Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2010 11:16 #850267
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Ik heb de foto's nagelopen en er zitten juweeltjes tussen... helaas mogen jullie wachten, ik ga op pad, vanavond heb ik pas tijd om iets meer te posten.
Het was in elk geval erg gezellig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2010 15:46 #850301
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
fotoooooos!!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 16:11 #850310
door Erick Janssen (GAST)
:pics:
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
antiekeradio;157841 schreef : fotoooooos!!!!!!
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2010 16:31 #850314
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Het was inderdaad weer een leuke sleuteldag. Zelf had ik niet zo heel veel te doen, dus wat ik wilde doen (Benzinetank vlotter vervangen en een diagnose van de herrie in de versnellingsbak) heb ik een beetje tussendoor gedaan.
Vooral bezig geweest met anderen helpen en daar weer veel van leren.
Aan het eind van de middag de versnellingsbak en differerntieel olie vervangen, maar helaas dit mocht niet baten. Op de terugweg bleek dat de bak nog net zoveel herrie maakt.
Misschien volgend jaar eens een andere bak monteren, volgens Wouter is dit wel te doen op een sleuteldag....
Al met al weer een hele leuke en leerzame dag gehad.
Vooral bezig geweest met anderen helpen en daar weer veel van leren.
Aan het eind van de middag de versnellingsbak en differerntieel olie vervangen, maar helaas dit mocht niet baten. Op de terugweg bleek dat de bak nog net zoveel herrie maakt.
Misschien volgend jaar eens een andere bak monteren, volgens Wouter is dit wel te doen op een sleuteldag....
Al met al weer een hele leuke en leerzame dag gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2010 19:49 #850321
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Zo, weer een sleuteldag achter de rug. (en een boswandeling vandaag, dus nu pas het verslag
)
Als vanouds weer de wekker lekker vroeg om op tijd te kunnen zijn op de sleuteldag. Niet dat ik er vroeg was, maar Lijntje had banden waar ik al niet tevrende over was en meer droogtescheurtjes die ontdekt zijn in Ermelo dan mij lief was. Dat werd eerst de woensdag geleverde Maxxis MA-AS banden laten plaatsen bij een lokaal adres. Meteen de banden getest en wat flauw, binnen 100 meter was de 'zooi' er nog niet af, dus de eerste rotondes en bochten gleed ze nog wat over de voorwielen. Ach ja, is ook leuk spelen. Thuis gereedschap ingeladen en op pad naar Leidschendam. Daar ik bekend was met het feit dat de A1 tussen Muiden en Diemen een bouwput is ben ik over Utrecht gekomen zonder noemenswaardig oponthoud. (niet doorrijdend verkeer dat met 80 op de linker baan zit kom je overal tegen
)
Eenmaal aangekomen Lijntje achter op het terrein geparkeerd en naar voren gelopen. Men was al druk bezig.
Men was zelfs buiten al druk aan het klussen en niet alleen onder de de motorkap.
Jean-Luc was druk een radio aan het vervangen. De vraag wat ie ging doen met de oude CR-407 resulteerde in een aanpassing in mijn planning. Hier kwam een inbouw actie van een radio in te staan, naast het afstellen van een koppeling, kijken waar de uitlaat lekt en koplampwissermotoren inbouwen. (Waarbij de laatste is komen te vervallen)
Alvorens te gaan schroeven even het foto rondje afgemaakt. Anjo stond, natuurlijk, weer bij iemand met een carburateur uitdaging onder de kap.
Bij het plaatsen van de trekhaak werd nog wat narigheid gevonden die, ondanks dat het al preventief was voorbehandeld, niet op de foto mocht...
De TC leden waren ook druk aan het helpen. Wouter was aan het helpen met een uitlaat.
Die wilde niet erg, maar met z'n drie?n was ie er wel onderuit te krijgen.
Anjo was druk bezig een carb af te richten... in z'n favoriete houding lijkt het wel.
Nog even een sfeer impressie.
Er was nog een brug naast de witte, maar daar stond zo'n achteruitrijdend ding op. Wel van het juiste merk, maar toch maar niet erop geprobeerd te krijgen. (en hiervoor moest de deur al open om het plaatje compleet te krijgen)
Buiten nog een leuke foto-op gevonden met de 360 GLE's van Jean Luc en Kevin.
Daarna zelf aan de gang. Eerst even nagevraagd hoe ik dat plaatje om de radio weg zou krijgen (gewoon trekken) en dan gaan. De oude radio was wel erg creatief geplaatst en de antennekabels zaten, natuurlijk, samen in de 1e mono luidsprekerstekker geprutst. Bij JL even de oude stekker gebietst en na flink prutsen de stekker gecompleteerd met de 4 speaker busjes. Bij luisteren bleek het geluid van de FM zenders bagger, maar ik had links en rechts apart aangesloten en de stekker was bruikbaar voor testwerk. Ik was al blij genoeg.
Toen naar binnen en de brug op, koppeling stellen. Ok, 3.0 mm zat er nu tussen, ik had ruim 0.6mm speling, 0.7 ging er net tussen. Beetje rekenen en 2.4 zou de juiste plaat zijn. Rustig alle 12 de ringetjes vervangen door 3 stelplaatje van 2.4, meten en ja hoor... 0.1 mm. Mooi. Even checken en de conclusie was 'mooi, als de as niet meedraait zit je goed'. Omlaag, starten en weer omhoog... ja hoor, een flink draaiende as.
2.5... men neme 1x 1.5 en 2x 0.5... 4 op de plank. Darn, maar vorige week had ik er ook 3 uitgehaald, zij het wat minder plat dan ze waren. Er tussen, flink klemmen, worden ze ook recht van en gaan. Operatie geslaagd. De koppelingen van de uitlaat van gungum voorzien en maar wachten.
JL bood z'n cassette adapter voor mp3 spelers aan ter test, zo had ik in elk geval muziek onderweg naar huis. Na z'n vertrek getest en het geluid was prima... Radio op dezelfde zender gezet als in de werkplaats en ook prima. Direct buiten weer bagger... Dat wordt spitten, maar waarom ligt die antenne vlak. Gaar scharnier en op het ene punt dat ie net blijft staan heb ik ook ontvangst. Darn, radio goed, maar volgende klus, antenne vervangen.
Voor vertrek Niels en Kevin nog heel even geholpen met het uitbouwen van het interieur voor Wim. Hierna kon ik het niet laten om van de donor de onderstaande foto's te maken.
Hierna toch maar eens op huis aan en onderweg heerlijk naar mp3's geluisterd. Eerlijk is eerlijk, de radio is prima. Dat de ontvangst bagger is ligt aan de antenne. Ik heb dus nog een PB te schrijven en een antenne te zoeken. :hmmz2:
AL met al een geslaagde dag, al heb ik wel het idee dat de gungum actie opnieuw mag. (Maar met een lekkere Orbital mp3 CD op is het geluid wel te overstemmen
)

Als vanouds weer de wekker lekker vroeg om op tijd te kunnen zijn op de sleuteldag. Niet dat ik er vroeg was, maar Lijntje had banden waar ik al niet tevrende over was en meer droogtescheurtjes die ontdekt zijn in Ermelo dan mij lief was. Dat werd eerst de woensdag geleverde Maxxis MA-AS banden laten plaatsen bij een lokaal adres. Meteen de banden getest en wat flauw, binnen 100 meter was de 'zooi' er nog niet af, dus de eerste rotondes en bochten gleed ze nog wat over de voorwielen. Ach ja, is ook leuk spelen. Thuis gereedschap ingeladen en op pad naar Leidschendam. Daar ik bekend was met het feit dat de A1 tussen Muiden en Diemen een bouwput is ben ik over Utrecht gekomen zonder noemenswaardig oponthoud. (niet doorrijdend verkeer dat met 80 op de linker baan zit kom je overal tegen

Eenmaal aangekomen Lijntje achter op het terrein geparkeerd en naar voren gelopen. Men was al druk bezig.
Men was zelfs buiten al druk aan het klussen en niet alleen onder de de motorkap.
Jean-Luc was druk een radio aan het vervangen. De vraag wat ie ging doen met de oude CR-407 resulteerde in een aanpassing in mijn planning. Hier kwam een inbouw actie van een radio in te staan, naast het afstellen van een koppeling, kijken waar de uitlaat lekt en koplampwissermotoren inbouwen. (Waarbij de laatste is komen te vervallen)
Alvorens te gaan schroeven even het foto rondje afgemaakt. Anjo stond, natuurlijk, weer bij iemand met een carburateur uitdaging onder de kap.
Bij het plaatsen van de trekhaak werd nog wat narigheid gevonden die, ondanks dat het al preventief was voorbehandeld, niet op de foto mocht...

De TC leden waren ook druk aan het helpen. Wouter was aan het helpen met een uitlaat.
Die wilde niet erg, maar met z'n drie?n was ie er wel onderuit te krijgen.
Anjo was druk bezig een carb af te richten... in z'n favoriete houding lijkt het wel.
Nog even een sfeer impressie.
Er was nog een brug naast de witte, maar daar stond zo'n achteruitrijdend ding op. Wel van het juiste merk, maar toch maar niet erop geprobeerd te krijgen. (en hiervoor moest de deur al open om het plaatje compleet te krijgen)
Buiten nog een leuke foto-op gevonden met de 360 GLE's van Jean Luc en Kevin.

Daarna zelf aan de gang. Eerst even nagevraagd hoe ik dat plaatje om de radio weg zou krijgen (gewoon trekken) en dan gaan. De oude radio was wel erg creatief geplaatst en de antennekabels zaten, natuurlijk, samen in de 1e mono luidsprekerstekker geprutst. Bij JL even de oude stekker gebietst en na flink prutsen de stekker gecompleteerd met de 4 speaker busjes. Bij luisteren bleek het geluid van de FM zenders bagger, maar ik had links en rechts apart aangesloten en de stekker was bruikbaar voor testwerk. Ik was al blij genoeg.
Toen naar binnen en de brug op, koppeling stellen. Ok, 3.0 mm zat er nu tussen, ik had ruim 0.6mm speling, 0.7 ging er net tussen. Beetje rekenen en 2.4 zou de juiste plaat zijn. Rustig alle 12 de ringetjes vervangen door 3 stelplaatje van 2.4, meten en ja hoor... 0.1 mm. Mooi. Even checken en de conclusie was 'mooi, als de as niet meedraait zit je goed'. Omlaag, starten en weer omhoog... ja hoor, een flink draaiende as.

JL bood z'n cassette adapter voor mp3 spelers aan ter test, zo had ik in elk geval muziek onderweg naar huis. Na z'n vertrek getest en het geluid was prima... Radio op dezelfde zender gezet als in de werkplaats en ook prima. Direct buiten weer bagger... Dat wordt spitten, maar waarom ligt die antenne vlak. Gaar scharnier en op het ene punt dat ie net blijft staan heb ik ook ontvangst. Darn, radio goed, maar volgende klus, antenne vervangen.
Voor vertrek Niels en Kevin nog heel even geholpen met het uitbouwen van het interieur voor Wim. Hierna kon ik het niet laten om van de donor de onderstaande foto's te maken.
Hierna toch maar eens op huis aan en onderweg heerlijk naar mp3's geluisterd. Eerlijk is eerlijk, de radio is prima. Dat de ontvangst bagger is ligt aan de antenne. Ik heb dus nog een PB te schrijven en een antenne te zoeken. :hmmz2:
AL met al een geslaagde dag, al heb ik wel het idee dat de gungum actie opnieuw mag. (Maar met een lekkere Orbital mp3 CD op is het geluid wel te overstemmen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2010 19:55 #850322
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Oh, voor de liefhebbers, alle foto's die door de ballotagecommissie gekomen zijn, zijn
hier
te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 20:30 #850328
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Ehhh... is dat niet dat blauwe interieur waarvan ik de hoofdsteunen zou krijgen? :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 20:37 #850330
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Maar er zijn meer blauwe interieurs Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 20:45 #850332
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Heb jij meerdere van die pluche interieurs? Dan ben ik opgelucht!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2010 20:51 #850335
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Nabespreking sleuteldag Leidschendam 09-10-2010
Ik hard er 3
Nu nog 2. Moet nog even de grote wisseltruc uithalen met de GLE. Dus niet op korte termijn, maar ze komen wel


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets