Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Sleuteldag Leidschendam: 8 mei

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 00:19 #825031 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Sleuteldag Leidschendam: 8 mei
ik heb overigens al een file met de info voor de leidschendam sleuteldag op m'n pc staan alleen niet de rechten om dat te uploaden:humor:

maare, gezien de hoeveelheid tijd die de TC nu al kwijt is tijdens sleuteldagen is alles wat er bij komt eigenlijk al overkill.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 00:23 #825032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Leidschendam: 8 mei
yep. eerst meer hulp voor de TC nodig, d?n meer cursussen en sleuteldag adressen door het land heen, en dan komen de revolutionaire nieuwe plannen weer aan de beurt :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 00:57 #825034 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Sleuteldag Leidschendam: 8 mei
Niet denken of de indruk wekken dat jullie extra dingen allemaal moeten doen. Dan zal niemand zich ook geroepen voelen. Dit topic was juist een start om andere mensen uit te nodigen/ te betrekken. Nu kap je dat weer af. Waarom?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 01:55 #825037 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Sleuteldag Leidschendam: 8 mei

Erik;139107 schreef : Helder, maar what about de andere punten:
- koekjes of lunch verzorgen?
- bij iedere auto inspectie van schokdempers of veepootschotelroest?
- met de TC een onderhoudsplan opstellen?
- ...........................?

Op zich prima idee?n...

Erik;139117 schreef : Niet denken of de indruk wekken dat jullie extra dingen allemaal moeten doen. Dan zal niemand zich ook geroepen voelen. Dit topic was juist een start om andere mensen uit te nodigen/ te betrekken. Nu kap je dat weer af. Waarom?

Omdat er uiteindelijk toch een beroep gedaan wordt op de TC voor het uitvoeren van de laaste 2 punten.
Een goede inspectie van schokdempers en veerschotelroest van alle auto's betekent het demonteren van alle voorpoten, dat kost (te)veel tijd... Evenals het opstellen van een onderhoudsplan. Daarvoor moet eerst de huidige staat van onderhoud opgenomen worden, wat hoogstwaarschijnlijk ook door een TC-er gedaan moet worden.
Voor rustig (samen) lunchen is eigenlijk ook geen tijd op een sleuteldag. Alle dagen waar ik bij ben geweest of waar ik van gehoord heb duurden langer als gepland en dan nog waren er veel klussen niet opgelost. Even snel een boterhammetje uit de (vieze) vuist tussendoor is de meest uitgebreidde lunch die ik me kan herrinneren tijdens een V3C sleuteldag. Meestal at ik 75% van mijn lunch pas op onderweg naar huis...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 02:20 #825039 door V300 register
we hebben een keer in Leidschendam gehad waar we een overdaad aan koekjes hadden......
Gaat niet echt werken idd
Het leuke van de sleuteldagen is juist het onvoorspelbare, terwijl toch alles is gelukt als de dag voorbij is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 09:01 #825042 door V300 register
Ik moet zeggen, dat ik de lunch in Leidschendam vorig jaar juist wel geniaal vond eigenlijk. Even een momentje van rust, ff lekker met zijn allen babbelen bij te veel lekkers + koffie... en daarna weer keihard doorgaan :yesyes:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 09:34 #825043 door E. van Oostveen
Hoeveel TC'ers zijn er nodig om dit wel te kunnen?
Een winter- of zomercheck is vrij normaal en problemen (dus topic's en werk op de volgende sleuteldag) voorkomen
Alle waardering voor wat de TC met haar weinige mankracht voor elkaar krijgt.
Ik ga kijken of ik iemand extra kan regelen, die deze check's, onderhoudsplan (=preventie) oid kan doen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 09:45 #825044 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Sleuteldag Leidschendam: 8 mei
onderhoudsplan daar ga ik persoonlijk mezelf al helemaal niet druk om maken, ik heb dat in het verleden wel eens voor mensen gedaan en dan stop je een hoop moeite in zoiets opstellen zodat je echt gewoon netjes de auto onderhoud; stuurt het naar diegene en dan krijg je een reactie terug dat het te duur en onnodig is, bekijk het dan maar!

ik vind persoonlijk dat de tc zich alleen moet bemoeien met klussen waarvoor de deelnemers zich aanmelden; mochten we toevallig tijdens die klussen een ander probleem spotten dan is dat voor de sleutelaar mooi meegenomen maar de brugtijd is nu al altijd te kort.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 09:52 #825045 door V300 register
Voor live checks aan de auto kun je beter een soort Diagnosedag organiseren zoals de Dafclub doet. Nu zit daar wel een 'incentive' aan in de vorm van korting op de voor reparatie benodigde onderdelen bij het clubmagazijn, dat kunnen wij niet bieden. Vergeet ook niet dat je feitelijk Anjo's onderhoudsplan zit in te vullen, iets wat je zelf kunt doen en wat nu al niet wordt gedaan.

(Dat staat uiteraard los van de vraag of er capaciteit bij de TC is of niet.)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 10:10 #825046 door E. van Oostveen
Ik denk dat het ook beter is een onderhoudsplan te maken met als uitgangspunt het budget wat ieman kan/wil besteden. Bovendien kan daarmee de snelheid van aanpak bepaald worden. En idd. sommige zaken moet je niet mee wachten.

Het kost idd. wel tijd en argumenten om mensen te overtuigen van nut en noodzaak en dat preventie juist kosten bespaard (bijvoorbeeld schoonhouden en ml'en van de voorbalk; het tijdig opspannen van de riemen etc.)

Het wegenonderhoud in Nederland is niet optimaal. Het kan veel beter en veiliger. Er is helaas maar een beperkt budget voor standaardonderhoud en verbetering en een noodpotje. Steeds wordt gekeken waar wat haalbaar is en of het voldoet aan bepaalde veiligheidscriteria. Dat is bij het onderhoud van een auto ook zo. Echt slimme mensen doen zoals jij, Jean-Luc, Doeke, Ronald, Diede, etc. Die gaan de komende jaren lachend en heerlijk ontspannen in hun volvo touren zonder veel te verwachten kosten. APK wordt op die manier een leuk uitstapje ipv. een stressmoment.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC