Mijn volvo 340 ex brandweer
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou toch alvast gaan kijken naar een andere oplossing voor de aandrijfas, voordat je hem in stukjes hebt gewokkeld en de laatste overblijfselen de onderkant van je auto aan stukken hebben geslagen. Dat zou zonde zijn van zo'n project!Firetruck340;232607 schreef : Ik ga het eerst zo proberen en als ik het later kapot krijg. Moet ik een andere oplossing vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
denk dat het voor dit project al een groter probleem wordt om uberhaupt iets van de VR6 passend te krijgen op die aandrijfas, het B14 koppelingshuis is te klein voor een VR6 vliegwiel en koppeling en om in 2en te delen en beide helften aan elkaar lassen is om dezelfde reden ook niet ideaal, prise-as heeft gegarandeerd een andere vertanding en waarschijnlijk kom je met lengte/positie ook al niet uit. dan is er nog bijvoorbeeld de carterpan die niet direct past en de oliepomp, die relatief dicht bij je vliegwiel zit; beide komen ongetwijfeld in de knoei met de wielophanging en stuurhuis en dat is ook iets dat je echt niet zomaar even 123 oplost:)
niet om te ontmoedigen maar er zijn meer en makkelijkere manieren en methoden om 200+pk te halen
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
Het gaat mij niet zo zeer hoeveel vermogen eruit gehaald gaat worden maar de degelijkheid de koppel het geluid en het is iets unieks. Het blok heeft geen 200 pk maar 174 en heel veel koppel.AvdAkker;232645 schreef : zwakte van de alu cardanas valt met stijvere motor ophanging wel mee zolang je niet te gek doet vanaf stilstand. voor de versnellingsbak wel altijd oppassen in z'n 3, vermogen van m'n 340t was blijkbaar al zat om die tanden eraf te trekken
denk dat het voor dit project al een groter probleem wordt om uberhaupt iets van de VR6 passend te krijgen op die aandrijfas, het B14 koppelingshuis is te klein voor een VR6 vliegwiel en koppeling en om in 2en te delen en beide helften aan elkaar lassen is om dezelfde reden ook niet ideaal, prise-as heeft gegarandeerd een andere vertanding en waarschijnlijk kom je met lengte/positie ook al niet uit. dan is er nog bijvoorbeeld de carterpan die niet direct past en de oliepomp, die relatief dicht bij je vliegwiel zit; beide komen ongetwijfeld in de knoei met de wielophanging en stuurhuis en dat is ook iets dat je echt niet zomaar even 123 oplost:)
niet om te ontmoedigen maar er zijn meer en makkelijkere manieren en methoden om 200+pk te halen
het koppelingshuis word nog een probleem dat weet ik. Alleen wil ik eerst alles langs elkaar zetten en kijken wat er van gemaakt kan worden.
- V300 register
- Verbannen
-
En dit is de blok die in mijn volvo gaat komen hopelijk.
Blok ombouwen is niet iets wat ik nooit eerder heb gedaan alleen word dit toch wel een van de lastigste, want een VR6 op de achterwielen wilt zeggen dat hij in de lengte geplaatst moet worden dus er moeten goede motorsteunen gelast worden. Buiten dat is de hele auto (denk ik ) niet stevig genoeg om van 70 pk naar 174 te gaan. Daarom worden de Assen aangepakt en er komt waarschijnlijk een rolkooi in. Heb er mijn volste vertrouwen in.
Ik ga de ombouw niet alleen doen natuurlijk mijn broer en een paar vrienden komen helpen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Welkom, de v300 is een heel erg leuke auto!
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;232760 schreef : haa, ik weet wie je bent
Welkom, de v300 is een heel erg leuke auto!
haha wie ben ik dan?

- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
begrijp me niet verkeerd, ben dol op motorswaps en tuning (niets wat ik rij is nog standaard inmiddels) maar een VR6 blok in een 300 zie ik echt nog niet zo 123 werkend erin hangen, juist omdat je van een dwarsgeplaatst naar lengtegeplaatst blok gaat. ga het zowieso wel volgen trouwens, ben wel benieuwd:)
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;232770 schreef : de carosserie is sterk zat, maak je daar maar niet druk om;) bij motorsteunen begint de lol pas overigens, die maken is het makkelijkste van deze hele swap...
begrijp me niet verkeerd, ben dol op motorswaps en tuning (niets wat ik rij is nog standaard inmiddels) maar een VR6 blok in een 300 zie ik echt nog niet zo 123 werkend erin hangen, juist omdat je van een dwarsgeplaatst naar lengtegeplaatst blok gaat. ga het zowieso wel volgen trouwens, ben wel benieuwd:)
Werkend maken is geen probleem, maar her rijdend maken kan wel eens een probleem zijn met de koppeling van de vr. De carosserie wil ik toch een klein beetje aandacht geven voor het geval dat. ik weet dat het niet zo 123 werkt.
Ik ga er vanuit dat ik er 2 weken mee bezig ben.
Ik denk dat het wel moet lukken als het blok erin hangt en een goede kabelboom en de koppeling gefikst is. Kan er buiten dat moeilijk iets mis gaan. De audi`s zijn ook geleverd met een vr6 dwars geplaatst dus dat zou ook wel moeten lukken (hoop ik :woops:)