Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2010 18:55 #812390
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
Ijzige winter eist 2 auto's.
Helaas kon ik er niet bij zijn!
De Volvo schakelde nog steeds niet lekker,na het afstellen bij de laatste klusdag,dus stond droog onder de carport.
Maar ondanks dat, wou hij afgelopen week niet starten,terwijl er pas een nieuwe accu in zat(stond alweer even stil!)
Daarachter stond mijn Renault en die begaf het ook maar even,zowel de accu als de dynamo hadden het samen begeven!
Dus dat was me het weekje wel weer even.
Had eigenlijk met die Renault willen komen,maar dat ging dus ook weer niet door.
Renault opgelost,nu de volvo nog!
Jammer dat alles tegelijk kwam,want ik had er graag bij geweest!
Volgende keer hopelijk beter,maar eerst nog een oplossing voor de koppeling!
Anders wordt het rijden niet pleziert!
Gr. arthur.
Helaas kon ik er niet bij zijn!
De Volvo schakelde nog steeds niet lekker,na het afstellen bij de laatste klusdag,dus stond droog onder de carport.
Maar ondanks dat, wou hij afgelopen week niet starten,terwijl er pas een nieuwe accu in zat(stond alweer even stil!)
Daarachter stond mijn Renault en die begaf het ook maar even,zowel de accu als de dynamo hadden het samen begeven!
Dus dat was me het weekje wel weer even.
Had eigenlijk met die Renault willen komen,maar dat ging dus ook weer niet door.
Renault opgelost,nu de volvo nog!
Jammer dat alles tegelijk kwam,want ik had er graag bij geweest!
Volgende keer hopelijk beter,maar eerst nog een oplossing voor de koppeling!
Anders wordt het rijden niet pleziert!
Gr. arthur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2010 19:00 #812391
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
Ai, had ik het maar geweten Arthur!
Had je zo op kunnen pikken.
Moeten we de volgende keer even aan denken.
Gr. Wim
Had je zo op kunnen pikken.
Moeten we de volgende keer even aan denken.
Gr. Wim
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2010 23:51 #812419
door V300 register
Ik heb wel mooi de betreffende berichten afgesplitst naar dit nabesprekingstopic, maar ben van de weeromstuit vergeten mijn eigen nabesprekingsverhaal te plaatsen!
Uiteindelijk was ik met een klein groepje in het caf? overgebleven om allerlei lekkernijen te beproeven en deel te nemen aan een diepgaande discussie over de beurscommissie
Nadat we een soort van een plan bedacht hadden, was het tijd om naar huis te gaan.
De BB startte natuurlijk in 1 keer en reed gewoon goed. Wel hadden we weer de fout gemaakt om op de parking nog net effe te blijven hangen, en koude voeten had ik al sinds de vroege ochtend. dus het verwarmingsschuifje ging op de stand "cremeren" (aangeduid met een rood vakje)
toen ik eenmaal een paar honderd meter op weg was, zag ik ineens het temperatuurmetertje met groot enthousiasme uit de hoek komen. Ik dacht nog: "haaa, lekker. laat die warmte maar komen!!!"
maar die kwam dus niet.
en de meter bleef net zo hard stijgen.
tot het rode lampje ineens aan ging....
en toen ben ik maar heel gauw gestopt.
Onder de motorkap was al wat gesis te horen en toen ik hem open deed bleek dat ze daaronder zelfs een kleine dependence van een turks stoombad begonnen waren.
Het beruchte slangetje voor de carburateurvoetverwarming waar Steven M naar op zoek was omdat het gaar was, bleek bij de BB dus ook gaar te zijn. net boven de slangklem was de slang gewoon doorgescheurd en had tijdens de nieuwjaarsborrel al het koelwater uit de motor stiekem weg laten lopen.
Gelukkig kon ik het slangetje inkorten en weer terug vast zetten.
Inmiddels was Jeroen de Ruiter (die vlak na mij vertrokken was) er ook bij komen staan, en die heeft een bezoekje gebracht aan het bejaardenhuis waar ik toevallig recht voor de deur gestrand was. Gelukkig zijn die oudjes nog niet te beroerd en Jeroen kwam al snel weer terug naar buiten met een emmer water en een kan om het uit te schenken.
al met al was het met 10 minuten weer gefixt.
doordat er ook wat lucht in de kachel gekomen was, heeft ie zijn cremeervaardigheid niet meer kunnen waarmaken, maar toch was het snel warm genoeg om comfortabel thuis te komen.
(de 343 heeft nog een aparte ontluchting voor de kachelradiator, en die kregen we zonder goede sleutel of tang niet open)
Moraal van het verhaal; blijf niet rijden met half gare waterslangen!
Uiteindelijk was ik met een klein groepje in het caf? overgebleven om allerlei lekkernijen te beproeven en deel te nemen aan een diepgaande discussie over de beurscommissie

Nadat we een soort van een plan bedacht hadden, was het tijd om naar huis te gaan.
De BB startte natuurlijk in 1 keer en reed gewoon goed. Wel hadden we weer de fout gemaakt om op de parking nog net effe te blijven hangen, en koude voeten had ik al sinds de vroege ochtend. dus het verwarmingsschuifje ging op de stand "cremeren" (aangeduid met een rood vakje)
toen ik eenmaal een paar honderd meter op weg was, zag ik ineens het temperatuurmetertje met groot enthousiasme uit de hoek komen. Ik dacht nog: "haaa, lekker. laat die warmte maar komen!!!"
maar die kwam dus niet.
en de meter bleef net zo hard stijgen.
tot het rode lampje ineens aan ging....
en toen ben ik maar heel gauw gestopt.
Onder de motorkap was al wat gesis te horen en toen ik hem open deed bleek dat ze daaronder zelfs een kleine dependence van een turks stoombad begonnen waren.
Het beruchte slangetje voor de carburateurvoetverwarming waar Steven M naar op zoek was omdat het gaar was, bleek bij de BB dus ook gaar te zijn. net boven de slangklem was de slang gewoon doorgescheurd en had tijdens de nieuwjaarsborrel al het koelwater uit de motor stiekem weg laten lopen.
Gelukkig kon ik het slangetje inkorten en weer terug vast zetten.
Inmiddels was Jeroen de Ruiter (die vlak na mij vertrokken was) er ook bij komen staan, en die heeft een bezoekje gebracht aan het bejaardenhuis waar ik toevallig recht voor de deur gestrand was. Gelukkig zijn die oudjes nog niet te beroerd en Jeroen kwam al snel weer terug naar buiten met een emmer water en een kan om het uit te schenken.
al met al was het met 10 minuten weer gefixt.
doordat er ook wat lucht in de kachel gekomen was, heeft ie zijn cremeervaardigheid niet meer kunnen waarmaken, maar toch was het snel warm genoeg om comfortabel thuis te komen.
(de 343 heeft nog een aparte ontluchting voor de kachelradiator, en die kregen we zonder goede sleutel of tang niet open)
Moraal van het verhaal; blijf niet rijden met half gare waterslangen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2010 23:57 #812421
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
en als je een auto met een b14.0 b14.1 of b14.2 hebt en je hebt dat slangetje nog niet vervangen; ga er dan maar vanuit dat ie gaar is!:+
(bij mijn 343 was hij ook al gesneuveld)
(bij mijn 343 was hij ook al gesneuveld)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-01-2010 11:04 #812452
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
Ai dat is minder, hier begint een zoektocht naar een nieuwe slang, of kun je daar nog redelijk makkelijk aan komen?
Gelukkig ben je met wat hulp toch nog snel opgelost en weer thuis gekomen, waren er ook nog bejaarden die in de BB een feest der herkenning zagen?
Gr; Wouter.
Gelukkig ben je met wat hulp toch nog snel opgelost en weer thuis gekomen, waren er ook nog bejaarden die in de BB een feest der herkenning zagen?
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2010 13:18 #812463
door V300 register
Dit verhaal is voor mij als een 'feest' der herkenning.
Die slang wordt als het goed is nagemaakt door Dafhobby, maar er is zelf ook wel wat te fixen.
Die slang wordt als het goed is nagemaakt door Dafhobby, maar er is zelf ook wel wat te fixen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2010 21:54 #812680
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
stille hint:Dvolvofiel;130903 schreef : Foto's volgen.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2010 23:50 #816081
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Nabespreking Nieuwjaarsborrel Loosdrecht 17 januari 2010
waar blijven die foto's nou joost?
Moderators: Mark Smeets