show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 GL 1988

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2012 12:00 #631892 door V300 register
Volvo 340 GL 1988 is gemaakt door V300 register
Toch maar eens starten met een eigen topic, wellicht dat ik na de revisie van de cilinder kop verder ga met de overige min-punten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2012 12:50 #902305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
:pics:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 13:23 #902521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
2 snelle foto's gemaakt (en ook nog eens gedraaid)

Korte historie van de auto:
De auto is sinds november 2010 in mijn bezit. Ik had op dat moment een bouwkundig ingenieurs bureau en we besloten te splitsen. Ik had dus een goedkope en betrouwbare auto nodig. Mijn vader had vroeger een 740 en was daar altijd lyrisch over dus ik besloot ook naar een volvo te gaan kijken. Ik wist toen nog niets af het renault/daf in een volvo jasje.
Maar goed na een tijdje op deze website een leuke auto gevonden uit '88. Had een beetje roest, maar zag er vor de rest erg goed uit! (en met schaamrood) met ik zeggen dat mijn insteek destijds was: als hij het een jaartje uithoudt ben ik tevreden!:woops: ondertussen lid geworden vanwege mijn niet aanwezige autotechnische kennis:loser:)
Een jaar lang probleemloos gereden en het was toen eigenlijk de bedoeling hem af te voeren, maar door alle positieve reacties die ik kreeg (vele duimen omhoog) onderweg en leuke reacties van oudere klanten besloot ik toch maar eens te kijken of hij "te redden" valt. En daar ben ik nu mee bezig :y:.

Eerst een rondje ontsteking gedaan, carb gereviseerd en nu bezig met de koppakking. Voor de ervaren man een klus van niets, maar voor een bouwkundige een hele uitdaging!
Als hij motor technisch in orde is dan de roest aanpakken bij de achterwielen.



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 14:37 #902523 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
iets meer foto's.
Ik dacht dat de dorpel bij de voorbumper goed was. niet dus door en door geroest. Ik vraag me nu direct af of de bak het nog wel waard is hem te behouden? beide achterwiel kasten hebben flinke roest plekken .







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 15:00 #902525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
Leuk verhaal, heel herkenbaar ook!

In mijn ogen kan je het beste investeren in wat je hebt. Je kent de wagen en na wat investeringen in het plaatwerk (en techniek) rij je wo weer een tijdje verder. Voorbalk lassen is zo'n beetje standaard bij onze wagens :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 17:22 #902535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
handig, vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een schroef afgebroken (tussen inlaat en uitlaat spruitstruk) en de kop van de schroef er terug ingezet :)

de overige twee schroeven lijken wel vergroeit met het uitlaatspruitstuk :o
een inbus voldoet niet dus maar even heen en weer naar karwei :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2012 17:38 #902598 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
help!
ik krijg het inlaatspruitstuk niet van de cilinderkop af. Heeft iemand hier een tip voor? wellicht dat ik een schroef over het hoofd heb gezien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2012 20:09 #902682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
7 draadeinden als t goed is.

ze zijn niet zo goed bereikbaar maar altijd nog een stuk beter dan bij een 1.7

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2012 21:36 #902701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988


Die rooie heb je er daar nog op zitten. En er zijn 2 niet zichtbaar op de foto.

Verder, heb je de uitlaat(steun) los? Het is ook soms even flink trekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2012 10:10 #902732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1988
A ok, ik was in de veronderstelling dat je eerst het inlaat spruitstuk lost moest halen voordat je het uitlaat spruitstuk weghaalt.
Ik volg voornamelijk forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1695 en de vraagbaak.
Eerst maar eens alle bouten losmaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD