Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Toertocht Achterhoek 18 juni 2011
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 21:42 #869875
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Toertocht Achterhoek 18 juni 2011
Mits ik niks anders heb, staat het in mijn agenda vast. Ik wil die schuur veroveren dak opbouwen en 300's stallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2011 12:24 #869950
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Toertocht Achterhoek 18 juni 2011
Na het lezen van de aankondiging van de meerdaagse toertocht door Limburg, schiet me te binnen dat ik dat ook nog moet vermelden: het meenemen van een navigatiesysteem is niet alleen handig, maar vooral aan te raden.
Gezien het hoge "middle of nowhere" karakter van de rit en de bijna volledige afwezigheid van borden (behalve straatnaambordjes), is de kans groot dat je volledig verdwaalt als je van de route afwijkt en geen kaarten/navigatiesysteem bij je hebt.
Het meenemen van een bijrijder die navigeert, is ook zeker aan te bevelen.
Overigens wordt ook deze route gereden op basis van straatnamen. Ik heb de route digitaal op kaarten van Google Maps uitgezet en deze kaarten zijn bij mij t.z.t. opvraagbaar via de mail (zie mijn profiel voor het adres).
Gezien het hoge "middle of nowhere" karakter van de rit en de bijna volledige afwezigheid van borden (behalve straatnaambordjes), is de kans groot dat je volledig verdwaalt als je van de route afwijkt en geen kaarten/navigatiesysteem bij je hebt.
Het meenemen van een bijrijder die navigeert, is ook zeker aan te bevelen.
Overigens wordt ook deze route gereden op basis van straatnamen. Ik heb de route digitaal op kaarten van Google Maps uitgezet en deze kaarten zijn bij mij t.z.t. opvraagbaar via de mail (zie mijn profiel voor het adres).
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2011 00:26 #869979
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Toertocht Achterhoek 18 juni 2011
Naar 4 keer rechts sta je hopelijk op het zelfde punt als je begon
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2011 18:04 #869993
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toertocht Achterhoek 18 juni 2011
Cool! Lijkt me een leuke rit
Hoeveel km is ie?

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2011 18:38 #869995
door 16673-dummy
Zo'n 50 km, maar de toch bestaat voor een (groot) deel uit klinkerwegen en ook wat zandpaden. Allemaal 60 km/h-zone, dus je bent met alleen het rijden zeker wel 1,5 uur zoet.
Echter, de omgeving is erg mooi en ik ben druk bezig met het verzamelen van informatie/weetjes, zodat je regelmatig de auto uit kunt om e.e.a. te bekijken of een stukje te wandelen, als je wilt.
Zo voert de tocht o.a. langs de steengroeve van Winterswijk en daar broedt momenteel een Oehoe-paar (da's een zeldzame uilensoort). Of je gaat even wandelen in het Korenburger Veen, of je gaat even patat halen bij het Hilgelo (da's wat meer van toepassing op de jongere leden
) en dat opeten met uitzicht over het meer. Of je neemt er een duik, huurt er een waterfiets, etc.
Je kunt de tocht zo rijden, dat je de hele dag met van alles en nog wat bezig bent.
De route is overigens in principe theoretisch geschikt voor heftig verlaagde/bespoilerde auto's (zoals bijv. de 340 van Anjo), maar comfortabel is het allerminst. Ik zou zelf dus niet met zo'n auto mee doen. Maar nogmaals, het k?n wel, want op het hobbeligste stuk reed er een stadse achter me aan met een nieuwe Porsche 911.
Echter, de omgeving is erg mooi en ik ben druk bezig met het verzamelen van informatie/weetjes, zodat je regelmatig de auto uit kunt om e.e.a. te bekijken of een stukje te wandelen, als je wilt.
Zo voert de tocht o.a. langs de steengroeve van Winterswijk en daar broedt momenteel een Oehoe-paar (da's een zeldzame uilensoort). Of je gaat even wandelen in het Korenburger Veen, of je gaat even patat halen bij het Hilgelo (da's wat meer van toepassing op de jongere leden

Je kunt de tocht zo rijden, dat je de hele dag met van alles en nog wat bezig bent.
De route is overigens in principe theoretisch geschikt voor heftig verlaagde/bespoilerde auto's (zoals bijv. de 340 van Anjo), maar comfortabel is het allerminst. Ik zou zelf dus niet met zo'n auto mee doen. Maar nogmaals, het k?n wel, want op het hobbeligste stuk reed er een stadse achter me aan met een nieuwe Porsche 911.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2011 20:41 #870005
door V300 register
Leuk! Ich bin auch dabei!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-04-2011 11:32 #870053
door V300 register
In het Korenburger veen zitten kraanvogels. Ga je ook nog langs Zwillbrock met z'n flamengo's?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2011 21:35 #870066
door 16673-dummy
Nee, dan wordt het echt teveel. Misschien iets voor een volgende keer 
Overigens raad ik niet aan om zonder begeleiding te gaan rondspazieren in het Korenburger Veen. "Het veen zuigt", letterlijk en figuurlijk. Vorige week moest de brandweer nog uitrukken toen een groepje wandelaars tot hun middel vastzat in de drek.

Overigens raad ik niet aan om zonder begeleiding te gaan rondspazieren in het Korenburger Veen. "Het veen zuigt", letterlijk en figuurlijk. Vorige week moest de brandweer nog uitrukken toen een groepje wandelaars tot hun middel vastzat in de drek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 16:06 #870082
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Toertocht Achterhoek 18 juni 2011
Na de toertocht een V3C BBQ in Oosterhout (NB)? :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 16:21 #876752
door 16673-dummy
Even een schop 
Vanmiddag heb ik het begin van de route nog even veranderd. Om nog een tipje van de sluier te lichten;
De Bekendelle
De inschrijving wordt op zeer korte termijn geopend, dus houd de website en de aankondiging in de gaten!
De link naar de aankondiging:
volvo300club.nl/evenementen.php?evenementid=127
Komt allen!
De groet'n uut t Oost'n :y:
(ja, die foto is gemaakt tijdens het proefrijden van de tocht)
Edit: ik heb trouwens nog plek in de auto (ik heb geen bijrijder), dus mocht er iemand zijn zonder navigator.... stap in als je durft :+

Vanmiddag heb ik het begin van de route nog even veranderd. Om nog een tipje van de sluier te lichten;
De Bekendelle
De inschrijving wordt op zeer korte termijn geopend, dus houd de website en de aankondiging in de gaten!
De link naar de aankondiging:
volvo300club.nl/evenementen.php?evenementid=127
Komt allen!
De groet'n uut t Oost'n :y:
(ja, die foto is gemaakt tijdens het proefrijden van de tocht)
Edit: ik heb trouwens nog plek in de auto (ik heb geen bijrijder), dus mocht er iemand zijn zonder navigator.... stap in als je durft :+
Moderators: Mark Smeets