Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2005 16:28 #645970
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Ik wilde vanmorgen alvast even tanken voor zaterdag.
Contact om, starmotor maakt een halve slag en staat stil. Helemaal geen leven in te krijgen, ik mijn accuspanning meten, 11,9 volt, doe ik de lichten uit loopt die snel terug naar 9 Volt. Toch maar even de ANWB gebeld om te checken of het de accu of dynamo was. Gelukkig was het de accu. De spanning daalde bij het starten tot 2 volt, net niet genoeg ;-)
Bij een accu boer een nieuwe accu gehaald en nu doet die het weer. Ik hoop dat het nu even rustig blijft en dat die blijft rijden, de kosten lopen nu wel erg op
Maar ik wil hem niet meer kwijt hoor!
Ik verheug me op zaterdag.
Contact om, starmotor maakt een halve slag en staat stil. Helemaal geen leven in te krijgen, ik mijn accuspanning meten, 11,9 volt, doe ik de lichten uit loopt die snel terug naar 9 Volt. Toch maar even de ANWB gebeld om te checken of het de accu of dynamo was. Gelukkig was het de accu. De spanning daalde bij het starten tot 2 volt, net niet genoeg ;-)
Bij een accu boer een nieuwe accu gehaald en nu doet die het weer. Ik hoop dat het nu even rustig blijft en dat die blijft rijden, de kosten lopen nu wel erg op
Maar ik wil hem niet meer kwijt hoor!
Ik verheug me op zaterdag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2005 17:48 #645971
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Misschien zie ik je nog op de a1.
Hoe laat vertrek jij?
Het is ongeveer 1 1/2 uur rijden.
Hoe laat vertrek jij?
Het is ongeveer 1 1/2 uur rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2005 18:12 #645972
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Ik ben van plan om 7:15 te vertrekken, ik rij meestal tussen de 100 en 110 en trek daarom meestal een kwartiertje extra uit. Waarschijnlijk kom je me wel voorbij rijden.
Het zal in de stad trouwens wel lekker rustig zijn rond dat tijdstip, dat is wel fijn, want die stoplichten en stadsverkeer houden vaak het meeste op.
Rij jij in je 360 sedan?
Het zal in de stad trouwens wel lekker rustig zijn rond dat tijdstip, dat is wel fijn, want die stoplichten en stadsverkeer houden vaak het meeste op.
Rij jij in je 360 sedan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2005 20:17 #645973
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Naast mijn sedan heb ik nog een fiets.
Dus ik rijdt in mijn sedan.
Er moeten trouwens volvens mij meerderen via deze a1 rijden.
We houden onze ogen open.
Ik rijd met deze benzineprijs nu ook vaak op kruissnelheid, ongeveer 110.
Dus ik rijdt in mijn sedan.
Er moeten trouwens volvens mij meerderen via deze a1 rijden.
We houden onze ogen open.
Ik rijd met deze benzineprijs nu ook vaak op kruissnelheid, ongeveer 110.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2005 10:50 #645974
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Dat was een super dag!
Ik kon meteen de brug oprijden, al gauw bleek dat ik de verkeerde voorpijp had, het was er namelijk 1 voor een type zonder katalysator. Martin (de monteur) was zo vriendelijk om mijn uitlaat helemaal dicht te lassen, geweldig. Was nog een behoorlijke klus.
Vervolgens bleken er nog wat andere zaken aan mijn auto niet in orde, beginnende roest aan mijn remleidingen en mijn remslang vertoonde allemaal scheurtjes. Nou die laatste kon ook meteen vervangen worden. Alles weer ontlucht en remolie bijgevuld.
De remleidingen heb ik afgeborsteld en tectyl erop. Ook de roest op de balken in het chasis heb ik afgeborsteld met een soort pasta erop en tectyl erop. Toen is ook nog mijn olie ververst en het filter vervangen.
Ook had martin mijn schokdempers nog even goed bekeken, maar die bleken nog we ok te zijn.
Olie van versnellingbak en differentieel(?) waren in orde.
Belangrijkste punt nu is nog de roest van mijn draagbalk, daar moet aan gelast worden, maar voor de rest begint de auto nu in goede conditie te raken. O ja, deurpennen en benzineslangetjes, daar moet ik ook nog ff achteraan.
Verder wil ik de organisatie heel erg bedanken, het was top geregeld!
Tot slot gaat al mijn lof uit naar de mensen van Mensink. Ik ben echt super geholpen en ik ben verbaasd dat zo'n dag gewoon mogelijk is.
Ik kon meteen de brug oprijden, al gauw bleek dat ik de verkeerde voorpijp had, het was er namelijk 1 voor een type zonder katalysator. Martin (de monteur) was zo vriendelijk om mijn uitlaat helemaal dicht te lassen, geweldig. Was nog een behoorlijke klus.
Vervolgens bleken er nog wat andere zaken aan mijn auto niet in orde, beginnende roest aan mijn remleidingen en mijn remslang vertoonde allemaal scheurtjes. Nou die laatste kon ook meteen vervangen worden. Alles weer ontlucht en remolie bijgevuld.
De remleidingen heb ik afgeborsteld en tectyl erop. Ook de roest op de balken in het chasis heb ik afgeborsteld met een soort pasta erop en tectyl erop. Toen is ook nog mijn olie ververst en het filter vervangen.
Ook had martin mijn schokdempers nog even goed bekeken, maar die bleken nog we ok te zijn.
Olie van versnellingbak en differentieel(?) waren in orde.
Belangrijkste punt nu is nog de roest van mijn draagbalk, daar moet aan gelast worden, maar voor de rest begint de auto nu in goede conditie te raken. O ja, deurpennen en benzineslangetjes, daar moet ik ook nog ff achteraan.
Verder wil ik de organisatie heel erg bedanken, het was top geregeld!
Tot slot gaat al mijn lof uit naar de mensen van Mensink. Ik ben echt super geholpen en ik ben verbaasd dat zo'n dag gewoon mogelijk is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2005 12:33 #645975
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Het was van je gezicht af te lezen.
Ik heb een ontspannende dag gehad. Dit in tegenstelling tot de "stress" dag in het voorjaar.
Het idee van een leuke klussendag met anderen werd nu wel waarheid. Van alles wat doen, beetje kijken hier en daar, praatje hier en daar, wat leren van elkaar. Jeroen ik heb zo'n zijstrip liggen a 66 cm lang type. Volgens mij de goede.
Ik heb een ontspannende dag gehad. Dit in tegenstelling tot de "stress" dag in het voorjaar.
Het idee van een leuke klussendag met anderen werd nu wel waarheid. Van alles wat doen, beetje kijken hier en daar, praatje hier en daar, wat leren van elkaar. Jeroen ik heb zo'n zijstrip liggen a 66 cm lang type. Volgens mij de goede.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2005 20:53 #645976
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
jeroen, ik was trouwens nog vergeten te vragen wat je met die 'foute' voorpijp gaat doen?
organiseren van de sleuteldag is me goed bevallen, ben heel blij dat we iedereen met nagenoeg alles hebben kunnen helpen. Dat de benzineslang niet op voorraad was, had te maken met dat in de week voor de sleuteldag toevallig een paar klanten geweest waren met hetzelfde euvel (stinken bij vol tanken) en dus de -speciaal met oog op de sleuteldag ingekochte!- benzineslang zo goed als op was op zaterdag.
gelukkig is dit trucje ook zonder brug en moeilijk gereedschap uitvoerbaar. met een stel schroevendraaiers en een stanleymesje kom je een heel eind :-)
ook leuk om te melden is dat we een nieuw clublid hebben mogen verwelkomen! Heb aan deze man zn 340 meteen wat typische vario issues mogen aanpakken; o.a. een veel te grote luchtspleet in de koppeling, en de EMVK kapot.
de koppeling was nog voorzien van de af-fabriek 2,8 mm vulplaatjes! in 100 en zoveel duizend km nog NOOIT volgens de werkplaatsinstructies gecontroleerd/afgesteld..... tja dan wil een koppeling wel vroegtijdig versleten raken.
we hebben het dikste van de 2 (1.7 mm) er tussen weg gehaald. dit kun je via een opening in het koppelingshuis doen. van 2.8 werd de vulplaatdikte dus 1.1. de luchtspleet was toen nog ongeveer een millimeter, dus het dunne plaatje kon er niet meer tussenuit.
ideaal is een luchtspleet van minder dan een halve mm. dan grijpt de koppeling vloeiend aan, al bij een heel licht verhoogd toerental. (halve cm choke uittrekken=lichte kruipneiging)
wellicht dat ik daar op een volgende sleuteldag eens een aandachtspunt van ga maken bij alle vario's die voor klussen op de brug komen.
want; als dit in orde is verslijt de koppeling nauwelijks meer. het 'zwakke punt' van de koppeling van een vario zit hem dus in de onderhoudsgevoeligheid, niet in de constructie an sich.
groetjes Wouter
organiseren van de sleuteldag is me goed bevallen, ben heel blij dat we iedereen met nagenoeg alles hebben kunnen helpen. Dat de benzineslang niet op voorraad was, had te maken met dat in de week voor de sleuteldag toevallig een paar klanten geweest waren met hetzelfde euvel (stinken bij vol tanken) en dus de -speciaal met oog op de sleuteldag ingekochte!- benzineslang zo goed als op was op zaterdag.
gelukkig is dit trucje ook zonder brug en moeilijk gereedschap uitvoerbaar. met een stel schroevendraaiers en een stanleymesje kom je een heel eind :-)
ook leuk om te melden is dat we een nieuw clublid hebben mogen verwelkomen! Heb aan deze man zn 340 meteen wat typische vario issues mogen aanpakken; o.a. een veel te grote luchtspleet in de koppeling, en de EMVK kapot.
de koppeling was nog voorzien van de af-fabriek 2,8 mm vulplaatjes! in 100 en zoveel duizend km nog NOOIT volgens de werkplaatsinstructies gecontroleerd/afgesteld..... tja dan wil een koppeling wel vroegtijdig versleten raken.
we hebben het dikste van de 2 (1.7 mm) er tussen weg gehaald. dit kun je via een opening in het koppelingshuis doen. van 2.8 werd de vulplaatdikte dus 1.1. de luchtspleet was toen nog ongeveer een millimeter, dus het dunne plaatje kon er niet meer tussenuit.
ideaal is een luchtspleet van minder dan een halve mm. dan grijpt de koppeling vloeiend aan, al bij een heel licht verhoogd toerental. (halve cm choke uittrekken=lichte kruipneiging)
wellicht dat ik daar op een volgende sleuteldag eens een aandachtspunt van ga maken bij alle vario's die voor klussen op de brug komen.
want; als dit in orde is verslijt de koppeling nauwelijks meer. het 'zwakke punt' van de koppeling van een vario zit hem dus in de onderhoudsgevoeligheid, niet in de constructie an sich.
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2005 16:08 #645977
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Het was inderdaad weer een erg leuke en leerzame dag! De beurt (bougies, olie, oiliefilter en luchtfilter) verliep probleemloos en de kleppen stellen met Wouter was ook geen echt probleem. Dan de klus waarvoor ik eigenlijk kwam: het inbouwen van een nieuw reduceerventiel. Zo gezegd, zo gedaan. Maar wederom wilde het remsysteem niet ontluchten (op welke klusdag hadden we dat al eerder gezien). De mannen van Mensink waren erg betrokken en behulpzaam (letterlijk in de motor op de brug klimmen - en ja, daar schijnen actiefoto's van te bestaan). Te elfder uur heeft mr Mensink himself nog een hoofdremcilinder uit een - volgens velen onfortuinlijke - sloper gehaald en deze in no time ingebouwd met als resultaat dat de remmen perfect werken. Op de terugweg was het een waar genot: de Volvo liep als een zonnetje. Onderweg naar huis mocht ik Jeroen nog inhalen (die zo vriendelijk was om te wachten totdat het de goede kant op ging met mijn remmen). Bij de eerste McD kwam ik achtereenvolgens 'explosieve' Hans, Wouter en Andre tegen (die naar eigen zeggen voor 'echt' eten bij de tegenoverliggende AC gingen)...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2005 17:05 #645978
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
ja, ik had nog een lange avond en nacht voor de boeg (feestje; mijn zaterdag werd een dag van ruim 23 uur) dus dan wil je wel ff redelijk eten ipv een mcsnackattack waar je na een uur weer honger van hebt ;-)
erg fijn dat het probleem nu EINDELIJK echt opgelost is. je bent inmiddels redelijk bedreven in remklusjes lijkt me.
Groetjes Wouter
erg fijn dat het probleem nu EINDELIJK echt opgelost is. je bent inmiddels redelijk bedreven in remklusjes lijkt me.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2005 21:15 #645979
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag V3C Garage Mensink 24 september 2005
Worden er weleens op andere plekken een sleuteldag georganiseerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets