show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 GL 1988

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2012 13:36 #902749 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
Ah zo, ja als je de verborgen moeren bij de gele cirkeltjes er af hebt, en de drie bouten waar je op de foto vanaf boven op kijkt los hebt, moet je'm er zo af kunnen pakken. De rode kan je in dat geval eerst laten zitten!

Ik heb gewoon het hele spruitstuk er in ??n keer afgetrokken. Kost wel iets meer trekkracht, maar ik kreeg die drie bouten er niet uit (verdraait).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 14:42 #903045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
het is mooi weer en de kop (letterlijk) is er netjes af gegaan. Helaas 1 schroef bij de waterpomp afgebroken. Kop ga ik vandaag reinigen en deze week laten vlakken en dan kan hopelijk de boel weer in elkaar :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 15:12 #903052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
Mooi! :) Inderdaad niet met schuurpapier bezig gaan zoals ze hier suggereren: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1695 ><

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 16:23 #903056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
als de kop behalve wat gekleefde pakkingresten nog goed vlak is, geen enkel probleem om die pakkingresten met wat fijn schuurpapier weg te halen.

waarom moest de kop er trouwens ook alweer af?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 16:44 #903060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
een lekke koppakking :)
er kwam altijd witte/zoetige rook uit de uitlaat.
Kop is nu redelijk schoon. Valt me op dat er twee kleppen wit beige aanslag aan de binnenkant hebben. Ik zal vanavond wat foto's posten. Ben benieuwt wat jullie vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 20:21 #903081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988

Wouter;197584 schreef : als de kop behalve wat gekleefde pakkingresten nog goed vlak is, geen enkel probleem om die pakkingresten met wat fijn schuurpapier weg te halen.

waarom moest de kop er trouwens ook alweer af?


Hmm, misschien dat het bij een motor als een B14 niet zo precies komt, maar dat wil je toch niet proberen bij moderne motoren. Daarnaast prefereer ik dan toch gewoon een scheermesje of chemische middelen boven een stuk schuurpapier.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2012 09:33 #903119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
Bijgaand de twee foto's
Aan de onderzijde van 3 van de 4 4 cilinderkleppen zit wit/beige aanslag. Het lijkt op kalk maar dit lijkt me sterk :wtf2:

iemand een idee??? en of dit natuurlijk kwaad kan.



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2012 17:34 #903142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
Kan geen kwaad, de uitlaatklep wordt altijd wat warmer dan de inlaat klep! daarom krijg je soms zo'n witte aanslag alleen op de uitlaatkleppen.

bij te rijk lopen worden de kleppen zwart, maar dit is volgens mij gewoon goed:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2012 18:31 #903144 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
Top die kop :)

Er zijn van allerlei factoren van invloed op die kleur, te rijk/arm lopen, olie of koelvloeistof lekkage, slechte bougie.. zeg het maar.

Heb je nog defecten gevonden in de koppakking? Je uitlaatpoorten zijn ook nog redelijk zwart, toen ik een aantal jaartjes geleden de koppakking van een b230 verving zag dat er wel even iets anders uit Er was eentje mooi schoon gestoomd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2012 11:59 #903186 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
is inderdaad kalk, in moderne motorolie zitten toevoegingen die kalk vormen bij verbranding. Dit zorgt ervoor dat andere restproducten van de verbranding - die zuur zijn! - grotendeels geneutraliseerd worden.

bij motoren die redelijk wat olie verliezen via de zuigerveren (verdamping op de cilinderwand) zie je vaak ook wat van die witte kalktroep op de bougie elektroden zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD