne intrekken.
dus daarom heb je die constante plus nodig. wel constante plus, geen stuursignaal = antenne intrekken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-06-2007 18:23 #672452
door V300 register
alleen is het zo jammer dat die eigenlijk alleen bij een sedan kunnen.
ik vind t opzich wel mooi, een elektrische achter, maar d'r is te weinig ruimte bij een hatchback?
ik vind t opzich wel mooi, een elektrische achter, maar d'r is te weinig ruimte bij een hatchback?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-06-2007 20:44 #672464
door V300 register
Lijkt me ook een mooi projectje om eens naar te kijken, binnenkort haal ik een 360 hatch erbij als hobby bak. Zal dit topic dus goed volgen!
Is een compleet weggewerkte antenne niet mogelijk eigenlijk? Dat zou helemaal mooi zijn.
Is een compleet weggewerkte antenne niet mogelijk eigenlijk? Dat zou helemaal mooi zijn.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2007 14:23 #672507
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Inbouwen electrische antenne
Nou dat moet wel kunnen in een hatchback toch. Achter in de 'bak' aan de linker of rechterzijde (wat je wil) een gat maken in de kunstof afdekking. Zorg wel dat je zon mooie klep hebt die ervoor kan(die zijn er, accessoire). Dan is het mooi weggewerkt.
Overigens gister dat ding ingebouwd. De antenne bijgeleverd was te lang, dat zou niet gaan lukken. Die kwam van een 740. Mijn vader had dus nog een Hirschmann, voor een 240, die paste qua lengte wel. Qua dikte moesten we het bestaande gat groter vijlen tot een diameter van een krappe 19mm. En toen paste die wel. Al vind k het optisch nog steeds niet super staan. Eerdaags even kabeltjes trekken en dan zou het moeten werken:P
Overigens gister dat ding ingebouwd. De antenne bijgeleverd was te lang, dat zou niet gaan lukken. Die kwam van een 740. Mijn vader had dus nog een Hirschmann, voor een 240, die paste qua lengte wel. Qua dikte moesten we het bestaande gat groter vijlen tot een diameter van een krappe 19mm. En toen paste die wel. Al vind k het optisch nog steeds niet super staan. Eerdaags even kabeltjes trekken en dan zou het moeten werken:P
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2007 16:16 #672519
door V300 register
het is wel makkelijk als je dat soort dingen bij de hand hebt liggen idd.
heb je hem ook eerst getest? aangezien bij elektrische antennes die pees binnenin nogal eens kapot wil gaan, of kapot gedrukt wordt door een niet nadenkend iemand die denkt dat je een gewone hebt.
heb je hem ook eerst getest? aangezien bij elektrische antennes die pees binnenin nogal eens kapot wil gaan, of kapot gedrukt wordt door een niet nadenkend iemand die denkt dat je een gewone hebt.
Moderators: Mark Smeets