Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Nachtrit was super
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2004 22:53 #645739
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Looooooooool Paul zet de boel gelijk ff op scherp!
Voor het vervolg zie topic "schalen of vario..." ofzoiets....
(Bericht gewijzigd door kingfisher op 11 oktober 2004)
Voor het vervolg zie topic "schalen of vario..." ofzoiets....
(Bericht gewijzigd door kingfisher op 11 oktober 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2004 23:05 #645740
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
zie Overige onderwerpen. ...ik heb een nieuwe discussie gestart!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2004 05:58 #645741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Dusss... achteruitrijwedstrijden laten we fijn aan de TROS over??? Asjeblief? In mijn ogen had de ontwerper van ce Variomatic een ander doel voor ogen.
En om het idee van "een rubber riempje kan het beter dan mij" luister bij te zetten :
De Toyota Prius (hybride auto met een benzine en electro motor) gebruikt E-CVT (Electrisch geregelde CVT, zoals dat ook al voorkwam in de ouwe Nissan Micra en nog wat van die kleine ouwe Japanse auto's), niet heel apart dus, maar de Prius gebruikt dus CVT, in combinatie met een benzine en een electomotor.
Detail : Nissan had een 2.0 16v motor met 150 Pk in de Nissan Primera Sport, met CVT! Wel een snelle auto, maar de CVT verspilde veel vermogen.
De handbak met diezelfde motor ging akelig veel sneller van 0-100... gek he.
Maar... Toyota heeft blijkbaar het potentieel van de CVT-techniek ontdekt... ik heb op mn werk een artikel gelezen over de Toyota Prius GT...
Die auto zou me normaal geen r#k interreseren, maar hij gebruikt als aandrijving CVT, en hij moet in 8,7 seconden van 0-100 jakkeren... tis niet mijn auto, maar t lijkt me wel interessant om, al is het alleen maar vanwege de techniek, in de gaten te houden.
En om het idee van "een rubber riempje kan het beter dan mij" luister bij te zetten :
De Toyota Prius (hybride auto met een benzine en electro motor) gebruikt E-CVT (Electrisch geregelde CVT, zoals dat ook al voorkwam in de ouwe Nissan Micra en nog wat van die kleine ouwe Japanse auto's), niet heel apart dus, maar de Prius gebruikt dus CVT, in combinatie met een benzine en een electomotor.
Detail : Nissan had een 2.0 16v motor met 150 Pk in de Nissan Primera Sport, met CVT! Wel een snelle auto, maar de CVT verspilde veel vermogen.
De handbak met diezelfde motor ging akelig veel sneller van 0-100... gek he.
Maar... Toyota heeft blijkbaar het potentieel van de CVT-techniek ontdekt... ik heb op mn werk een artikel gelezen over de Toyota Prius GT...
Die auto zou me normaal geen r#k interreseren, maar hij gebruikt als aandrijving CVT, en hij moet in 8,7 seconden van 0-100 jakkeren... tis niet mijn auto, maar t lijkt me wel interessant om, al is het alleen maar vanwege de techniek, in de gaten te houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2004 09:28 #645742
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
luc, weet je wat pas leuk spul is?
de 'multitronic' transmissie van Audi.
die gebruikt niet de 'duwbanden uit Tilburg'
maar een zelf ontwikkelde ketting.
daardoor kan de kortste bocht die de riem/ketting maakt veel kleiner zijn dan bij de gewone CVT of variomatic.
bij de variomatic is de grootste ten opzichte van de kleinste overbrenging ongeveer 1 op 4,5.
de duwband CVT komt aan de 5 (al een hele verbetering) maar de multitronic haalt een factor 6 !!
door de speciale lageringen in de ketting heeft ie zeer weinig weerstand = verlies,
een multitronic versie is dan ook sneller en zuiniger dan de 6-bak.
er zijn inmiddels 3e handsjes beschikbaar met meer dan 2 ton op de klok maar nergens kom je (quasi-triomfantelijk) 'gereviseerde bak' tegen... hij houdt t gewoon uit.
Groetjes Wouter
de 'multitronic' transmissie van Audi.
die gebruikt niet de 'duwbanden uit Tilburg'
maar een zelf ontwikkelde ketting.
daardoor kan de kortste bocht die de riem/ketting maakt veel kleiner zijn dan bij de gewone CVT of variomatic.
bij de variomatic is de grootste ten opzichte van de kleinste overbrenging ongeveer 1 op 4,5.
de duwband CVT komt aan de 5 (al een hele verbetering) maar de multitronic haalt een factor 6 !!
door de speciale lageringen in de ketting heeft ie zeer weinig weerstand = verlies,
een multitronic versie is dan ook sneller en zuiniger dan de 6-bak.
er zijn inmiddels 3e handsjes beschikbaar met meer dan 2 ton op de klok maar nergens kom je (quasi-triomfantelijk) 'gereviseerde bak' tegen... hij houdt t gewoon uit.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2004 21:59 #645743
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Ja, als alle Volvo's "op" zijn, koop ik een Audi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2004 08:52 #645744
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2004 16:30 #645745
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Een Audi is voor decadente.... mensen die geen vaatwasser (VW) willen rijden!!!!!!!!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2004 18:33 #645746
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Ik denk dat ik niet ga wachten totdat de 340s op zijn voordat ik een A4 of A6 Multitronic aanschaf. Dan maar decadent, maar wel met een pienter pookje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2004 19:14 #645747
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
Als ik een pienter pookje wil, dan........ laat maar.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2004 19:37 #645748
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit was super
ewww.. jij bent erg. ik wist niet dat jij van de andere kant was whahahaha
*en weer een zeer nuttige aanvullig op het topic*
*en weer een zeer nuttige aanvullig op het topic*
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets