Volvo 340 GL 1988
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb gewoon het hele spruitstuk er in ??n keer afgetrokken. Kost wel iets meer trekkracht, maar ik kreeg die drie bouten er niet uit (verdraait).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
waarom moest de kop er trouwens ook alweer af?
- V300 register
- Verbannen
-

er kwam altijd witte/zoetige rook uit de uitlaat.
Kop is nu redelijk schoon. Valt me op dat er twee kleppen wit beige aanslag aan de binnenkant hebben. Ik zal vanavond wat foto's posten. Ben benieuwt wat jullie vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;197584 schreef : als de kop behalve wat gekleefde pakkingresten nog goed vlak is, geen enkel probleem om die pakkingresten met wat fijn schuurpapier weg te halen.
waarom moest de kop er trouwens ook alweer af?
Hmm, misschien dat het bij een motor als een B14 niet zo precies komt, maar dat wil je toch niet proberen bij moderne motoren. Daarnaast prefereer ik dan toch gewoon een scheermesje of chemische middelen boven een stuk schuurpapier.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
bij te rijk lopen worden de kleppen zwart, maar dit is volgens mij gewoon goed:)
- V300 register
- Verbannen
-

Er zijn van allerlei factoren van invloed op die kleur, te rijk/arm lopen, olie of koelvloeistof lekkage, slechte bougie.. zeg het maar.
Heb je nog defecten gevonden in de koppakking? Je uitlaatpoorten zijn ook nog redelijk zwart, toen ik een aantal jaartjes geleden de koppakking van een b230 verving zag dat er wel even iets anders uit Er was eentje mooi schoon gestoomd

- V300 register
- Verbannen
-
bij motoren die redelijk wat olie verliezen via de zuigerveren (verdamping op de cilinderwand) zie je vaak ook wat van die witte kalktroep op de bougie elektroden zitten.