De 360 GLT van Storm480. even voorstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal me zelf eerst even voorstellen, en daarna de "nieuwe" aanwinst.
Ik ben Erwin, 39 jaar jong, en Volvo liefhebber tot op de diepste vezel.
Ik zelf rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in een 400 serie, en heb ze allemaal al gehad: 440, 460 en 480.
Mijn 2e auto, de 480 S uit 1995 heb ik inmiddels al 11 jaar, en die gaat nooit meer weg.
De S80 heb ik omdat de 480 al een tijdje met pensioen is, daarvoor had ik een V70 classic, en daarvoor sierde een aantal 400 series de stoep naast de 480...
De 300 serie is mij ook niet onbekend. Mijn vader reed in de jaren tachtig en begin jaren 90 ook al een paar 340's. Ook mijn opa reed begin jaren 90 een hele sportief ogende 340 GL (nee, geen ouwe-l#llen bak) In die periode was uiteraard mijn droom auto de 360 GLT injection.
En nu...20 jaar later vond ik op het grote www mijn jongens droom...een hele stoere 360 GLT met bodykit uit 1986 (dus wegenbelasting vrij). Wel een beetje uit de buurt. nl. In Zwitserland :hmmz2:
Na een paar keer heen en weer mailen was een afspraak gemaakt, en heb ik de gok maar gewaagd.
Met de wetenschap dat er nog wel aardig wat werk aan zat, kwamen we met de trailer aan in Zwitserland...maar het bleek nog meer werk te zijn dan ik eigenlijk had verwacht.
De auto ziet er wel rete gaaf uit, maar in iedere schaduwhoek woont een roest duivel

De kokerbalken zijn compleet doorgerot, en bij de veerpoten kijk je ook zo naar buiten...:cry2:
Dus in plaats van "beetje prutsen" wordt het een aardige restauratie...maar de positieve kant van het avontuur is dat de motor prachtig klinkt, en dat het een GLT met complete bodykit is :groovy: en zonder deuken :yeah:
Foto's zullen helaas tot morgen moeten wachten..(dat wil blijkbaar niet vanaf een tablet:S )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
storm480;199088 schreef : Hallo 300 liefhebbers,
Ik zal me zelf eerst even voorstellen, en daarna de "nieuwe" aanwinst.
Ik ben Erwin, 39 jaar jong, en Volvo liefhebber tot op de diepste vezel.
Ik zelf rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in een 400 serie, en heb ze allemaal al gehad: 440, 460 en 480.
Mijn 2e auto, de 480 S uit 1995 heb ik inmiddels al 11 jaar, en die gaat nooit meer weg.
De S80 heb ik omdat de 480 al een tijdje met pensioen is, daarvoor had ik een V70 classic, en daarvoor sierde een aantal 400 series de stoep naast de 480...
De 300 serie is mij ook niet onbekend. Mijn vader reed in de jaren tachtig en begin jaren 90 ook al een paar 340's. Ook mijn opa reed begin jaren 90 een hele sportief ogende 340 GL (nee, geen ouwe-l#llen bak) In die periode was uiteraard mijn droom auto de 360 GLT injection.
En nu...20 jaar later vond ik op het grote www mijn jongens droom...een hele stoere 360 GLT met bodykit uit 1986 (dus wegenbelasting vrij). Wel een beetje uit de buurt. nl. In Zwitserland :hmmz2:
Na een paar keer heen en weer mailen was een afspraak gemaakt, en heb ik de gok maar gewaagd.
Met de wetenschap dat er nog wel aardig wat werk aan zat, kwamen we met de trailer aan in Zwitserland...maar het bleek nog meer werk te zijn dan ik eigenlijk had verwacht.
De auto ziet er wel rete gaaf uit, maar in iedere schaduwhoek woont een roest duivel
De kokerbalken zijn compleet doorgerot, en bij de veerpoten kijk je ook zo naar buiten...:cry2:
Dus in plaats van "beetje prutsen" wordt het een aardige restauratie...maar de positieve kant van het avontuur is dat de motor prachtig klinkt, en dat het een GLT met complete bodykit is :groovy: en zonder deuken :yeah:
Foto's zullen helaas tot morgen moeten wachten..(dat wil blijkbaar niet vanaf een tablet:S )
Wat leuk zeg, dat wordt een mooi verhaal, welke kleur heeft de GLT?. Idd, graag foto's, en uiteraard ook van de restauratie:y:
- Mark Smeets
- Moderator
-

Is het toevallig die rode?? RSX ofzoiets?
Zit je trouwens ook op het volvoforum? Je nicname komt me bekend voor

- V300 register
- Verbannen
-
Het wordt wel een lang looend project. Ik ben zeevarend, en ben daarom vaak van huis.
Uiteraard ga ik van iedere bout die ik loshaal een foto maken

- V300 register
- Verbannen
-
Ze hadden toen net een deuk in je 760 gereden...
Ik was "die lange met die paardestaart"

- V300 register
- Verbannen
-
storm480;199094 schreef : Het is een 199 witte, met een bijzondere striping op de deuren...maar die zullen de restauratie waarschijnlijk niet overleven.
Het wordt wel een lang looend project. Ik ben zeevarend, en ben daarom vaak van huis.
Uiteraard ga ik van iedere bout die ik loshaal een foto maken
Maar nu ben je dus thuis, ik zou zeggen vol gas erop, en zien dat je zover mogelijk komt;)
Hmm, als hij mooi wit is, dan is dat een schitterende kleur. Welke velgen zitten erop?
Ow, en welkom op dit gezellige forum natuurlijk:)
- V300 register
- Verbannen
-

Ik ben nu wel in Nederland, maar niet thuis...we zijn nu een nieuwe boot aan het bouwen in Harlingen, en de 360 staat in Steenbergen.
Dus ik heb de komende weken alleen in het weekend tijd

Er liggen nu 2 verschillende velgen onder... Ronal voorop en origineel GLT licht metaal achter.
Ik heb de 2 sets wel compleet, maar ik denk dat ik voor origineel ga...
- Mark Smeets
- Moderator
-
storm480;199096 schreef : @Volvofreek: ja, we hebben elkaar vorig jaar al eens gesproken op een volvo-forum meeting in Limburg... toen was ik met de S80 (scarab green)
Ze hadden toen net een deuk in je 760 gereden...
Ik was "die lange met die paardestaart"
Zie je wel, ik wist dat ik je naam herkende! 3 weken terug hadden we trouwens weer een rit georganiseerd. En aan die 760 wordt inmiddels ook gewerkt

Ik ben benieuwd naar de foto's! Volgens mij heb ik die witte ook te koop zien staan

- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-

Benieuwd naar de foto's! Altijd leuk zo'n buitenlandse rariteit!