Sleuteldag Leidschendam: 8 mei
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maare, gezien de hoeveelheid tijd die de TC nu al kwijt is tijdens sleuteldagen is alles wat er bij komt eigenlijk al overkill.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Op zich prima idee?n...Erik;139107 schreef : Helder, maar what about de andere punten:
- koekjes of lunch verzorgen?
- bij iedere auto inspectie van schokdempers of veepootschotelroest?
- met de TC een onderhoudsplan opstellen?
- ...........................?
Omdat er uiteindelijk toch een beroep gedaan wordt op de TC voor het uitvoeren van de laaste 2 punten.Erik;139117 schreef : Niet denken of de indruk wekken dat jullie extra dingen allemaal moeten doen. Dan zal niemand zich ook geroepen voelen. Dit topic was juist een start om andere mensen uit te nodigen/ te betrekken. Nu kap je dat weer af. Waarom?
Een goede inspectie van schokdempers en veerschotelroest van alle auto's betekent het demonteren van alle voorpoten, dat kost (te)veel tijd... Evenals het opstellen van een onderhoudsplan. Daarvoor moet eerst de huidige staat van onderhoud opgenomen worden, wat hoogstwaarschijnlijk ook door een TC-er gedaan moet worden.
Voor rustig (samen) lunchen is eigenlijk ook geen tijd op een sleuteldag. Alle dagen waar ik bij ben geweest of waar ik van gehoord heb duurden langer als gepland en dan nog waren er veel klussen niet opgelost. Even snel een boterhammetje uit de (vieze) vuist tussendoor is de meest uitgebreidde lunch die ik me kan herrinneren tijdens een V3C sleuteldag. Meestal at ik 75% van mijn lunch pas op onderweg naar huis...
- V300 register
- Verbannen
-
Gaat niet echt werken idd
Het leuke van de sleuteldagen is juist het onvoorspelbare, terwijl toch alles is gelukt als de dag voorbij is.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Een winter- of zomercheck is vrij normaal en problemen (dus topic's en werk op de volgende sleuteldag) voorkomen
Alle waardering voor wat de TC met haar weinige mankracht voor elkaar krijgt.
Ik ga kijken of ik iemand extra kan regelen, die deze check's, onderhoudsplan (=preventie) oid kan doen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik vind persoonlijk dat de tc zich alleen moet bemoeien met klussen waarvoor de deelnemers zich aanmelden; mochten we toevallig tijdens die klussen een ander probleem spotten dan is dat voor de sleutelaar mooi meegenomen maar de brugtijd is nu al altijd te kort.
- V300 register
- Verbannen
-
(Dat staat uiteraard los van de vraag of er capaciteit bij de TC is of niet.)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Het kost idd. wel tijd en argumenten om mensen te overtuigen van nut en noodzaak en dat preventie juist kosten bespaard (bijvoorbeeld schoonhouden en ml'en van de voorbalk; het tijdig opspannen van de riemen etc.)
Het wegenonderhoud in Nederland is niet optimaal. Het kan veel beter en veiliger. Er is helaas maar een beperkt budget voor standaardonderhoud en verbetering en een noodpotje. Steeds wordt gekeken waar wat haalbaar is en of het voldoet aan bepaalde veiligheidscriteria. Dat is bij het onderhoud van een auto ook zo. Echt slimme mensen doen zoals jij, Jean-Luc, Doeke, Ronald, Diede, etc. Die gaan de komende jaren lachend en heerlijk ontspannen in hun volvo touren zonder veel te verwachten kosten. APK wordt op die manier een leuk uitstapje ipv. een stressmoment.