- Berichten: 4
Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zoals eerder aangegeven is het verstandig om de bougiekabels, bobinekabel en bougies te vervangen als je niet weet wanneer ze voor het laatst vervangen zijn.
Een accu is door te meten, net als de levering van stroom door de dynamo. Dan weet je welke misschien aan vervanging toe is.
Ik heb destijds de standaard 44 Ampere-uren accu vervangen door een passende met een grotere capaciteit (ik dacht 54 Ah van Varta) en een grotere startkracht. Dat scheelde best veel, ook in de winter.
Succes.
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb de carburateur af laten stellen door de garage, heb vertrouwen erin dat hij t goed heeft gedaan. Merk dit ook in het rijden, loopt een stuk beter stationair, en als het niet koud is (zoals deze week), loopt ie zelfs als een zonnetje.
Problemen ontstaan wanneer het koud / nat is. Dan duurt het een tijd voordat ie dus wil starten. Heb het getest met de plantenspuit, in het donker, ik zie nergens vonkjes overspringen tussen de kabels. Bougies zien er wat zwart uit, maar komt wel een mooie vonk vanaf...
Misschien dat er ergens vocht tussen kruipt, wat ik niet met de plantenspuit kan testen? Of dat de buitentemperatuur dermate invloed heeft op de accu dat deze een stuk zwakker wordt? En daardoor met flink meer tegenzin de motor aan laat slaan?
Ik ga over een week of twee weer naar de garage, om de roestplekken nu volledig weg te werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stefan340;238463 schreef : Ik heb de carburateur af laten stellen door de garage, heb vertrouwen erin dat hij t goed heeft gedaan.
Dat kan, hoeft niet, maar k?n het probleem zijn. Veel garages zijn niet meer gewend aan auto's met carburateur, en stellen het co af volgens de apk-norm voor hedendaagse auto's. Onze auto's lopen dan niet lekker meer...
Dit is een probleem dat elk half jaar wel een keer op het forum voorbij komt, dus de moeite om even na te kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Enfin, omdat ie wat onderdelen had liggen heb ik een tellerhuis mee kunnen krijgen van 'm, met toerenteller en gearshift indicatie. Mijn niet-werkende klok wordt inmiddels een doorn in mijn oog, en een toerentellertje lijkt me handiger (heb immers geen haast als ik in de 340 zit)
Voordat ik mn stuur eraf ga halen en allemaal moeilijk moet doen, denken jullie dat ik de klok kan inwisselen voor de toerenteller en de gear-shift meter kan toevoegen? Of zien jullie bij voorbaat al problemen?
Zie foto's
Huidige tellerkast:
Donor tellerkast:
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Kabel snelheidsmeter loshalen en die twee platte stekkers, dan unit kantelen en je kan hem verwisselen. Eventueel kan je je oude kilometerteller overzetten ivm NAP als je dat belangrijk vindt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.