Mike's 360
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;208275 schreef : Die velgen is 5 minuten werk toch? Als er maar banden om zitten.
Achter schokdempertjes zijn ook zo geregeld, alleen die voorveren en voorschokbrekers ben je even zoet mee.
Ik wil de velgen nog spuiten voor ze er onder gaan

Heb nu al een mooi winter project op de brug hangen; We zijn me Toyota Celica overnieuw aan het opbouwen en daarnaast moet er een hoop gebeuren aan me Volvo 360 Cupauto :yummie: (Motortje opfrissen, koppeling vernieuwen, aandrijfassen vernieuwen, versnellingsbak wisselen, etc, etc..)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Vraag1: Is dit pakketje niet iets te dik?
Vraag2: moet dit pakketje nog als pakket geborgd worden, tegen mogelijk schuiven? Volgens mij vraag je aan de klemmende 4 bouten te veel als ze ook nog zijwaardse druk moeten doorstaan over die lengte?
Blokken zien er wel netjes uit indd, voor mike zal dit rond de 5-7cm verlaging liggen? Voor een cup auto is dat prima. Ik zou mijn 360 ook wel hogere blokken willen geven. Welke bouten ga je gebruiken?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
8.8 bouten is echt voldoende voor deze verbinding, het oppervlakte van de blokken is groot zat.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;208362 schreef : Dat ziet er beter uit dan die (APK-afgekeurde) holle kokertjes die ik ooit onder een auto aan trof. Ik schrok me een hoedje. 1 kokertje was al vervormd. Dit is wel meer gewicht onder de auto, gelukkig laag en direct op de wielen. Dus hij zal nog vaster op de weg liggen.
Vraag1: Is dit pakketje niet iets te dik?
Vraag2: moet dit pakketje nog als pakket geborgd worden, tegen mogelijk schuiven? Volgens mij vraag je aan de klemmende 4 bouten te veel als ze ook nog zijwaardse druk moeten doorstaan over die lengte?
Het pakketje is totaal 62 mm, exact wat ik al onder me cupauto heb zitten dus dat moet geen probleem zijn.. Zit er zelfs over na te denken om is te testen met me cupauto nog een cm lager. Waarschijnlijk is het niet nodig, maar ik las de zijkantjes aan elkaar tegen het schuiven, zodat ik zeker weet dat het 1 blok blijft. Voor het gewicht heb ik gekozen voor aluminium. Zal niet de wereld schelen met staal, maar elk beetje helpt zullen we maar zeggen

- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-