show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 11:11 #941413 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)
hmm, probeer eens een 1.7 multipoint injectie uit een vroege 440. Die zijn veel pittiger dan de latere 1.8 monopoint, goedkoop te krijgen en volgens mij op elke straathoek te vinden.

Zeer betrouwbaar, simpel en degelijk. Alleen de bedrading is waardeloos. Erg vlot en ook nog eens zuinig! En een stuk makkelijker dan een turbo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2014 11:17 #941415 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)
Multipoint uit de vroege serie is absoluut een stuk betrouwbaarder. De bekende B18U's uit de latere series hebben altijd eens in de zoveel tijd problemen met het "stappenmotortje". Van de week nog bij de auto van mijn tante (440 1995) staan %$^&*#$ omdat die weer eens stond te dansen tussen 700 en 1500 toeren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 12:29 #941416 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)
Duidelijke verhalen, dan blijft er dus ??n (best wel groot) probleem over en dat is het inlaatspruitstuk!?

Heeft iemand hier ervaring met deze swap (en dus het omlassen) en de hieraan verbonden kosten? Of moet ik dan toch wachten tot zondag (Volvo Mania weer online)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 12:30 #941417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)
Trouwens, als iemand nog een injectie 1.7 (compleet) in goede staat heeft liggen hou ik me warm aanbevolen voor een pm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 12:57 #941418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)
Je zou ook een Renault 21 1.7 carburateur en nokkenas kunnen overwegen. Die blokken hebben standaard 90 ? 100pk. Dat is denk ik de aller makkelijkste ombouw, maar moeilijk te vinden en ik heb op internet nog niemand gevonden die dat ooit heeft gemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 13:10 #941419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)
Meer informatie kan je vinden in mijn forumtopic,

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6685

Daarnaast mijn andere ombouwproject, welke ik niet hiervoor had geplaatst op het forum,

plus.google.com/photos/11661813981397276...661815217?banner=pwa

Als er verdere vragen zijn, geen probleem.

Met vriendelijke groet,
Fabian Bijlsma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2014 14:07 #941624 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)

General Custom;224941 schreef : Je zou ook een Renault 21 1.7 carburateur en nokkenas kunnen overwegen. Die blokken hebben standaard 90 ? 100pk. Dat is denk ik de aller makkelijkste ombouw, maar moeilijk te vinden en ik heb op internet nog niemand gevonden die dat ooit heeft gemaakt.


en de ontsteking niet vergeten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2014 15:10 #941632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Volvo 340 -> 1.7 turbo (Volvo 440)

Wouter;225156 schreef : en de ontsteking niet vergeten :)


Die zoek ik dus nog om het helemaal compleet te maken, maar aan R21 spullen is echt h??l moeilijk aan te komen tegenwoordig... Veel kans probeer ik het dus maar met de originele ontsteking, met de try & error methode :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD