Nabespreking Sleuteldag Leidschendam 11 Mei 2013
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;216362 schreef : Ik ben nu heel erg moe... opstaan om 6 uur is niet leuk ; (
Zegt hij om 1.44......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
setsunakaede;216355 schreef : Alleen even langs wezen piepen (nou ja, even... 3 uur gebleven...) voor een babbeltje en een bakje chokomel, maar absoluut erg gezellig om weer eens even iedereen te zien en lekker onder de auto's te snuffelen.
Maurits even geassisteerd met het vasthouden van ??n van zijn raammechanismes zodat hij de schroefjes er wat makkelijker in kreeg en her en der wat handjes geschud. Floris helaas niet, maar w?l gezien en inderdaad ook een erg enthousiast sleutelende Lotje, leuk!
Verder eigenlijk alleen veel, heeeel veel, gebabbeld her en der
Sorry dat ik niet langer bleef of elders meer meehielp. Het had bij nader inzien toch wel gekund, maar mijn hoofd loopt over van mijn afstudeeropdracht.. Rijdt de rode 340 nog steeds zo heerlijk als ik me herinner?
Erik;216339 schreef : Kom maar een rechte halen: Mag morgen al.

Wouter76;216334 schreef : Heel graag gedaan Floris, ging prima zo samen, ik vond het leuk om te merken hoe enthousiast Lotje is over het zich aanleren van klussen aan de auto.
Kon je het verschil van de door jou vervangen reactiestang-rubbers nog merken, en draait de cvt nu wat minder toeren op de snelweg?
Het verschil van de rubbers is niet te merken, tenminste niet op de snelweg. Maargoed, het was met name voor de APK want qua rijdgedrag was er al niets te klagen. De vario is heel duidelijk beter. Hij 'jankt' bijna niet meer op de snelweg, en ook rij ik nu 110 ipv 100 voor hetzelfde 'gevoel'. Ik ben benieuwd naar ons nieuwe verbruik.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Weer een stukje origineel terug :f
Aangezien mijn elektriesch raam links wat stroef omhoog ging merg ik nu ook nog met m'n slinger dus waarschijnlijk dat het motortje nog prima is. Weet Jos dat ook weer :yesyes:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja sorry, had eigenlijk al veel eerder mn eigen ratel moeten pakken of misschien zelfs een brander of slijptol mja we waren net zo lekker bezig:Dpowerflux;216315 schreef : Statistisch feitje:
Anjo's ratelsnelheid is ongeveer 1 per half uur*, maar het zit er nu netjes onder*Correctie: de ratel is op magische wijze weer helemaal los gekomen zonder iets te proberen en werkt naar behoren in beide richtingen. Misschien was het de hitte?
de toetsing voor die rubbers is ook apart, een rubber kan aan de buitenkant compleet gescheurd zijn zonder speling te veroorzaken. sommige keurmeesters ziet een scheurtje en keurt hem af terwijl er eigenlijk nog helemaal niets aan de hand is, er zijn andere constructies bij draagarmen/spoorstangen waarbij een kogel compleet los kan scheuren en dan is het een ander verhaal, bij een 300 is de constructie anders. de rubbers die eronderuit kwamen vond ik eigenlijk nog nieteens zo heel slecht. je kunt het bij de keuring wel heel makkelijk zien, zodra je wiel op de as in de lengte van de auto naar voren en naar achteren kunt bewegen is het direct afkeur en anders is er eigenlijk met de rubbers niets aan de hand.powerflux;216366 schreef : Het verschil van de rubbers is niet te merken, tenminste niet op de snelweg. Maargoed, het was met name voor de APK want qua rijdgedrag was er al niets te klagen. De vario is heel duidelijk beter. Hij 'jankt' bijna niet meer op de snelweg, en ook rij ik nu 110 ipv 100 voor hetzelfde 'gevoel'. Ik ben benieuwd naar ons nieuwe verbruik.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
AvdAkker;216397 schreef : ja sorry, had eigenlijk al veel eerder mn eigen ratel moeten pakken of misschien zelfs een brander of slijptol mja we waren net zo lekker bezig:D
Joh, geen probleem. Duur is het spul toch niet en het had ook wel wat :+
Al denk ik dat als je eerder een verlengstuk had gepakt dat hij het wel had uitgehouden. Ik heb er gister ook gewoon weer mee kunnen ratelen, al gaat het eerlijk gezegd wel stroever.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Erik;216412 schreef : Klopt, maar als rubbers al aan het aftakelen zijn kun ze beter preventief/op tijd vervangen, dan dat je een half jaar met ruimte op de rubbers rond rijd. Bij verschillende clubleden was er een aanmerkelijke verschil te merken.Vaak is het ook een mooie kans om de schoteltjes, waar de rubbers in liggen, van verder doorrotten te behoeden. Daar heb ik er niet veel goeie meer van liggen.
Maar waren die dan vervangen voor polyurethaan rubbers? Ze moeten namelijk wel echt helemaal verrot zijn wil je er verschil in gaan merken als je ze weer voor std rubberen vervangt...
Polyurethaan rijd en stuurt super maar het moet echt wel heel erg met de originele rubbers gesteld zijn voor het onveilig wordt.
- V300 register
- Verbannen
-