Luuk's Volvo 340 GL Special
- V300 register
- Verbannen
-
luigi1k;200446 schreef : De radio moet er uit omdat ik vermoed dat de antenne kabel los zit, hij stoort als een malle
Zou kunnen, al zit zo'n antennekabel meestal behoorlijk vast. Voor je gaat kijken, is het storen altijd het zelfde? Of veranderd de toon met het veranderen van het toerental?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;200449 schreef : Zou kunnen, al zit zo'n antennekabel meestal behoorlijk vast. Voor je gaat kijken, is het storen altijd het zelfde? Of veranderd de toon met het veranderen van het toerental?
Het is altijd hetzelfde. Ik heb de radio er zonder beschadigen uit gekregen, ik kan er helaas niks aan vinden
- V300 register
- Verbannen
-

Antennekabel kan je het makkelijks loshalen door de plastic boog die boven de binnenspiegel loopt los te schroeven, daarachter zie je een grijze kabel, die is van de antenne.
De hemel kan je loshalen door het ijzere stangetje wat er doorheen zit naar voren te drukken, dan kom het eerste stukje los en kun je de aansluiting van de antenne naar het dak zien. Beschermkapje er af halen, losschroeven en de eerste kant is los. Dan rechter portier openen zodat je het rubber/plastic wat de A-stijl klemt los kunt halen, daarna kan je met een beetje moeite de A-stijlbekleding ('t grote stuk plastic) loshalen, daarachter loopt de antennekabel en die zit 'vast' met een soort kneedgom troep die heel snel afgeeft, wees daar op bedacht.
De A-stijl zit geklikt op 3 steuntjes die op het metaal zitten, dan weet je een beetje welke richting je op moet prutten om de boel los te krijgen.
Als dat is gelukt heb je de moeilijkste stap achter de rug, nu kun je door de clipjes los te trekken de bekleding van de onderkant van het dashboard loshalen zodat je de kabel daarachter vandaan kunt halen.
(Als dat niet voldoende is schroef je het dashboard kastje er zo uit maar dat ik niet nodig, moet zonder kunnen).
Het is het makkelijkst om de kabel vanaf boven weg te trekken, de stekker aan de radiokant is lang en smal dus gaat makkelijk overal tussendoor in tegenstelling tot de bovenste connector.
Lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is, succes ermee!
- V300 register
- Verbannen
-
Het zijn slechte telefoon foto's deze keer maar goed.
Zelfs de velgen zijn nog mooi
Kunstof weer mooi zwart
Dorpels
Deuren weer proper
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Hopelijk mogen we je binnenkort een keer ontmoeten met de 340 op een evenement, samen met de club kun je als je dat gaarg wil de 340 zo lang mogelijk in deze fraaie (technische) staat houden.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Voor een exemplaar als deze zou ik mijn 343 zo wegdoen, variomatic of niet

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Heb je het lidmaatschap al aangevraagd? In dat geval is er best wel wat te regelen.
- V300 register
- Verbannen
-