Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
VKB: suggesties voor volgend jaar
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 14:21 #627973
door E. van Oostveen
VKB: suggesties voor volgend jaar is gemaakt door E. van Oostveen
Beste mensen,
We (veel vrijwilligers) hebben dit jaar ons best gedaan om er een goede beurs van te maken. Graag willen we er weten welke verbeteringen, veranderingen, vernieuwingen, etc. etc. jullie voor de VKB-2009 wensen. We kunnen dan tijdig hiermee rekening houden.
Om jullie op weg te helpen heb ik in een ander topic al een paar dingen weergegeven;
De volgende keer:
- visite kaartjes of stickers om uit te delen,
- aantrekkingskracht voor de clubwinkel. Dit ligt meer aan de artikelen die we te bieden hebben,
- die-hearts in ledenwerving/ promotie etc.
- ander presentatiemateriaal, zoals een grote foto van een Volvo 300.
Graag wil je uitnodigingen ook actief mee te denken over hoe we de wensen kunnen realisere; want een idee is mooi, maar iedereen moet ook weten hoe het uitgevoerd moet worden (bemensing, materiaal, kosten, ruimte, etc. etc.)
Kortom: hoe kunnen we de presentatie op de VKB (dat is de Volvo Klassieker Beurs) beter maken?
We (veel vrijwilligers) hebben dit jaar ons best gedaan om er een goede beurs van te maken. Graag willen we er weten welke verbeteringen, veranderingen, vernieuwingen, etc. etc. jullie voor de VKB-2009 wensen. We kunnen dan tijdig hiermee rekening houden.
Om jullie op weg te helpen heb ik in een ander topic al een paar dingen weergegeven;
De volgende keer:
- visite kaartjes of stickers om uit te delen,
- aantrekkingskracht voor de clubwinkel. Dit ligt meer aan de artikelen die we te bieden hebben,
- die-hearts in ledenwerving/ promotie etc.
- ander presentatiemateriaal, zoals een grote foto van een Volvo 300.
Graag wil je uitnodigingen ook actief mee te denken over hoe we de wensen kunnen realisere; want een idee is mooi, maar iedereen moet ook weten hoe het uitgevoerd moet worden (bemensing, materiaal, kosten, ruimte, etc. etc.)
Kortom: hoe kunnen we de presentatie op de VKB (dat is de Volvo Klassieker Beurs) beter maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 14:44 #730134
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic VKB: suggesties voor volgend jaar
Ik denk dat we aan potentiele leden beter moeten laten 'zien' wat we binnen de club allemaal doen aan activiteiten en dergelijke. Met 'zien' bedoel ik dus visueel materiaal, liefst in de vorm van video. Zoals een filmpje over de Elandrun, maar ook van toertochten/puzzelritten, sleuteldagen en bijv taxatiedagen, al is dat persoonlijk initiatief. Iemand zou bij elk evenement dus even wat moeten filmen hiervoor. Het voordeel hierbij is, als je het mij vraagt, dat de potentiele leden een duidelijk beeld krijgen van wat ze precies voor het lidmaatschap krijgen. En videobeelden zorgen altijd voor een bepaald 'betrokkenheid'.
Ok, nu komt het, ik ben een pietje precies en ga nu ff 'zeiken':
- 'echte' prijskaartjes bij de artikelen van de clubwinkel(al is dit een open deur intrappen)
- een duidelijke beursaanbieding mbt lidmaatschap (en deze ook goed communiceren binnen de groep vrijwilligers). Geen gemier met administratiekosten bij acceptgiro, want dit verhoogt zeker weten de drempel tot lidmaatschap. Simpel en duidelijk.
- een paar vrijwilligers zouden zich wel bezig mogen houden met het reinigen van de vloertegels want ze waren verschrikkelijk vies.
- de stand mag wel wat professioneler, als je het mij vraagt. En dan doel ik vooral op de contructieve elementen van de stand: met alle respect, maar mooie V3C spandoeken die aan instabiele met-ducktape-aan-elkaar-geplakte tentstokken hangen vind ik zelf een beetje armetierig staan. Voor 20 euro haal je 2 of 3 pakken houten latten waarmee je veel netter en strakker de spandoeken op kunt hangen. Als je hierbij een soort 'bouwtekeningen' maakt kun je bij een stoffenboer ook wat mooie repen stof halen en daarmee de constructies mooi afwerken. Strak en netjes.
Dit alles lijkt me redelijk simpel voor elkaar te krijgen. Voorwaarde is dat op tijd met de voorbereidingen begonnen wordt, dat iedere vrijwilliger zijn taken en verantwoordelijkheden goed kent en vooral.... een hele goede communicatie.
