Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking sleuteldag Ermelo 2-10-2010

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2010 22:26 #849722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking sleuteldag Ermelo 2-10-2010
Heb het ook weer erg naar m'n zin gehad in Ermelo. Niet zo veel gedaan, alleen ontstekingsdelen vervangen, beige deurpanelen die bij het nieuwe interieur horen en de schokbrekers achter vervangen. Lastigste was dat de achterbank er uit moest en je er lastig bij kon door de gastank. Kletsen met oude en nieuwe leden is altijd het leukst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-10-2010 16:24 #849981 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nabespreking sleuteldag Ermelo 2-10-2010
@Jan H; leuk dat je nog een foto hebt gemaakt waar mijn 340 en ik op staan!

Het was voor mij een heel kort sleuteldagje, en heb omdat ik niet over het juiste (lees: kwaliteits) gereedschap beschikte alleen de olie vervangen in de primaire en secundaire tandwielkast van de cvt.

Nog wel even kennis gemaakt met twee nieuwe leden wat ook leuk was.

Hopelijk komt er in 2011 snel weer een sleuteldag ergens in den lande, kan ik in de tussentijd eens een goede ratel, verlengstuk en dop aanschaffen om de schijfafstand af te stellen, dat zal vast een heel stuk anders gaan rijden!

EDIT: en dan gaat de camera natuurlijk weer mee voor een leuke foto reportage.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2010 17:48 #849984 door V300 register
ik had de leuke verassing dat er 2 voorschermen in de goede kleur op me stonden te wachten, nadat ik de week ervoor al bij erik 2 linkerdeuren overgezet had. Daarnaast had ik bij hem een rechter achterportier, motorkap en kofferbak gescoord. Met die 2 wielschermen is mijn plaatwerk weer helemaal compleet. Dat was een mooi begin van de sleuteldag. Dat Jan voor mij de klepdekselpakking en luchtfilter had, was een prima vervolg. Dat ik dan vervolgens de kleppen stel en daarbij de bovenste stand met de onderste stand van de klep verwissel ... niet zo mooi. Ik startte hem om weer te vertrekken en ... ratelratelratel! Chips. Gelukkig heb ik er met behulp van Anjo 15 seconden voor nodig om erachter te komen waar het mis ging: juist, het enige ding dat niet in de handleiding kleppen stellen beschreven staat (wanneer een klep open is, en da's dus niet de hoogste stand).
Dus in poging 2 weer het luchtfilter eraf, klepdeksel eraf, opnieuw kleppen stellen en toen weer alls dicht.
En zo'n nieuwe klepdekselpakking, hoe blijft die eigenlijk precies goed zitten als je die voor het eerst monteert? Niet zoals ik het gedaan had, gezien de vrolijke rookpluim die onder mijn motorkap uit kroop bij het stoplicht.
Van de nood een deugd gemaakt heb ik thuis het klussen voortgezet, de pakking verlijmd in het klepdeksel waardoor die nu hermetisch afgesloten is, en het klepdeksel geschuurd en opnieuw in de verf gezet. Ziet er beter uit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2010 18:58 #849988 door V300 register
zo wordt dat dus volgens het boekje ook gedaan.

dun randje vloeibare pakking in het deksel, de pakking erin leggen, deze plakt nu vanzelf vast. En dan blijft ie zitten bij het monteren van het deksel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC