Stevens Volvo 300 projecten
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Ik gebruik zelf de laatste tijd graag hammerite voor de bodem, met name waar gelast is. Ik spuit het dan niet over roest maar over blank metaal. Het voordeel t.o.v. normale verf vind ik dat mocht er nog een puntje roest zitten, dit in elk geval wordt ingekapselt en de verf er niet simpelweg afbladdert of open gaat staan. Daarnaast is het taai dus minder gevoelig voor steenslag.
RX5 en RX10 ga ik ook een keer aanschaffen na het lezen van jou positieve ervaringen. Hoewel ik niet in de winter doorrijd, zal het ook zonder pekel zeker geen kwaad kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Vandaag de brandstofslangen achter aangesloten, nu is alles vernieuwd.
Morgen een APK afspraak maken, daarbij laat ik gelijk de remvloeistof verversen en alle 3 de remslangen vervangen.
Zal mij benieuwen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Had al het vermoeden dat er iets speelde toen ik daar aankwam. Werkelijk niet te geloven.
Lijkt het spruitstuk weer te zijn als ik remmenreiniger daar spuit.
Spruitstuk had ik al eens gevlakt, pakking voorzien van een dun laagje vloeibarepakking, dat op laten drogen en toen er tussen gezet.
Dat heeft het lang goed gedaan tot vandaag dus.
Nieuw plan: spruitstuk weer op de freesbank, in en uitlaat wel op elkaar laten zitten, dan van de uitlaat kanten 0,1mm of 0,2 :wtf2: er onder wegfrezen t.o.v. het inlaatgedeelte.
Zo wordt het inlaat gedeelte wat strakker in de pakking gedrukt bij het aandraaien van de moeren.
En zit er nog over te denken om de kop er ook af te halen om die ook maar gewoon te vlakken bij de spruitstuk kant.
Ik snap niet dat het gewoon niet dicht te krijgen is.
Dit kan zo mijn dag verpesten echt niet normaal :snif:
Krijg echt geen vertrouwen meer in die B14's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Steven340;252973 schreef : ..................Krijg echt geen vertrouwen meer in die B14's
misschien een scheurtje ergens in de inlaatspruitstuk of ergens anders bij de carb?
:hmmz2: eerlijk gezegd, heb ik al jaren niet :no: ik heb verschillende merken auto's gehad maar de 1.4 motor van de 340 zijn om te
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Offline
- Nieuw lid
B 14 motoren behalve de alleroudste zijn gewoon goed
Vorige eigenaar is misschien te lang met het euvel door blijven rijden
Specifiek probleem van de latere b14 s met kat zijn de buitenste tapeinden die roesten
En breken wel eens af door trillen
En ook met een lekke spruitstukpakking moet je zo kort mogelijk bleven doorrijden
Gebrek aan onderhoud daar zijn ze wel gevoeliger voor dan de andere motoren
Mvg
André
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Offline
- Nieuw lid
Steven340;252973 schreef : Tjonge daar gaan we weer, lekker de grijze '91er uitgelaten naar de nieuwjaarsreceptie
Kleine troost... Denk dat ik je wel gespot heb. Grijze Blue-line, rond 17u op de A2 richting 020?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Vergeet niet de jongste 300-series ook alweer richting de leeftijd van 30 jaar gaan, waarmee het eigenlijk een wegwerp massaproduct is wat zijn beoogde levensduur al bijna 2x heeft overleefd. Bovendien zijn er maar weinig exemplaren die al die tijd écht goed onderhouden zijn. Tussen de leeftijd van 15 en 25 jaar oud waren de meesten gewoon een goedkoop vervoermiddel wat zo goedkoop mogelijk moest rijden met een minimum aan onderhoud of nog minder. Als je de pech hebt zo'n exemplaar te treffen dat slecht is onderhouden dan kan het al snel een uitzichtloze situatie gaan lijken, zéker met terugkerende problemen. Dat heb je in de regel vooral aan de vorige eigenaren te danken.
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien; ondanks de problemen rijdt het nog allemaal wel. Veel motoren zouden het al eerder opgeven.
Anyway, wat voor pakkingen gebruik jij Steven? In mijn ervaring maakt het héél veel uit of je een spruitstukpakking van 3 euro of van 15 euro neemt die laatste dicht veel beter af. Een andere optie zou wellicht zijn om een garage de pakking te laten vervangen, als hij weer gaat lekken kun je gewoon terug gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
2 Fast 4 U;252974 schreef : misschien een scheurtje ergens in de inlaatspruitstuk of ergens anders bij de carb?
:hmmz2: eerlijk gezegd, heb ik al jaren niet :no: ik heb verschillende merken auto's gehad maar de 1.4 motor van de 340 zijn om te
Bij de vorige keer had ik het hele spruitstuk al uitgewisseld uit voorzorg, daar nog uitgebreid naar gekeken maar geen scheurtjes kunnen ontdekken.
@Bart, deze pakking die er nu op zit is wel uit het duurdere zegment om het zo maar te zeggen.
En aan het onderhoudt kan het zeker niet liggen, heeft pas nu 68.000km gelopen, daarbij is het onderhoudsboekje ingevuld tot 50.000km waarbij elke 10.000 in ieder geval de olie ververst is.
Verder heb ik alles aan de ontsteking al vernieuwd uit voorzorg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.