ook voor roestpreventie en laswerk

Inbouwen electrische antenne

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2005 16:52 #625325 door V300 register
Inbouwen electrische antenne is gemaakt door V300 register
Ik ben mijn 360 GLE aan het upgraden en zo vond ik op de volvodemontage in Enter een electrische antenne in een 740. Ik heb geprobeerd en hij past precies in mijn 360. Over het aansluiten heb ik echter nog een vraag. Het ding heeft 2 fase aansluitingen. 1 continuespanning en 1 geschakelde via de radio. Dat is me dus al duidelijk. Mijn vragen zijn echter:

1. Moet er tussen 1 van deze twee fasen een zekering? Zo ja... van hoeveel ampere?

2. Waar haal ik (in de achterbak) een continue spanning vandaan? Of moet ik die van voren halen? (De Nul is geen probleem, simpelweg aan de carroserie)

BVD

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2005 22:13 #655415 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen electrische antenne
Als je de continue spanning rechtstreeks van de batterij haalt (zoals ik dat heb gedaan voor m'n antenne) moet op deze draad een zekering. Ik heb 7.5A genomen. Deze draad komt nog van pas als je een trekhaak wil monteren die een stekker heeft, voorzien van een 12v aansluiting.
Op de draad die van je radio komt moet volgens mij geen zekering. Er loopt slechts een stuurstroompje door.

Jelle

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2005 11:26 #655416 door V300 register
bedankt jelle,

Het is echter volgens mij geen stuurstroom. Ik heb hem nagemeten en de radio levert gewoon 12 volt als hij aangaat die de relais schakelt van de entenne. Dat stuurstroompje is voor de carkitt van de telefoon volgens mij...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2005 22:45 #655417 door V300 register
Die 12V van je radio is wel degelijk een stuurstroompje hoor, en die is al afgezekerd, zowel in de radio als de radio zelf. De continue 12V moet je dus nog wel ff zekeren, de radio-12V niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2005 02:09 #655418 door V300 register
Ik denk dat het met deze info wel moetlukken! Dank!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2006 11:57 #655419 door V300 register
Simpelweg aansluiten op de blauw-witte draad van een Pioneer radio. Heet system remote control of zoiets.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 09:49 #672382 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Inbouwen electrische antenne
Ik rakel dit topic even op. Inmiddels ben ik de eigenaar van deze mooie wagen. De electrische antenne was nog niet ingebouwd, ik kreeeg hem er wel bij. Volgens mij past de antenne dus niet, hij is net iets te lang, waardoor hij klemt aan de onderkant(te dik). Ook is de schroefdraad bovenaan aan de korte kant. Maar niet getreurd, mijn vader liep even zijn rommelhok in, en kwam naar buiten met een el. antenne voor, als ik mij niet vergis, een 240. Deze was veel korter en op het eerste gezicht moet het passen.

Echter heb ook ik vragen over de aansluiting. Volgens mij loopt er een constante 12v aansluiting, langs de antenne. In ieder geval, in dat linker 'vak' zeg maar, ligt een zwarte draad, die richting de achterlichten gaat (als ik mij niet vergis). Deze staat alleen wel helemaal strak. Nu wil ik graag het stuurstroompje van de radio hebben, maar dat ligt zeker niet standaard al naar achteren? Dat moet ik dus nog van voren trekken? Zeker 1 van de stekkers op de ISO connector?

Gr Doeke

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2007 12:10 #672396 door V300 register
de elektrische antenne heeft zowel continu 12 volt nodig als de stuurstroom vanaf je radio. je moet dus behalve de antennedraad 2 draden trekken, achterin de auto is g??n vaste plus aanwezig. (soms wel na inbouw trekhaak)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2007 12:26 #672400 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Inbouwen electrische antenne
Die constante 12v, kan ik die het beste ook bij de radio wegtrekken? Dus splitten, zeg maar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2007 12:31 #672401 door V300 register
kan, dat is vooral makkelijk met het trekken van de draad.

Moderators: Mark Smeets