(hier maak ik vast geen vrienden mee)
Ok, nu komt het, ik ben een pietje precies en ga nu ff 'zeiken':
- 'echte' prijskaartjes bij de artikelen van de clubwinkel(al is dit een open deur intrappen)
- een duidelijke beursaanbieding mbt lidmaatschap (en deze ook goed communiceren binnen de groep vrijwilligers). Geen gemier met administratiekosten bij acceptgiro, want dit verhoogt zeker weten de drempel tot lidmaatschap. Simpel en duidelijk.
- een paar vrijwilligers zouden zich wel bezig mogen houden met het reinigen van de vloertegels want ze waren verschrikkelijk vies.
- de stand mag wel wat professioneler, als je het mij vraagt. En dan doel ik vooral op de contructieve elementen van de stand: met alle respect, maar mooie V3C spandoeken die aan instabiele met-ducktape-aan-elkaar-geplakte tentstokken hangen vind ik zelf een beetje armetierig staan. Voor 20 euro haal je 2 of 3 pakken houten latten waarmee je veel netter en strakker de spandoeken op kunt hangen. Als je hierbij een soort 'bouwtekeningen' maakt kun je bij een stoffenboer ook wat mooie repen stof halen en daarmee de constructies mooi afwerken. Strak en netjes.
Dit alles lijkt me redelijk simpel voor elkaar te krijgen. Voorwaarde is dat op tijd met de voorbereidingen begonnen wordt, dat iedere vrijwilliger zijn taken en verantwoordelijkheden goed kent en vooral.... een hele goede communicatie.
(hier maak ik vast geen vrienden mee)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 14:59 #730137
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VKB: suggesties voor volgend jaar
Wat ik vooral mis is bewegend beeld (niemand heeft dat overigens). Fragmenten over de 300 zijn wel te vinden, check maar eens op
www.beeldengeluid.nl
, daar is volgens mij interessant beeldmateriaal te vinden. Je kunt die beelden bestellen en wellicht mogen we die gebruiken voor presentaties. Zo ben ik in musea/op exposities erg gecharmeerd van donkere kamers (bijv. afgesloten partytent donker gemaakt met zwarte doeken/zeilen) waarin filmpjes worden vertoond. Zet er een paar stoelen in en je hebt de (iig mijn) aandacht voor zolang het filmpje duurt. (als geluid niet welkom is, ondertitelen)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 14:59 #730138
door V300 register
Wow, Doeke, je was me net voor, hoewel jij het club-persoonlijk maakt
(ja ik ben een kwartier bezig geweest met de post te schrijven, haha, nee ik was ondertussen aan het zoeken in de database van beeldengeluid.nl)

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 15:01 #730139
door V300 register
Doeke, je hoeft je niet te schamen om kritiek uit te brengen. We hebben allen ons best gedaan dit jaar, maar er zijn zeker punten die beter kunnen. Met de meeste dingen ben ik het 100% met je eens, en kan dr weinig aan toe voegen.
Grootste gemis op de stand was inderdaad veel (inter)actie. Filmpjes zijn al een stap in de goeie richting. Maar mensen vinden het vaak leuk ergens zelf mee te 'spelen', of nog liever een wedstrijd element erin. Daarom zie je juist op beurzen zo vaak spelcomputers en dat soort onzin.
Een idee wat ik graag ter discussie stel:
Bewegend materieel op de stand: Een werkend CVT systeem, of een opengewerkte 1400 die in beweging is ofzo: Trekt dit aan, of geeft dat juist een stoffig karakter?
Edit: Filmpjes als die reclame van aviko met de 343, of dat filmpje van "I like to F*** you in the ***" over die taaldinges. Geweldig om te laten zien!
Grootste gemis op de stand was inderdaad veel (inter)actie. Filmpjes zijn al een stap in de goeie richting. Maar mensen vinden het vaak leuk ergens zelf mee te 'spelen', of nog liever een wedstrijd element erin. Daarom zie je juist op beurzen zo vaak spelcomputers en dat soort onzin.
Een idee wat ik graag ter discussie stel:
Bewegend materieel op de stand: Een werkend CVT systeem, of een opengewerkte 1400 die in beweging is ofzo: Trekt dit aan, of geeft dat juist een stoffig karakter?
Edit: Filmpjes als die reclame van aviko met de 343, of dat filmpje van "I like to F*** you in the ***" over die taaldinges. Geweldig om te laten zien!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 15:15 #730142
door V300 register
Met de Nostalgist? Da's Celavita! Maakt niet uit, dat spul is ook niet te vreten. :cry2:
Pistonpen paultje;70671 schreef : Filmpjes als die reclame van aviko met de 343...
Met de Nostalgist? Da's Celavita! Maakt niet uit, dat spul is ook niet te vreten. :cry2:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 15:16 #730143
door V300 register
Een werkend CVT systeem is zeker interessant. Juist als je laat zien hoe dit werkt kunnen mensen zelf zien dat het een geniaal stukje techniek is. Dan verandert misschien ook de associatie die mensen hebben met de 300: van een automaatje voor oma's naar hoogwaardige techniek!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 15:24 #730144
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic VKB: suggesties voor volgend jaar
Persoonlijk vind ik het aanspreken van voorbijgangers iets te opdringerig. Als deze mensen interesse hebben in de Volvo 300 Serie blijven ze wel "plakken" op de een of andere manier.
Zoveel mogelijk leden verwerven vind ik geen goed uitgangspunt. Mijns inziens moeten we de beurs gebruiken om de Volvo 300 in het licht te zetten.
@ Erik; niet persoonlijk bedoeld hoor
Chapeau dat je mensen kunt aanspreken, ik kan dat niet:)
Misschien is het inderdaad mooi om een 'filmhoek' te maken. Videootjes van evenementen, maar ??k van auto's zelf. Dus bijvoorbeeld een korte 'presentatie' van een 1990-er, een 1980-er en een actiemodel?
Maar voornamelijk korte stukjes, het wordt al snel langdradig.
Daarnaast inderdaad de professionaliteit. Getypte kaartjes i.p.v. geschreven, betere afwerking etc. Ik wil hier best een avond voor gaan zitten. Ook voor het maken van filmpjes. En dan niet met het fototoestel, maar met een videocamera.
Edit: vooral de LPG-340 van Jean-Luc vind ik geschikt voor een filmpje. Gezien de verhouding tussen kilometerstand en algehele staat.
Zoveel mogelijk leden verwerven vind ik geen goed uitgangspunt. Mijns inziens moeten we de beurs gebruiken om de Volvo 300 in het licht te zetten.
@ Erik; niet persoonlijk bedoeld hoor

Misschien is het inderdaad mooi om een 'filmhoek' te maken. Videootjes van evenementen, maar ??k van auto's zelf. Dus bijvoorbeeld een korte 'presentatie' van een 1990-er, een 1980-er en een actiemodel?
Maar voornamelijk korte stukjes, het wordt al snel langdradig.
Daarnaast inderdaad de professionaliteit. Getypte kaartjes i.p.v. geschreven, betere afwerking etc. Ik wil hier best een avond voor gaan zitten. Ook voor het maken van filmpjes. En dan niet met het fototoestel, maar met een videocamera.
Edit: vooral de LPG-340 van Jean-Luc vind ik geschikt voor een filmpje. Gezien de verhouding tussen kilometerstand en algehele staat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 15:33 #730146
door V300 register
Joost: Je moet wel praten met mensen, iets wat absoluut niet makkelijk is, maar een bezoeker van zo'n beurs vind de drempel doorgaans vrij hoog om zelf vragen te stellen. Het moet beschaafd vind ik, je moet het drempeltje voor die mensen overwinnen. Zijn ze geintresseerd: Dan praten ze vanzelf door. Zijn ze het niet, houd het snel genoeg op.
Filmpjes: om het sportieve van de 300 te promoten, is het misschien leuk om daar ook beelden van te laten zien. Onboard, actie enz. doen het ?ltijd goed! Geluid is daarbij wel echt een vereiste. Daarbij zet je de kijker naar je hand of niet. Geen mens krijgt kippevel bij een filmpje zonder geluid.
Filmpjes: om het sportieve van de 300 te promoten, is het misschien leuk om daar ook beelden van te laten zien. Onboard, actie enz. doen het ?ltijd goed! Geluid is daarbij wel echt een vereiste. Daarbij zet je de kijker naar je hand of niet. Geen mens krijgt kippevel bij een filmpje zonder geluid.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2008 15:43 #730148
door V300 register
Ik vind dat aanspreken ook wel goed, je hoeft ze daarmee niet direct te overvallen met allerlei info en feitjes. Je moet als club toch actief bezig zijn met ledenwerving. Als je het idee hebt dat mensen ook maar een beetje ge?nteresseerd zijn, dan is het aan ons om als eerste een woordje te doen en niet te wachten op een vraag. Hoewel te betwijfelen valt of een VKB hiervoor echt geschikt is, denk ik dat het goed is.
@Paul: bij dat soort beelden moet zeker wel geluid ja!
@Paul: bij dat soort beelden moet zeker wel geluid ja!
Moderators: Mark Smeets