- Berichten: 249
BartJu's nieuwe 340
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Kachelhuis onder de kap ook los en open gehad. Het interieurfilter had zijn beste tijd wel gehad en functie verloren.
Nieuw stuk afzuigkapfilter erin gezet en weer terug gemonteerd, volgens howto van Bart .
Alles werkte, maar klein foutje: bij vol aanzetten kwam er een hoop gruis uit de blazer, recht in mijn gezicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
BartJu;257313 schreef : Dus luchtfilterhuis eraf om bij de carb te kunnen. Van de 3 bouten bleek een niet meer te pakken in de carb. Deze klemde dus niet meer. Paste wel zo in het gat, dus met contramoertje aan onderzijde geborgd. Zou het houden? Anderzijds, valse lucht ter hoogte van luchtfilter lijkt me niet zo erg, je slaat vooral het filter over, maar het zal niet de valse lucht geven die motor van streek maakt. (of maak ik hier een denkfout?)
Wat dat wiebelende luchtfilterhuis vooral doet is kracht uitoefenen op je vlotterdeksel en dan lopen die schroefjes dus los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 249
Voor de rest loopt ie wel al weer wat makkelijker, zo lijkt het, al is er nog wel ruimte voor verbetering. Wie weet op de sleuteldag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 249
Kort verhaal nog korter:
Wilde niet starten, startmotor geruild met de oude, en jawel, hij doet het weer.
Hopelijk helpt dit ook bij de wat vagee startproblemen na tijdje stilstand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Tijd voor een doe-het-zelf revisie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 249
cryowim;257463 schreef : meet de accuspanning es tijdens het starten,moet zeker hoger zijn dan 9,6 volt, onderhoudsvrije accu's kunnen soms heel snel slechter worden.Bij mij zelfde geluiden tijdens het starten na de accu aan de lader te hebben gehad starte hij weer als vanouds.Het feit dat de accu bij een laadstroom van 4 ampere al na 4 uur weer vol was zegt wel iets over de restcapaciteit van mijn accu
Ik dacht eerst ook aan de accu. Dus accu's van de twee geruild, geen effect: de geschorste 340 startte op beide accu's; de 'rijdende' nieuwe op geen van beiden. Dus de common factor bleef toch wel startmotor.
Al pleit het de accu's niet per se vrij van slijtage, dat hou ik nog wel even in de gaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 249
Steven340;257465 schreef : Toevallig laatst ook startproblemen met de 340, startmotor uit elkaar gehaald, super vies van binnen, contacten gecorodeerd en de koolborstels bijna helemaal weggesleten, die zijn gelukkig nog gewoon nieuw leverbaar.
Tijd voor een doe-het-zelf revisie
Ik moet nog zien of ik daar nog tijd voor ga maken, prio ligt eerst bij de nieuwe 340 en die deot het zo weer. Wie weet dat ik de reserve alsnog eens aanpak, kan nooit kwaad natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.