Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

nabespreking sleuteldag 10 okt '09

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2009 23:07 #801841 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nabespreking sleuteldag 10 okt '09
Ghehehe, zo..., eindelijk ook weer even tijd om achter een computer te kruipen.
Was inderdaad weer een leuke sleuteldag. Jeroens handgreepje was een leuke uitdaging inderdaad, we hadden ons er al half bij neergelegd dat we hem alleen van binnen konden openmaken (verbetering van 100%) toen ik het borgklipje in de deur liet !#@$$!@#$^%. Jeroen graven, pluktie gewoon de helft van het mechaniek, dat we dus kwijt waren, onderuit de deur...

Ik heb voor mezelf nog wel wat vervolgklussen te doen, o.a. carb fikxen, maar goed, dat hoort erbij.
Er was nog iemand (naam even kwijt... Ralph?) die benieuwd was hoe die nieuwe rubbers nou rijden. Nou..., ik merkte weinig verschil, behalve dat hij wat alerter op lastwisselingen lijkt te reageren. Ik ben benieuwd hoe dat nog veranderd als eenmaal alle andere rubbers ook vervangen zijn.
Ohja, Anjo: volgens mij heb ik die rubbers die in die voorste ?draagarmen? moeten ook. Ik twijfelde alleen of ze daarvoor waren of voor de bladveren achter. Moet ik nog eens uitzoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2009 23:17 #801846 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic nabespreking sleuteldag 10 okt '09
die voor de bladveren gaat hij nog maken dus ik denk dat je idd een setje voor de draagarmen hebt:)

ik merk met een volledige set btw echt wel dat het er op zit, hij stuurt merkbaar een stuk strakker, wat ook een gigantisch verschil in wegligging en stuurgedrag maakt is een setje grotere velgen met laagprofielbanden

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2009 07:01 #801857 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic nabespreking sleuteldag 10 okt '09
En dat is bij hogere snelheden weer enorm belangrijk voor je veiligheid. Zeker op een weg waar spoorvorming in zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 08:41 #801860 door V300 register
Ja ikke Ralph idd, ik was benieuwd naar je ervaringen, ja dan zal het pas een verschil gaan maken als je alles in het blauw gaat aanpassen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 13:42 #801874 door V300 register

Erik;122574 schreef : Gezien het nut en lol van de sleuteldagen lijkt het me zinvol om volgend jaar iets in de orde van vier sleuteldagen te hebben. Daarnaast kan het technisch programma aangevuld worden met specifieke "cursussen".

Het verheugd me te lezen dat (relatief) nieuwe mensen zich al gelijk thuis voelen op de sleuteldag. Dat is eigenlijk het ultieme wat je als club(leden) kan bereiken.

Dat laatste is inderdaad heel goed om te lezen. Een paar deelnemers aan de dag in Leidschendam waren ook naar Ermelo gekomen, zo 2x achter elkaar dan gaat het natuurlijk snel en heb je ook de gelegenheid wat uitgebreidere diagnose en reparaties te doen.

Daarom zou ik ook zeggen; 4 sleuteldagen, m?t regionale spreiding, is eigenlijk wel een beetje weinig.

Wat mij betreft is het streven naar 6 dagen een betere optie; dit zou kunnen bestaan uit 2x Ermelo, 2x Leidschendam, 1x nieuw adres regio Utrecht en 1x nieuw adres regio Brabant. (driehoek breda nijmegen weert)

W?l is het zo dat ik niet alle sleuteldagen wil gaan co?rdineren, dus assistentie voor de TC (ad hoc of structureel) is wel nodig om een rijk sleutel aanbod te kunnen aanbieden. Leidschendam, Brabant en Utrecht kan ik ieder zowieso wel 1x doen, maar dan blijven er nog een paar over.

Wat betreft de cursussen vind ik het jammer dat het er dit jaar (blijkbaar) niet van gekomen is om een datum af te spreken met de heren van de Berg in Malden; Die optie staat dus nadrukkelijk open voor komend voorjaar en ga ik dit keer wel zelf regelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2009 22:39 #801948 door V300 register

AvdAkker;122624 schreef : die voor de bladveren gaat hij nog maken dus ik denk dat je idd een setje voor de draagarmen hebt:)

ik merk met een volledige set btw echt wel dat het er op zit, hij stuurt merkbaar een stuk strakker, wat ook een gigantisch verschil in wegligging en stuurgedrag maakt is een setje grotere velgen met laagprofielbanden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel prima vind, als je er weinig van merkt behalve op momenten dat je heftig aan je stuur loopt te slingeren.
Vandaag trouwens nog een bijkomend voordeeltje gemerkt: inparkeren gaat een stukje makkelijker. Hoe het komt weet ik niet, maar ik hoef nu net wat minder aan mijn stuur te gaan hangen bij bijna-stilstand.yeehaa!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC