show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2012 21:25 #906990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Da's een extra drijfveer om aan dit project te beginnen :)
Ik krijg steeds meer jeuk in de vingers...maar ik moet nog even geduld hebben tot ik weer thuis ben.
Ondertussen al het internet aan het afstruinen naar plaatwerk en een lasapparaatje. Gelukkig is er nog wel aardig wat te vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 21:43 #906991 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.
Welkom! Gave bak :)

Ik haast me er wel bij te zeggen dat het heiligschennis is als je die striping eraf laat. Je hebt namelijk een actiemodel te pakken.
Speciaal voor Zwitserland heeft Volvo namelijk de "Volvo 360 GLT Special 25" gemaakt. Dit was een jubileummodel waarvan er slechts 400 zijn gemaakt. Je raadt het al..; jij hebt ??n van de 400 in je tuin staan :)

Je hebt dus een uniek autootje te pakken, des te meer omdat er ??k nog een bodykit op zit. Mijn mening: restaureren en in precies dezelfde staat terugbrengen, dus inclusief die striping!

Succes ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2012 23:08 #906998 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.
Striping is altijd vet...zeker deze!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2012 23:14 #907000 door V300 register
Als je de striping wil behouden is het misschien raadzaam om hier even te kijken, er is net iemand geweest die een sticker na heeft laten maken wat wellicht voor de striping ook van pas
komt. Qua plaatwerk misschien nog een tip; Klokkerholm.
Mijn nieuw ingelaste wielkastranden komen daar vandaan en de pasvorm
is prima, al helemaal voor die prijs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2012 23:26 #907002 door V300 register
Had de auto trouwens nog 'APK' in Zwitserland? En ik weet dat het een wilde gok is, maar ik denk iets te herkennen...stond hij in Davos?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2012 23:39 #907005 door V300 register
Zo dan...het is nog een speciale ook dus :yummie:
Ik had inderdaad in de advertentie gelezen dat het een "special 25" was, maar eigenlijk niet bij stil gestaan.
Ik ga dat zeker mee nemen in de restauratie, en de striping zal ik dan moeten laten reproduceren.
Hoort er dan ook geen certificaat bij de auto, of een badge? Dat heb ik niet kunnen vinden.

Enig idee of er meer info (brochures) van te vinden is? Heb even gegoogeld, en kwam alleen terecht bij een Portugees die zegt 1 van 25 stuks te hebben...

De website van Klokkerholm heb ik idd al gevonden, ze hebben ook de kokerbalken en achterzijpaneeltjes voor onder de bumper...thanx :y:

@Punkazz: nee, APK had ie al 10 jaar niet meer. Hij reed er al die tijd al mee op garage-platen...
En hij stond in Messen, bij Bern in de buurt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2012 00:04 #907007 door V300 register
Er is een boek verschenen een paar jaar geleden over de 300-serie. "Vom 343 L bis zum 360 GLT RSX2". Geschreven door een Zwitser. Hierin zijn vrijwel alle bijzondere modellen verzameld. Op pagina 215, 216 en 218 staat informatie over jouw auto. Kortgezegd: het is een 360 met veel opties en striping (veel verder dan dat ging het niet bij speciale modellen binnen de 300-serie). Het ging om het 25-jarig bestaan van Volvo Suisse. Er zijn er 400 van gemaakt, alleen in Zwitserland geleverd. Sommigen hebben op de C-stijl nog een sticker met "Special 25". Jouw velgen achter zijn de juiste. Ik kan niet terugvinden dat hij ook met bodykit is geleverd, de witte RSX1 van een jaartje (zie edit: eigenlijk dus 2 jaar) later wel, een erg leuke combinatie dus! In het boek staat trouwens dat hij werd geleverd met een voorspoilertje (zo'n klein zwart stripje). Maar elders wordt ook "...und vieles mehr" vermeld, volgens mij kon je alle opties wel bestellen en zit hier weinig logica achter.

Edit: ik zie trouwens nu dat die van jou uit '86 komt, het jubileum was in '85. Dus deze heeft denk ik wel ff in de showroom gestaan (en heeft dus ??n van de eerste B200E's in het vooronder liggen).

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 00:22 #907008 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.
Bijzondere auto, Succes met opknappen. En kijk bij de advertenties op de v3c site als je onderdelen nodig hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2012 07:30 #907012 door V300 register
Kijk, dat is interessante informatie :woei:

De geschiedenis die ik mee heb gekregen van de vorige eigenaar is dat de auto al 26 jaar (vanaf nieuw) in dezelfde familie was. Gekocht door vaders, daarna over genomen door zijn dochter en ik heb hem van zijn zoon gekocht.
Op de papieren staat eerste toelating 14 januari 1986. Dus net in het nieuwe jaar. Er ligt idd een B200E in...dat is wel een heel lekker machientje :)
De bodykit is er door de zoon op gezet, dus dat klopt dan dat daar niks over te vinden is.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2012 12:26 #907233 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.
op bladzijde 207 staat ook een plaatje van de special 25

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC