show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 23:52 #889908 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
nee er lijkt een en ander geklooit te zijn met een van de voorveren ivm verschil in rijhoogte l/r. ik denk dat ik misschien vrijdag(middag) naar lage weide moet maar dat is nog niet zeker en evt kun je vrijdagavond vroeg even langsrijden, gaan we wel even aan de wielophanging schudden:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 00:04 #889910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Vrijdagavond vroeg zou wellicht niet gek uitkomen. Ik ben vrijdag overdag de hele dag iemand helpen verhuizen in R'dam. Ik weet nog niet hoe laat ik terugga, maar zo'n klein ommetje kan ik dan wel maken. Daar probeer ik morgen helderheid in te krijgen.

Ik zie trouwens nu dat met de overschakeling naar m'n nieuwe mobiel jouw telefoonnummer ergens in de twilight zone is blijven hangen. Als je me die ff pb't, smst, whatsappt....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 08:39 #889916 door V300 register
Je kan nieuwe veren krijgen, o.a. bij Dafhobby. Let wel dat ie dan hoog op de poten komt te staan, net als bij m'n blauwe. Schokbrekers hoeven niet meer dan 70 euro pst te kosten, dus duur wordt het niet, maar als je alles vervangen hebt, dan rij je als een vorst!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 12:21 #889941 door V300 register
Verhogen of verlagen, beide wil ik voorkomen. Hij hangt al iets op z'n kont namelijk en ik zie dat liever gelijk of juist andersom. Ook nog een keer naar de achterzijde kijken dus. Maar het moet goedkomen, er zijn al wat 'lijntjes uitgezet'.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 12:34 #889947 door V300 register
4 nieuwe schokbrekers is het minste dat je kan doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 13:19 #889952 door V300 register
Ja, is zeker wenselijk. Maar het gaat me in eerste instantie met name om het nare geluid linksvoor als ik over een hobbel rij. Daar is iets meer aan de hand dan alleen de schokbreker. Dus dat verdient zeker zoveel aandacht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2011 13:47 #889956 door V300 register
Morgenochtend zal de trekhaak al gebruikt worden. That's a first for me. Kijken hoe dat gaat. Ik help iemand verhuizen, er moet iets naar de stort.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2011 14:02 #890102 door V300 register
M'n rem rechtsvoor blijft soms hangen. Werd gloeiend heet. Op de snelweg was er nog niks aan de hand (onderweg gecheckt), maar na een paar keer goed remmen in de stad is ie waarschijnlijk vast gaan zitten. Het gekke is dat als ik eventjes achteruit heb gereden (bij inparkeren bijv.) dat ie weer helemaal loskomt. Als ik de auto nu namelijk van de handrem haal, dan rolt ie uit zichzelf. Wat kan dit zijn?

Toch gek aangezien de remblokjes voor vervangen zouden zijn. Mijn vermoeden is dat de vloeistof niet is vervangen, dat moet dus sowieso gaan gebeuren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2011 16:08 #890103 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Controleer eens of de geleidepennen van de klauw gangbaar zijn, of de remblokken over hun "geleideslede" kunnen schuiven en of de blokken niet vastgeroest zitten aan de zuiger. Je kunt op de geleideslede van de remblokken wat kopervet doen (op de raakvlakken met de blokken), en evt. ook wat kopervet op het remblok dat tegen de zuiger ligt (ook hier weer enkel op het raakvlak met de zuiger)

Als de geleidepennen goed gangbaar zijn en ook de remblokken (zijn het wel de goede remblokken? goede pasvorm?) relatief soepel kunnen bewegen, zou ik persoonlijk de remklauw verdenken...

even losschroeven, en reviseren. Vervang in dat geval meteen de remslang. En als je dat toch bezig bent, doe dan gelijk de andere kant. Trek hier wel een hele middag voor uit, zeker als het je eerste keer is (al kun je dan beter begeleiding van iemand met ervaring vragen).
Het kan goed dat de remslangen intern vergaan zijn, en dan kan er wel remvloeistof in de klauw geperst worden (want dan zit er een enorme druk achter) maar de vloeistof kan niet goed meer terugstromen. Gevolg is dat de zuiger niet ver genoeg terugkomt (1. omdat er teveel vloeistof in de kamer zit of 2. omdat er bagger in de kamer zit of 3. omdat de zuigerwand geroest of beschadigd is) en je rem aanloopt.

Intern vergane remslangen krijg je vooral, als de wagen een poos heeft stilgestaan (of heel weinig heeft gereden) en dus met oude remvloeistof heeft geremd of helemaal niet heeft geremd, en daarna ineens weer in gebruik wordt genomen. Dan krijg je dit.
Overigens kan een remslang die intern in staat van ontbinding verkeert, er van buiten nog prima uitzien (zonder scheurtjes etc.).

Edit: ohja, als je de remklauw gaat reviseren, gebruik dan ATE Bremszylinder pasta (blauwe tube) om de zuiger (en kamer) mee in te smeren en geen andere vetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2011 16:31 #890104 door V300 register
Dank voor de info. Maar ik ga dit niet zelf doen. Moet snel gefixt worden. Wil alleen weten wat het kan zijn, dat ze me straks niet met een lulverhaal het bos in sturen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC