show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340DL 1986 4-bak >> ROADTRIP tips

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2013 09:56 #632953 door V300 register
Volvo 340DL 1986 4-bak >> ROADTRIP tips is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Michael, 24 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik ben in het bezit van een Volkswagen Golf MK1 uit 1983 met een 2.9VR6 blok, wat zo'n 200PK oplevert. Heel veel bekijks mee en het rijdt erg sportief.

Ik heb voor de wintermaandjes, als de Golf op stalling staat, een Volvo 340 gekocht met een 1.4 blokje en een handgeschakelde 4-bak. Tenminste.. het eerste idee was om de Volvo voor de wintermaandjes te gebruiken, maar ik begin langzamerhand verliefd te worden op deze auto, dus het is een blijvertje. Het is een genot om in te rijden, erg soepel allemaal, lekker stil en genoeg pit voor dagelijks gebruik. Ik weet het, ik weet het, het is water en vuur en daarom is het ook zo fijn om het beste van 2 werelden te hebben :D

Ze is nog een ruwe diamant, gezien ik een auto zocht voor alleen de wintermaandjes en niet veel gaf om het uiterlijk (Deuken, krassen) ben ik voor deze auto gegaan. Ze is van mij geworden voor een kleine 425 euro met nieuwe APK. Het blokje lekte olie, sterker nog het complete motorblok was kletsnat van de olie. Maar naast dat een smetteloze auto. Starten doet ze altijd en is lekker stil.

Ik heb even wat simpele telefoon foto's gemaakt, dit is ze dus:

Wat ik tot nu toe heb gedaan heb:

* Kleppendekselpakking vervangen
* Bougies vervangen
* Olie ververst + nieuwe oliefilter (Er zat een kleine en dus verkeerde oliefilter op)
* Luchtfilter vervangen
* Speakers in hoedenplank vastgezet en kabels ingekort (Jaja, I know, speakers in de hoedenplank is lelijk, maar was helaas al zo..)
* Nieuwe speakers voor
* Motor + Motorruimte schoon en vetvrij gemaakt.
* Achterklep vervangen, de ruit was gebroken. Ik zal in de toekomst een nieuwe ruit plaatsen in de oude achterklep, zodat er geen kleurverschil meer zal zijn.

Op de planning staat:
* Nieuwe achterdemper. Er zit nu namelijk een demper onder die er niet onder hoort, deze bonkt namelijk tegen het chassis aan tijdens het inveren. De uitlaat hangt ook aan rubbers die getyrapt aan de bladveren zitten :crazy2:
* Nieuwe ruit in de originele achterklep
* Koppeling afstellen
* Versnellingsbak olie verversen en de schakelstangen smeren.

Al bij al een prima autootje voor dat geld. Nu met al het onderhoud is het een gelukkig Volvo'tje. Meer info over de Golf voor de mensen die dat interessant vinden: www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118960 . In de tussentijd is er al genoeg aan veranderd, zo zit er weer een originele grill in met andere koplampen en een rood GTI randje in. Ook zijn de achterlichten vervangen door originele.

______

Nu even het aandacht voor iets anders. Ik wil samen met een vriend een roadtrip gaan doen met de Volvo. Het budget is laag, zijn vrouwtje is in verwachting van hun 2e kindje en dat kost ook genoeg geld. We willen ongeveer 2 maanden voor de geboorte (Maart/begin april) op reis gaan met de Volvo en we hebben ongeveer 8 dagen de tijd.

Het idee is om waarschijnlijk richting Oostenrijk te gaan rijden, maar alle tips en ervaringen zijn van harte welkom. Waarschijnlijk nemen we gewoon een tentje mee en slapen eventueel zelfs in de auto. Wat zijn mooie plaatsen om te bezoeken en zijn er tips welke kant we op kunnen gaan? Ik ben benieuwd naar jullie idee?n :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2013 21:25 #939148 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340DL 1986 4-bak >> ROADTRIP tips
er zijn hier wel een paar mensen die ondertussen ruim ervaring hebben met vakanties richting oostenrijk! ik geloof alleen dat de verhalen nog onder embargo zijn ivm de komende editie van het clubblad :+

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-10-2013 21:41 #939150 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340DL 1986 4-bak >> ROADTRIP tips
De eiffel is dichterbij en net zo mooi! De nurnbergring ligt er ook, kun je daar ook nog een rondje doen :)
En zo ook de belgische Ardennen.
Mijn tip om het goedkoop te houden: rijdt via zuid-limburg binnendoor naar Belgie tot aan luxemburg (3 landen punt) en ga vanaf daar de Duitse Eiffel in. Mooi, om de hoek en goedkoop tanken in luxemburg. ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2013 21:48 #939151 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340DL 1986 4-bak >> ROADTRIP tips
naar Zuid-Frankrijk en weer terug :)
dat blijft toch mijn favoriet

het moment dat je op de route du soleil rijdt en dan de rhone vallei in rijdt... je hebt maar 2 minuten mooi uitzicht maar die 2 minuten maken die 1200 km ruimschoots goed.
En natuuuuuuurlijk "even" de Mont Ventoux op!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2013 10:34 #939161 door V300 register
Bedankt voor de reacties :)

@ Wouter, haha ik hoef ook geen hele verslagen, meer tips voor mooie routes, omgeving en plaatsjes om te bezoeken.

@ Volvofreak, Helemaal mee eens dat de Eifel erg mooi is. Zal dan ook zeker niet de eerste keer zijn dat ik daar geweest ben. Dit was mijn ervaring met de Eifel en de Nurburgring:
. De zwarte auto met witte velgen was van mij.

@ Volvofiel, Zuid Frankrijk is zeker een optie. We willen eigenlijk zoveel mogelijk mooie scenery en mooie/leuke plaatsjes bezoeken als mogelijk is in die 8 dagen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2013 10:42 #939162 door V300 register
stelvio pas! alle wegen in die omgeving zijn prachtig, is wel een stukje rijden:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2013 11:17 #939163 door V300 register
Wow! De stelvio pass is wel erg mooie zeg. Volgensmij zijn ze daar ook geweest met Top gear, is het niet?

Dit is wel een mooie eindbestemming denk ik. Dan zouden we de heen reis moeten gaan plannen, welke plaatsjes, etc we willen bezoeken. Bedankt voor de tip Joris.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2013 19:45 #939171 door V300 register
De Stelviopas is inmiddels wel een N?rburgring-achtige trekpleister geworden door de stortvloed aan aandacht die ervoor is geweest. Als ik een aanbeveling mag doen (van derden, ik ben er zelf nog niet geweest): de Dolomieten. Dat is precies aan de andere kant van de A22 en is ook een hele mooie omgeving met hele leuke rijweggetjes. Autovisie doet er ook met enige regelmaat lezersreizen en tests met sportauto's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2013 20:16 #939172 door V300 register
Al moet ik zeggen dat het voor een petrolhead in en nabij de nurburgring echt genieten was. De 1 na de andere exclusieve auto komt dan langsrijden. Zo kan je urenlang heerlijk genieten op een terrasje :)

Als het goed is, is de stelvio pass ook dicht in de tijd dat wij willen gaan. Ik denk dat we gewoon richting dat berggebied moeten rijden en zien we wel wat we tegen komen. Mooi is het daar sowieso.

Stel dat we naar dat berggebied willen gaan, heeft er dan iemand nog tips wat betreft plaatsjes die we op de heen en terugweg moeten bezoeken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2013 12:08 #939369 door V300 register
Wat dacht je van de Simplonpas? En die is zo goed als het hele jaaropen of het moet heel erg hard sneeuwen. Via luxemburg naar Epinal en dan naar Vallorbe( helemaal tolvrij). Vandaar naar lausanne en door naar Sion. Daar kun je de Simplonpas op. Als je in Itali? bent kun je binnendoor naar Como en van daar kun je helemaal bovenlangs rijden richting de dolomieten......als je dan nog zin hebt in bergen heb je keus genoeg.....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC